    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Mon, 9 Jul 2018 04:33:12 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Czy zbliżeniówki są już bezpieczne? ;)
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 08:17:52 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

    > Byłoby fajnie, gdyby działało niezawodnie, ale wiele razy byłem
    > świadkiem, że pasek nie chciał się czytać. Ile było z tym kombinacji!
    > Raz zadziałało dopiero po owinięciu karty folią. Skąd ten pomysł i
    > dlaczego zadziałało w ten sposób? Ktoś wie?

    Hmm. najpierw zacząłem się zastanawiać, jak pasek dał się odczytać po owinięciu karty
    folią _aluminiową_ - ale chyba za dużo skojarzeń z pikaczu.
    To jaka to była folia? Taka z torebki po mleku czy może spożywcza (czyli rodzaj
    przylegającego, wręcz przyklejającego się, cienikiego stretchu)?
    I czy w tym terminalu wszystkie karty miały takie problemy, czy tylko ta jedna - a
    jeśli ta jedna, to czy w innych działała?
    Może kwestia poślizgu lub zbyt szerokiej szczeliny? ;>
    Ze swipe doświadczenia trwałościowego nie mam - kartę mało użytkowałem oraz nie
    nosiłem jej ze sobą.

    Choć patrząc na to z drugiej strony - i porównując z chipem - pasek wnosi tylko i
    wyłącznie szybkość i wygodę przepisania danych z karty (a przypadku bankomatu w ogóle
    możliwość ich maszynowego odczytania), nic nie daje w kwestii bezpieczeństwa, stąd
    dodatkowe zabezpieczenia - PIN do bankomatu, podpis/PIN obowiązkowo w sklepie (PIN
    oczywiście jedynie dla terminali on-line).
    Więc w sytuacji braku możliwości odczytu danych z paska powinna być dalej możliwość
    zapłaty poprzez przepisanie danych z karty - oczywiście o ile jest to porządna karta,
    a nie jakaś "electronic use only".

    Chip tą sytuacją pogorszył - w każdym banku, w którym o to w obecnej (chipowej)
    rzeczywistości pytałem, odpowiadali, że nie mają żadnego wpływu na akceptantów, by
    zmusić ich do zrobienia użytku z tego, że karta jest wypukła. Więc jak terminal
    odmawia to żadna różnica, czy masz platynową kredytówkę czy visę electron albo
    maestro :(