  • 21. Data: 2018-07-08 22:13:50
    Temat: Re: Czy zbliżeniówki są już bezpieczne? ;)
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 08.07.2018 16:18, RadoslawF wrote:

    > Okradających banki jest niewielu, kieszonkowców są tysiące a może
    > i setki tysięcy. I to tłumaczy bezsens popularnego powiedzenia "jak
    > kraść to miliony, jak kochać to księżniczki" jak i bezsens twojego
    > zdania ze małych sum kraść się nie opłaci.

    Z kart bankowych za pomocą tak zwanych "płatności bezstykowych" - tak
    nie opłaca się, zdecydowanie nie opłaca się skoro nikt tego nie robi na
    masową skalę a nawet nie masową a raczej jakąkolwiek skalę.

    Xenocide

  • 22. Data: 2018-07-08 23:43:44
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-07-08 o 22:13, xbartx pisze:
    > Z kart bankowych za pomocą tak zwanych "płatności bezstykowych" - tak
    > nie opłaca się, zdecydowanie nie opłaca się skoro nikt tego nie robi na
    > masową skalę a nawet nie masową a raczej jakąkolwiek skalę.

    Mnie ktoś okradł na 50 zł jak pobierałam pieniądze (300 zł) z bankomatu
    Euronet.
    Potem ciach! Saldo mi sie nie zgadza.
    Fakt, że bank uwzględnił moją reklamację i pieniądze na konto wróciły.
    Ale i tak z ich pisma można było wywnioskować, że robią to z wielkiej
    łaski i dbania o klienta.

    --
    animka

  • 23. Data: 2018-07-09 08:17:41
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    > ale wydaje mi się, że swipe to była fajna rzecz.

    Byłoby fajnie, gdyby działało niezawodnie, ale wiele razy byłem
    świadkiem, że pasek nie chciał się czytać. Ile było z tym kombinacji!
    Raz zadziałało dopiero po owinięciu karty folią. Skąd ten pomysł i
    dlaczego zadziałało w ten sposób? Ktoś wie?

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2018-07-09 13:33:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 08:17:52 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

> [...]
    > Raz zadziałało dopiero po owinięciu karty folią. Skąd ten pomysł i
    > dlaczego zadziałało w ten sposób? Ktoś wie?

    Hmm. najpierw zacząłem się zastanawiać, jak pasek dał się odczytać po owinięciu karty
    folią _aluminiową_ - ale chyba za dużo skojarzeń z pikaczu.
    To jaka to była folia? Taka z torebki po mleku czy może spożywcza (czyli rodzaj
    przylegającego, wręcz przyklejającego się, cienikiego stretchu)?
    I czy w tym terminalu wszystkie karty miały takie problemy, czy tylko ta jedna - a
    jeśli ta jedna, to czy w innych działała?
    Może kwestia poślizgu lub zbyt szerokiej szczeliny? ;>
    Ze swipe doświadczenia trwałościowego nie mam - kartę mało użytkowałem oraz nie
    nosiłem jej ze sobą.

    Choć patrząc na to z drugiej strony - i porównując z chipem - pasek wnosi tylko i
    wyłącznie szybkość i wygodę przepisania danych z karty (a przypadku bankomatu w ogóle
    możliwość ich maszynowego odczytania), nic nie daje w kwestii bezpieczeństwa, stąd
    dodatkowe zabezpieczenia - PIN do bankomatu, podpis/PIN obowiązkowo w sklepie (PIN
    oczywiście jedynie dla terminali on-line).
    Więc w sytuacji braku możliwości odczytu danych z paska powinna być dalej możliwość
    zapłaty poprzez przepisanie danych z karty - oczywiście o ile jest to porządna karta,
    a nie jakaś "electronic use only".

