  • Data: 2013-07-28 01:14:18
    Temat: Re: Deficyt i dług
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" kt1hdq$ipm$...@s...aioe.org

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" kt1418$g2q$...@s...aioe.org

    > Aby rozwiać Twe wątpliwości, zauważę, że rok ma 365 dni

    I jeszcze chyba trzeba coś dopisać, co nie każdy pamięta,
    Siły przyciągania (albo i ogólnie -- siły) są sparowane.
    Jeśli Ziemia jest przyciągana przez Słońce, sama też przeciąga
    to Słoneczko. Ciebie przyciąga Ziemia z tą samą siłą, z jaką
    Ty przyciągasz tę Ziemię. :)

    Bez tych wyjaśnień być może naprawdę potrzeba ;) wielu (lub
    choćby dwóch) akcelerometrów na każdej z trzech osi.

    [zaraz zaczną gderać, że rozmawiam sam ze sobą... co za
    świat... może jednak ktoś to rozumie...] ;)

    I nawiązanie do tematu grupy?...
    Może takie -- oddziaływania społeczne są sparowane.
    Taką siłą na społeczeństwo działa człowiek, z jaką na tego
    człowieka działa społeczeństwo, dlatego każdy musi być
    bogaty, aby interes kwitł. Innymi słowy -- bogacz nie
    wzbogaci się na biedocie, bo biedota nie zdoła zapłacić
    za dobra bogacza.

    Otóż nie. :) Gromadzenie bogactw daje ciekawe efekty.
    Biedni stają się dobrowolnymi ;) niewolnikami bogatych.

    Bogaty oferuje promocję -- biedny biega po sklepach i sprawdza,
    czy już wydał 3 setki?... Jak bogaty zagra, tak biedny zatańczy.
    Póki bogaty nie czyni krzywdy, nie widać w tym niczego złego.
    Odwrotnie -- bogaty wzbogaca biednego a być może nawet ratuje
    biednego przed śmiercią. :)

    Co jednak wówczas, gdy bogaty narzuca biedocie prawa, które w istocie
    deprawują biedotę? Na przykład dziecko biedaka (Eneuel chociażby?)
    jest rznięte w tyłeczek ;) przez bogatego księdza? Dziecko ma swój
    wolny wybór -- śmierć głodowa lub harcowanie z księdzem. :) Ksiądz
    w zamian za uciechę, nakarmi, umyje, otrze łżę z policzka i oka...
    Może nawet da cukierka. :)

    Przesuwanie bogactw daje zgubne efekty. Bogactwo jest jak
    masa -- ciągnie inne bogactwo. Bogaczy kochamy, wybaczamy
    im ich błędy, usprawiedliwiamy... Biedaka oskarżamy o co
    tylko się da -- o złodziejstwo, o dzieciobójstwo, o demoralizację,
    o pedofilię itp., nie mając ŻADNYCH dowodów czy choćby poszlak. :)

    -=-

    Dlatego należy uważnie wydawać szmal -- aby nie wzbogacać złych ludzi.
    Trzeba też świadomie obdarowywać ludzi władzą i kon_trolować ;) władców,
    traktując ich jak najemnych pracowników, nie zaś jak panów sytuacji. Od
    czasów zaokrąglania mebli ;) przez dziesięciolecia Polacy bogacili się
    głównie na handlu, w tym na handlu alkoholem, tytoniem i paliwem, w tym
    nierzadko na przemycie. Tak zbudowana klasa średnia (ja ją nazywam klasą
    pośrednią, gdyż pośredniczy ona w procederze ujarzmiania ludzkości
    i wzbogacania złych ludzi) nie zbuduje dobrobytu.

    Ja wzbogacałem ludzi złych i oddałem władzę nad sobą nieumiejętnym
    ludziom, którzy doprowadzili moje życie (i swoje także?) do upadku.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'