  • Data: 2013-07-27 19:14:21
    Temat: Re: Deficyt i dług
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Stracilo. Tu nie o to chodzi ze sasiad by musial na taki majatek cale
    > zycie pracowac, tu takze chodzi o to ze sasiad za te 20$ caly miesiac
    > zyl. Mozna bylo sobie z konta podbierac po te 20$ i miec utrzymanie
    > bez pracy, druga pensje, druga emeryture. Bez wielkich luksow, bez
    > samochodu, bez komputera, ale na wczasy nad Baltyk mozna bylo
    > pojechac.

    W takim nietypowym przypadku oczywiście tak, ale podstawowa różnica była
    taka, że ktoś, kto zarabiał w dolarach (z czegoś pewnie te $5k odłożył)
    był wcześniej "bogaczem". Później to już miało mniejsze znaczenie.

    > Hm ... Polonezy w Pewexie nie podrozaly przy tej okazji ?

    A nie wiem. Gdy kupowałem swój pierwszy nowy samochód na zasadach
    rynkowych, to mnie Polonezy nie interesowały :-)

    > Balcerowicz owszem, pieknie pieniadz ustabilizowal, ale jednak
    > jeszcze przez dwa lata bylo 1.7x a potem jeszcze pare lat ze 20%.

    Całkiem to może nie, ale hiperinflacja zaczęła się w końcówce
    Rakowskiego (zresztą całe jego "rządy" to była końcówka), po "uwolnieniu
    cen", ustawie o działalności gospodarczej itd. Tzn. nie mówię że akurat
    to były złe rzeczy, inflacja była nieunikniona, skoro po jednej stronie
    granicy ludzie zarabiali $10-$20, a po drugiej np. 100x tyle.

    > Trudno powiedziec, co tam taki dyrektor mogl ukrasc - wille i talon na
    > poloneza ? Teraz ukradnie cala firme :-)
    > No chyba ze ktos za drobne 10 tys $ zakceptowal np cene o milion
    > wyzsza ..

    Właśnie. Teraz zresztą tak samo, tyle że większe kwoty.

    > Miller w kazdym badz razie musial pozyczac od kolegow z Moskwy pol
    > miliona zielonych dla bylych pracownikow partii ...

    Ano. Tzn. na co on to pożyczył to ja nie wiem.
    --
    Krzysztof Hałasa