    Chip tą sytuacją pogorszył - w każdym banku, w którym o to w obecnej (chipowej)
    rzeczywistości pytałem, odpowiadali, że nie mają żadnego wpływu na akceptantów, by
    zmusić ich do zrobienia użytku z tego, że karta jest wypukła. Więc jak terminal
    odmawia to żadna różnica, czy masz platynową kredytówkę czy visę electron albo
    maestro :(

  • 25. Data: 2018-07-09 14:00:12
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.07.2018 Lisciasty <l...@p...pl> napisał/a:

    > i sobie używałem normalnie. Teraz znów dostałem nową i pytanie,
    > czy można to już nosić w kieszeni bez strachu, czy zaś trzeba
    > wydłubać antenkę?

    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/bzdury-mity-i-k
    lamstwa-na-temat-platnosci-zblizeniowych/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 26. Data: 2018-07-09 14:42:08
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 13:33:13 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > To jaka to była folia? Taka z torebki po mleku czy może spożywcza (czyli rodzaj
    przylegającego, wręcz przyklejającego się, cienikiego stretchu)?

    Zwykły woreczek foliowy jakich pełno przy warzywach w markecie chociazby

    > I czy w tym terminalu wszystkie karty miały takie problemy, czy tylko ta jedna - a
    jeśli ta jedna, to czy w innych działała?
    > Może kwestia poślizgu lub zbyt szerokiej szczeliny? ;>

    Jakiś czas temu częsty widok w markecie jak karta przeciągnięta przez terminal nie
    działała to kasjerki wkładały ja do woreczka, przeciągały ponownie i wtedy
    najczęściej zadziałała.
    Teraz już tego nie widuje bo praktycznie wszytki operacje to bezstykowe albo czipem.
    Z paska magnetycznego już praktycznie nie korzystają

  • 27. Data: 2018-07-11 05:19:12
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > Z kart bankowych za pomocą tak zwanych "płatności bezstykowych" - tak
    > nie opłaca się, zdecydowanie nie opłaca się skoro nikt tego nie robi na
    > masową skalę a nawet nie masową a raczej jakąkolwiek skalę.

    Skąd informacje że nie robi?
    Bo chyba nie od banku który twierdzi że płatności są bezpieczne. :-)

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2018-07-11 10:31:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Skąd informacje że nie robi?
    >Bo chyba nie od banku który twierdzi że płatności są bezpieczne. :-)

    Ze na masowa skale sie nie robi, to moze byc i od banku.
    Wszak bank musialby doplacac, ewentualnie klienci by go opuscili.

    Swego czasu bylo "popularne" we Wroclawiu, ze zlodziej/znalazca karty
    bilety kupowal w automacie, ale ilez tak mozna zarobic ...

    J.

  • 29. Data: 2018-07-11 10:42:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-07-11 o 10:31, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Swego czasu bylo "popularne" we Wroclawiu, ze zlodziej/znalazca karty
    > bilety kupowal w automacie, ale ilez tak mozna zarobic ...

    Nie tylko bilety. Onegdaj oładowania prepaid też można było tak zakupić.
    https://prnews.pl/doladowania-telefoniczne-pre-paid-
    juz-dostepne-w-800-automatach-mobilnych-urbancard-28
    370

    --
    Pete

  • 30. Data: 2018-07-11 14:14:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >zakupić.
    >https://prnews.pl/doladowania-telefoniczne-pre-paid
    -juz-dostepne-w-800-automatach-mobilnych-urbancard-2

    To jest o tyle bezpieczne, ze do konkretnego telefonu prowadzi.
    A potem juz latwiej namierzyc delikwenta, choc w 2011 to jeszcze nie
    bylo rejestracji prepaid.

    Hm, zna ktos numer do dziecka posla, albo sekretarki jego biura ? :-)

    Byc moze tez Mennica cos poprawila, i sprawdzaly czy karta nie jest
    zablokowana.

    Obecnie to nawet nie wiem czy sie da doladowac, bo wymienili te
    biletomaty.
    I nastapila rewolucja - bilety juz nie sa papierowe, tylko przypisane
    do karty platniczej.
    Biorac pod uwage, ze bilety sa czasowe i po przesiadce tez powinny
    dzialac - chyba nie maja problemow z lacznoscia.

    J.