  • 21. Data: 2003-10-02 14:02:55
    Temat: Re: Czy w mBanku trzeba oddzielnie zamawiać karte visa?
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    blhasd$pc7$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

    > Ciekawe poglądy głosisz. W mbanku prawo składania reklamacji via
    > telefon jest zapisane w regulaminie. Mam rozumieć, że bank
    > nieregulaminowo rozróżnia reklamacje w zależności od sposobu ich
    > złożenia? Myslę, że arbiter bankowy powinien zapoznać się z tym
    > ciekawym rozróżnieniem.

    To jeszcze nie byłoby takie dziwne. Dziwne jest to, że Jarosław najwyraźniej
    uważa, że jeśli tak jest, to jest to wina "naiwnych klientów".

    --
    Robert

  • 22. Data: 2003-10-02 14:55:40
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Jarosław Lech napisał:

    > Świeeetne! W celu uaktywnienia karty płatniczej mBank serdecznie
    > zaprasza swoich klientów do wszystkich oddziałów na terenie kraju! ROTFL
    > Idź się wyspać.

    Widzisz, problem jest taki, ze ja sobie robie jaja, a Ty bierzesz to
    serio. Wiem juz, ze kochasz swoj bank nad zycie, ale to nie powod by sie
    z niego czasami nie posmiac. Poza tym kiedys wszyscy pieli jaki to mBank
    jest swietny, a ostatnio o pozytywne opinie coraz trudniej. Takie jest
    zycie.

    No a procedury rzeczywiscie musza miec debilne, jesli sporo osob pisze o
    problemach z zalatwieniem czegokolwiek w mBanku. Ludzie generalnie
    narzekaja na to jak sa traktowani, a w mBanku sa traktowani coraz gorzej
    (taka moja obserwacja czysto subiektywna).

    Bartol

  • 23. Data: 2003-10-02 15:00:09
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Łukasz napisał:

    > Możesz również wydrukować pdf-a ze strony i wysłać go do banku. Zauważ, że
    > umowa jest na wszystkie karty mBanku - tak więc nie musisz jej zawierać do
    > każdej karty z osobna (co za biurokracja :-). Jej zawarcie nie oznacza więc od
    > razu zamówienia karty. Można to zrobić poprzez mLinię w każdej chwili po
    > zawarciu umowy.

    Uuuuu, a ile to zachodu ;-))). Generalnie jestem zwolennikiem sytuacji,
    w ktorej to bankowi bardziej zalezy na mnie jako kliencie, niz mi na
    banku jako uslugodawcy. Sadze, ze w Polsce ten czas szczesliwosci powoli
    nadchodzi.

    > Tak też jest - kartę można aktywować na mLinii i na www. Można też w mKiosku -
    > też przez www.

    No widzisz, kazdy pisze inaczej. Czyzby procedury mBankowe byly tak malo
    zrozumiale? Albo jest ich za duzo i ludziska sie gubia.

    Bartol

  • 24. Data: 2003-10-02 16:42:15
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Tak. Należy ściągnąć tą unowę ze strony mBanku (musisz mieć Adobe Acrobat),
    wydrukować i wysłać jeden egzemplarz (potrzebny jest twój podpis). Na
    stronie mB jest też nowy regulamin kart (m.in. Visa Electron wydawana jest
    na 3 lata)..

  • 25. Data: 2003-10-02 18:24:01
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Thu, 2 Oct 2003 15:41:04 +0200, Jarosław Lech
    <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> wrote:

    Ja podobna sytuacje mialem z muBankiem ... reklamacji mozna zawsze nie
    przyjac ...
    > W jaki sposób składałeś reklamację? Na piśmie, listem poleconym?
    A co to za różnica ? Myślisz, że dowód nadania listu poleconego coś Ci
    da ???

    >nawet w tak poważnej instytucji jak bank, tak rozreklamowanej jak mBank,
    >nigdy nie będzie miała takiej mocy i nie da takiej pewności, jak
    >reklamacja złożona na piśmie, wysłana listem poleconym.
    I myślisz, że to coś zmieni ? Jak im udowodnisz, że wysłałeś
    reklamacje a nie życzenia świąteczne lub pozdrowienia dla zarządu ?
    Ja podobną sytuacje mialem w mubanku (prawdopodobnie nadal mam tam
    konto do nigdy niewydanej KK) i nie udało mi się dostarczyć skutecznie
    im reklamacji, przez telefon i listownie ... do placówki nie chciało
    mi się iść bo wtedy najbliższą miałem 200 km od domu ...

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 26. Data: 2003-10-02 18:44:28
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik "Dentarg"

    > I myślisz, że to coś zmieni ? Jak im udowodnisz, że wysłałeś
    > reklamacje a nie życzenia świąteczne lub pozdrowienia dla zarządu ?

    W razie stanu wojny z bankiem, stosujesz tzw metodę PJO.
    Składasz reklamację na czworo, brzeg oklejasz taśmą i wysyłasz bez koperty.
    Na odwrocie samej reklamacji masz adresy, znaczki, pieczątki poczty i inne
    takie.
    I niech teraz ktoś w sądzie próbuje zełgać, że koperta była pusta.

    Bogdan B.

