    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Deficyt budzetowy
    Date: Wed, 31 Aug 2016 14:23:48 +0200

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 08/31/2016 07:16 PM, J.F. wrote:
    >[...]

    >W Japonii to jest takie trochę "perpetuum mobile": rząd wypuszcza
    >obligacje oprocentowane na -0.01 do 0.01%, które potem odkupuje
    >krajowy fundusz emerytalny.

    To prawie tak jak w Polsce.
    Oprocentowanie wyzsze, ale odkup przymusowy byl

    >I się kręci. Odsetek prawie nie ma, a te, co są - zostają w kraju.
    >Obawy o to, "czy kupią nam za rok obligacje" też z tego powodu nie
    >ma.

    No chyba, ze kogos jednak kwota przerazi, to wtedy sie zreformuje
    system emerytalny i umorzy, a kwoty przeksieguje na subkonto :-)

    >No ale jakiś czas temu postanowili, że dług powinien w końcu zmaleć.
    >Podwyższyli np. VAT z 5% na 8%, szok!

    Ja tam podejrzewam, ze sumaryczne podatki maja jednak dosc wysokie.
    Jak nie VAT, to zapalki i sake sie opodatkuje.

    >http://www.bankrate.com/finance/federal-reserve/myt
    hs-federal-reserve-1.aspx

    Prawde mowiac az tak wiele to mojej wiedzy o FRS nie zmienilo - nadal
    sporo rzeczy jest dziwnych :-)

    J.