  • Data: 2013-07-27 12:19:38
    Temat: Re: Deficyt i dług
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 27 Jul 2013 02:50:48 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > "Liwiusz" kstk03$236$...@n...news.atman.pl
    > Liwiusz -- chyba nie masz ,,swoich'' lat. Depozyty traciły wielokrotnie
    > na wartości dzięki licznym posunięciom finansowym takim jak sztuczne
    > kursowanie walut czy waloryzacja ;) książeczek mieszkaniowych. Masa

    Nie wiem czy sztucznie - Jaruzelski doprowadzil do wielkiej inflacji i
    zalamania gospodarki. Drukowalo sie pieniadze bez pokrycia, inflacja
    byla, i nawet celowa, bo dzieki temu "likwidowano nawis inflacyjny".

    > ludzi straciła dorobek życia dzięki ;) Balcerowiczowi i jego znienacka

    Masa to stracila dzieki temu, ze nagle przestalismy zarabiac po 20$.
    I jak ktos mial odlozone w banku 5000$, to juz nie bylo zabezpieczenie
    do konca zycia.

    > podwyższonych oprocentowaniach kredytów -- z 3% rocznie mogły skoczyć
    > na kilkadziesiąt miesięcznie. No i była też hiperinflacja.

    Tak znienacka to nie podniosl - dal czas na splate. Wielu sie
    ucieszylo, bo kredyt na dom z jednej pensji splacili.

    Inni swiezo wzieli kredyt, wybudowali cos tam ... no i ich Balcerowicz
    dobil, ale przyznasz ze przy inflacji 100 czy 1000% nie mozna dawac
    kredytow na 3% ...

    > Pod koniec lat 80 kto przejmował władzę w Polsce? Kościół.
    > Doszło wówczas do zrujnowania gospodarki.

    No nie.
    Po pierwsze, w latach 70-tych Gierek usilnie rozbudowywal nasza
    gospodarke, nakupil licencji, nabral kredytow ... i doprowadzil do
    tego ze roczne raty za kredyty byly wyzsze niz roczny eksport PRL.
    A tu jeszcze robotnicy zaczeli mu sie buntowac i chciec nie tylko
    chleba i igrzysk, ale szynki do chleba, wolnosci i demokracji.

    Przyszedl Jaruzel ... i zafundowal przemyslowi 8 lat odciecia od
    swiata i sankcji. Dlugow nie splacal, a odsetki rosly.

    Przyszedl Balcerek i przyznaje - nie zapanowal nad tym co jeszcze
    zostalo, i blyskawicznie to poupadalo.

    > Ale może ja nie mam racji. ;) Może biskupi naprawdę żyją w ubóstwie i nędzy. ;)
    > Może nie przejmują majątków, może nie bogacą się ponad miarę, może naprawdę są
    > uczciwymi ludźmi brutalnie atakowanymi przez takich jak ja, chamów, prostaków,
    > ludzi bez wykształcenia wyższego, bezmyślnych, chciwych, chaotycznych, złych...

    Mysle ze to bez wiekszego znaczenia dla gospodarki.
    Ciagle jeszcze ich majatki to drobiazg, a zawsze mozna sobie
    przypomniec haslo "sekularyzacja".

    A teraz ....
    http://www.tvn24.pl/biznes-gospodarka,6/przeglad-pra
    sy-dochody-z-prostytucji-beda-czescia-pkb,341696.htm
    "W przyszłym roku kraje Unii Europejskiej będą wliczały do dochodu
    narodowego prostytucję, przemyt oraz handel narkotykami - twierdzi
    "Dziennik Gazeta Prawna". Według gazety, czarna gospodarka podniesie
    polski produkt krajowy brutto o 16 mld zł.

    Do tej pory większości krajów - jak pisze "DGP" wliczana była tylko ta
    część nielegalnej działalności, która obejmowała produkcję i usługi
    ukrywane w całości lub w części przed organami administracji
    państwowej w celu unikania płacenia podatków, ceł, akcyzy czy składek
    na ubezpieczenia społeczne.

    - Teraz brana pod uwagę będzie również druga część szarej strefy, do
    której zalicza się między innymi nierząd, kontrabandę oraz narkobiznes
    Wynika to z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Europy z 21
    maja, które wejdzie w życie jesienią przyszłego roku. "

    Jak rozumiem - jest juz tak zle z europejska gospodarka, ze trzeba
    pozwolic krajom podniesc PKB, aby mogly wiecej pozyczyc.

    Tylko skad potem wziac drugiego Walese i co mialby on obalac ?

    J.