  • 1. Data: 2003-10-01 18:03:01
    Temat: Kredyt walutowy na dzis dzien?
    Od: j...@u...wp.pl (Jacek Grotnik)

    Witam,

    Chcialbym podzielic sie z Wami moim znakami zapytania dotyczacymi
    kredytu hipotecznego. Zamierzam zdecydowac sie na ww na dniach, wiec z
    radoscia powitam wszelkie sugestie, a takze wypunktowanie bledow w
    moim rozumowaniu. Sianie watpliwosci celem wywolania dalszej dyskusji
    takze wskazane.

    Zamierzam wziasc kredyt hipoteczny:

    kwota ok. 50tys., mieszkanie warte 95tys, moj wklad to 50%, kredyt na
    maksymalny okres - wczesniejsze splaty bez dodatkowych oplat, wiec
    chyba rozsadne? Przy dobrych wiatrach planuje spalcic wszystko w
    jakies 12lat.

    Stawiam na PKOBP (jest promocja 000, bez prowizji i innych kosztow
    proceduralnych) albo na KredytBank (tez spuscili ostatnio: 0,5%
    prowizji, a marza nizsza niz w PKOBP), z silnym wskazaniem na
    KredytBank.

    Zastanawiam sie nad kredytem w euro, a to w zwiazku z wysokim kursem
    tegoz. (70zl mniej na racie niz kr. zlotowy).
    Kr. walutowy - jak rozumiem trace na widelkach kursowych przy kazdej
    splacie kredytu? Przewalutowanie w najgorszym przypadku (na samym
    poczatku), biorac pod uwage tylko widelki, kosztowac mnie bedzie
    15gr(? widelki)*50tys=7,5tys

    Duzo zalezy od dalszego poziomu kursu euro. Dobrze zakladam, ze jest
    raczej wysoki i duzo wiekszy juz nie bedzie?

    Wiadomo, ze moment wystapienia o kwote kredyty, a moment przelewu z
    banku to nieco odlegle od siebie terminy. KB kaze sobie placic
    niekorzystna dla nich roznice w udzielonej kwocie (w zlotych)
    wynikajaca z roznic kursowych pomiedzy tymi dwoma datami. Czy to aby
    jest powszechnie praktykowane?

    "Druga argentyne" (jasne dla sledzacych grupe) moge sobie podarowac,
    bo to nie dotyczy kredytobiorcow, niech banki sie martwia...

    Raty stale vs malejace. Co powinienem tutaj uwzglednic, jakie moje
    preferencje, uwarunkowania moga miec wplyw na wybor? Mieszkanie jest w
    stanie surowym na poczatku bedzie troszke wydatkow, wiec moze wieksze
    raty na poczatku to nie najlepszy pomysl. Zaleta, jak rozumiem, jest,
    ujmujac rzecz calosciowo dlugoterminowo, mniejszy haracz dla banku?

    Na razie tyle przyszlo mi do glowy.

    Dziekuje za wszelkie sugestie, podpowiedzi i wszystko co da mi do
    myslenia.

    ---
    Jacek Grotnik
    jgrotnik@usun_to.wp.pl

  • 2. Data: 2003-10-01 18:12:14
    Temat: Re: Kredyt walutowy na dzis dzien?
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    Użytkownik "Jacek Grotnik" <j...@u...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Duzo zalezy od dalszego poziomu kursu euro. Dobrze zakladam, ze jest
    > raczej wysoki i duzo wiekszy juz nie bedzie?

    jako mala podpowiedz:
    http://www.parkiet.com.pl/news/art.jsp?idn=300793&dz
    =0100
    roznie moze byc... :-/

    Grzegorz

  • 3. Data: 2003-10-01 18:51:44
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > "Druga argentyne" (jasne dla sledzacych grupe) moge sobie podarowac,
    > bo to nie dotyczy kredytobiorcow, niech banki sie martwia...

    Nieprawda. W razie 'drugiej Argentyny' będziesz miał tak:
    - (przy kredycie walutowym) mierzona w złotówkach kwota zadłużenia a
    także rata może Ci nagle wzrosnąć np. dwukrotnie
    - (przy kredycie złotówkowym) nagle się okaże że masz oprocentowanie
    np. 40% rocznie (albo i lepiej) - patrz słynne kredyty z początku
    lat 90ych
    W sumie sam już nie wiem co gorsze...

  • 4. Data: 2003-10-01 19:48:28
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    KB w pażdzierniku kredyt w PLN - 6,19$ a w EUR 4,24% (przy ponad 40% wkładzie
    własnym) Róznica jest niewątpliwa i wysoki kurs EURO kusi jednak ja radzę Ci
    jeszcze raz przemyśleć. Jak się zdecydujesz na EURO musisz ciągle trzymać rękę
    na pulsie aby w odpowiedniej chwili przejść na PLN - na szczęście w KB za darmo
    (chyba w PKOBP też).

    Co do stałych rat łącznych. Rzeczywiście na początku płacisz mniej ale łącznie
    zapłacone osdetki są znacznie większę.
    Podam CI przykład. Kredyt w wysokości 50 000PLN przy oprocentowaniu 6,19%.

    Kredyt na 10 lat.
    Raty stałe - łączne odsetki 17186
    Raty malejące - łączne odsetki 15604

    Kredyt na 15 lat.
    Raty stałe - łączne odsetki 26874
    Raty malejące - łączne odsetki 23341

    Pozdrowienia Tensor1

  • 5. Data: 2003-10-01 19:58:21
    Od: "Tomasz Gessner" <t...@N...pl>

> [...]
    >
    > Chcialbym podzielic sie z Wami moim znakami zapytania dotyczacymi
    > kredytu hipotecznego. Zamierzam zdecydowac sie na ww na dniach, wiec z

    Jednym slowem kredyt walutowy jak najbardziej (przy czym kurs waluty nie
    jest wazny, ale oprocentowanie kredytu). Oczywiscie mam tu na mysli
    zabezpieczenie tego kredytu np. na forexie. Podaj temat na pl.biznes.wgpw a
    napewno odpowiednie osoby pociagna sprawe dalej.

    Tomasz Gessner
    Rynek Futures - www.fop.pl
    t...@o...pl

  • 6. Data: 2003-10-02 07:10:43
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zabezpieczenie tego kredytu np. na forexie. Podaj temat na pl.biznes.wgpw a
    > napewno odpowiednie osoby pociagna sprawe dalej
    Masz racje ale tylko wtedy gdy kredyt jest bardzo duży, np. ponad 500 000 PLN w
    przeliczeniu z waluty.
    Tensor1

  • 7. Data: 2003-10-02 07:21:57
    Od: "Tomasz Gessner" <t...@N...pl>

    > Masz racje ale tylko wtedy gdy kredyt jest bardzo duży, np. ponad 500 000
    PLN w
    > przeliczeniu z waluty.

    Niestety nie mam czasu juz szczegolowo Ci odpowiadac. Krotko mowiac w
    zwiazku z rozwojem platform forexowych masz praktycznie juz obecnie niemal
    wszystkie warianty. Wybierasz sam wielkosc lotu , lewar, wartosc jednego
    pipsa itd. Sa rowniez mini loty. Za pomoca odpowiednio dobranej kombinacji
    mozna zatem zabezpieczyc niemal kazdej wielkosci transakcje. Ale jak mowilem
    w szczegoly juz nie wchodze, bo nie siedze w walutach. Pytanie dajcie na
    pl.biznes.wgpw Tam spokojnie polowa grupy to forexowicze ;-)

    Tomasz Gessner
    Rynek Futures - www.fop.pl
    t...@o...pl