  • 27. Data: 2003-10-02 20:03:01
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości

    > I myślisz, że to coś zmieni ? Jak im udowodnisz, że wysłałeś
    > reklamacje a nie życzenia świąteczne lub pozdrowienia dla zarządu ?
    > Ja podobną sytuacje mialem w mubanku (prawdopodobnie nadal mam tam

    Nad tym myśleli mądrzejsi niż my. Uznali, że każdy list polecony
    zawiera to, co twierdzi jego nadawca. Odbiorca musiałby udowodnić, że
    tak nie było. Zresztą ma przecież zawartość przesyłki - jeśli była
    polecona. Ma prowadzony na bieżąco dziennik korespondencji.
    Przy takim podejściu jak zaprezentowane wyżej, to lepiej nie tylko
    nie składać żadnych reklamacji, ale w oóle ni korzystać z niczyich
    usług.

    > konto do nigdy niewydanej KK) i nie udało mi się dostarczyć skutecznie
    > im reklamacji, przez telefon i listownie ... do placówki nie chciało
    > mi się iść bo wtedy najbliższą miałem 200 km od domu ...

    Nie udało Ci się wysłać listu poleconego na określony adres?

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 28. Data: 2003-10-02 21:48:46
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    bankowy
    > powinien zapoznać się z tym ciekawym rozróżnieniem.

    Pytanie tylko, czy osoba, której to dotyczy, złożyła stosowne pismo
    do biura arbitra, czy poprzestała na wylewaniu żalu na grupie i
    obsmarowywaniu - po części również za swoje błedy - banku.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 29. Data: 2003-10-02 21:50:24
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:blhb79$o49$1@topaz.icpnet.pl...

    > To jeszcze nie byłoby takie dziwne. Dziwne jest to, że Jarosław
    najwyraźniej
    > uważa, że jeśli tak jest, to jest to wina "naiwnych klientów".

    Poniekąd tak. Na pewno w przypadku tych, którzy po roku trzymania
    wznowionego delfina do eMaxa orientują się, że pobrano im prowizję,
    której wcześniej nie było. Również na przykład tych, którzy uważają, że
    skoro powierzyli swoje pieniądze bankowi, to już w żadnym wypadku nie
    mają interesu w kontrolowaniu stanu i operacji na koncie.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 30. Data: 2003-10-02 22:15:46
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

    > Widzisz, problem jest taki, ze ja sobie robie jaja, a Ty bierzesz to
    > serio.

    Jaj też trzeba umieć robić. Niestety. Zauważ, że wiele osób nie
    poznało się na Twoim "dowcipie".

> [...]
    mBank
    > jest swietny, a ostatnio o pozytywne opinie coraz trudniej. Takie jest

    Nie w tym rzecz, że kocham ten czy inny bank nad życie. Choć faktem
    jest, że chciałbym się w pełni utożsamiać z instytucją, której powierzam
    swoje pieniądze. Rzecz raczej w tym, że w wypowiedziach publicznych
    pojawiają się brednie ignoratów, które nie mają nic wspólnego z
    rzeczywistością. A im ktoś sam jest bardziej winien sytuacji, tym
    głośniej wrzeszczy.

> [...]
    > narzekaja na to jak sa traktowani, a w mBanku sa traktowani coraz
    gorzej
    > (taka moja obserwacja czysto subiektywna).

    Więc pozwól, że i ja podzielę się swoją obserwacją, czysto
    subiektywną: nigdy nie miałem w tym banku żadnych problemów. Może
    dlatego, że prawie nigdy nie korzystam z pomocy teleoperatorów, jeśli
    rzecz mogę załatwić inaczej. Za to miewam je tam, gdzie stykam się z
    ludźmi i to nie tylko w bankach (może dlatego ułożyłwm sobie życie
    finansowe tak, że tych kontaktów, mimo posiadania rachunów w 5 bankach,
    mam kilka w roku). Niestety mało kto z takiej uwagi wyciąga wnioski i
    stara się postępować korzystniej dla siebie. Lepiej ponarzekać na kogoś
    wypowiadającego się tak jak ja, bo można zaistnieć.
    Co do procedur: dlaczego skomplikowane (w imię bezpieczeństwa)
    utożsamiasz z debilnymi? Może po prostu dla wielu są _niezrozumiałe_,
    choć niekoniecznie świadczy to źle o banku. Skąd wiesz, jak zachowują
    się ci, którzy narzekają, że są źle traktowani? Też mam czasem do
    czynieia z takimi "źle traktowanymi". Na dobrą sprawę mogą się tak czuć
    wszyscy "niegramotni", którzy nie potrafią wyłuszczyć, o co im chodzi,
    za to chętnie chwalą się siłą swojego głosu i słownictwem. Jeśli
    doliczyć do tego idącą zwykle w parze paniczną niechęć do przelewania na
    papier swoich uwag i żądań, bo wóczas należałoby to zrobić rozsądnie i
    poważnie - w odróżnieniu od telefonu, w którym czują się bezkarni - a
    poza tym poświęcić temu więcej czasu, to będziesz miał cały obraz tego,
    co staje mi przed oczami, gdy czytam posty, w których z samego sposobu
    zadania pytania, jego treści, a także słownictwa i estetyki (a raczej
    jej braku) wynika, że człowiek ni bardzo wie, o co pytać, jak pytać, nie
    bardzo wiadomo, dlaczego od razu pyta, zamiast samemu poszukać, a i tak
    pewnie nie zrozumie odpowiedzi. Nie pomyślałeś nigdy, że przynajmniej
    częśc tych niezadowolonych z pbb, to tacy ludzie?

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl