  • 11. Data: 2003-10-02 08:51:53
    Temat: Re: Czy w mBanku trzeba oddzielnie zamawiać karte visa?
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    blgops$b5m$...@S...icm.edu.pl,
    Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>:

    > Nie bardzo rozumiem: do tej pory byłeś pozbawiony możliwości
    > rezygnacji z karty?

    Konkretnie z nieodnowienia. Byla mozliwosc teoretyczna, ale nieskuteczna.

    --
    Robert

  • 12. Data: 2003-10-02 09:28:13
    Od: Bartol Partol <b...@p...co>

    Użytkownik Łukasz napisał:

    > Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi. Jeżeli twój ROTFL wynika z
    > konieczności zawierania umów o kartę, to raczej źle go skierowałeś - taki wymóg
    > nakłada ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych, a nie mBank sam z
    > siebie.

    Wymogi wymogami, a sposob ich realizowania moze byc prostszy lub
    trudniejszy. Z tego co zrozumialem jesli chce dostac katrte w mBanku to
    musze:

    1. zadzwonic, zeby przyslali mi umowe (powiedzmy, ze czasami moze sie
    zdarzyc, ze bank sam mi ja przysle, gdy jest to karta wznowiona)
    2. poczekac na umowe, podpisac ja i odeslac
    3. zadzwonic i powiedziec, ze mimo podpisania umowy chcialbym jednak
    karte dostac ;-)))
    4. poczekac az karta przyjdzie poczta
    5. zadzwonic i aktywowac karte

    Ile to trwa 2 miesiace? Przeciez to jest kpina z klientow. I jeszcze to
    ciagle wydzwanianie do banku i udowadnianie ze nie jest sie wielbladem.

    Przeciez mozna to zrobic tak.
    1. zglaszam w jakikolwiek sposob (oddzial, telefon, internet) ochote na
    karte (lub bank sam z siebie do takiego niosku dochodzi - wznowienia)
    2. bank przysyla karte z umowa
    3. jak odesle podpisana umowe, to moge sobie karte aktywowac w
    jakikolwiek sposob (oddzial, telefon, internet)

    Bartol

  • 13. Data: 2003-10-02 09:38:42
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:blgp03$8gs$1@topaz.icpnet.pl...
    > blgops$b5m$...@S...icm.edu.pl,

    > Konkretnie z nieodnowienia. Byla mozliwosc teoretyczna, ale
    nieskuteczna.

    Tobie się nieudało? To nie znaczy, że możliwość nieskuteczna. Ja nie
    narzekam.
    W ogóle bardzo mało które tutejsze narzekania na skuteczność lub
    nieskuteczność trafiają do mnie. Wiele z tych procedur przechodziłem i
    nie mam powodów do narzekania. Za to mam świadomość, że - jak w
    przypadku każdej umowy dwustronnej - skuteczność procedury zależy od
    obydwu stron biorących w niej udział.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 14. Data: 2003-10-02 09:40:53
    Od: "Łukasz" <l...@W...onet.pl>

> [...]
    > 2. poczekac na umowe, podpisac ja i odeslac
    > 3. zadzwonic i powiedziec, ze mimo podpisania umowy chcialbym jednak

    Możesz również wydrukować pdf-a ze strony i wysłać go do banku. Zauważ, że
    umowa jest na wszystkie karty mBanku - tak więc nie musisz jej zawierać do
    każdej karty z osobna (co za biurokracja :-). Jej zawarcie nie oznacza więc od
    razu zamówienia karty. Można to zrobić poprzez mLinię w każdej chwili po
    zawarciu umowy.

    Natomiast jeżeli nie jestes klientem banku, to najprościej wydrukować pdf-a z
    umową rachunku i karty w jednym i od razu zaznaczyć chęć posiadania karty.

    > 4. poczekac az karta przyjdzie poczta
    > 5. zadzwonic i aktywowac karte

    Nowe karty można aktywować w Internecie :-)

> [...]
    > 1. zglaszam w jakikolwiek sposob (oddzial, telefon, internet) ochote na
    > karte (lub bank sam z siebie do takiego niosku dochodzi - wznowienia)

    Przecież tak właśnie jest - mBank będzie wysyłać umowy na ok 1,5 m-ca przed
    odnowieniem

    > 3. jak odesle podpisana umowe, to moge sobie karte aktywowac w
    > jakikolwiek sposob (oddzial, telefon, internet)

    Tak też jest - kartę można aktywować na mLinii i na www. Można też w mKiosku -
    też przez www.

    Łukasz

  • 15. Data: 2003-10-02 09:44:54
    Od: "Łukasz" <l...@W...onet.pl>

    > Przecież tak właśnie jest - mBank będzie wysyłać umowy na ok 1,5 m-ca przed
    > odnowieniem

    Nie dokończyłem - dlatego umowa będzie wysyłana osobno, gdyż niestety nie można
    wysyłać umowy razem z kartą - zapoznaj się z ustawą o eip :-) (umowę należy
    zawrzeć przed wydaniem karty)

    Łukasz

  • 16. Data: 2003-10-02 09:55:07
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" <b...@p...co> napisał w wiadomości

    > Wymogi wymogami, a sposob ich realizowania moze byc prostszy lub
    > trudniejszy. Z tego co zrozumialem jesli chce dostac katrte w mBanku
    > musze:

    Bo jest prosty. Na razie tylko Ty wymyślasz trudności na zapas.

    > 1. zadzwonic, zeby przyslali mi umowe (powiedzmy, ze czasami moze sie
    > zdarzyc, ze bank sam mi ja przysle, gdy jest to karta wznowiona)

    Na razie jeszcze nie ma podstaw do kwestionowania twierdzenia, że
    odpowiednio wcześniej _PRZED_ wznowieniem karty bank wyśle umowę do
    podpisania, tak żeby umowa podpisana dotarła na minimum 45 dni przed
    terminem ważności starej karty (chyba że ktoś - jak bywało w przypadku
    prowizji za kartę do eMaxa - obudzi się dopiero po roku). Więc nie
    kracz.
    W przypadku nowego rachunku i pierwszej karty stosowna umowa
    przyjdzie wraz z umową dotyczącą rachunku.

    > 2. poczekac na umowe, podpisac ja i odeslac

    Jeśli już masz kartę i czeka Cię wznowienie - zamiast wymyślać
    trudności pobierz z www zór umowy, wydrukuj, podpisz, wyślij.

    > 3. zadzwonic i powiedziec, ze mimo podpisania umowy chcialbym jednak
    > karte dostac ;-)))

    Coś kręcisz. Przeczytaj jeszcze raz i zastanów się, co napisałeś.

    > 4. poczekac az karta przyjdzie poczta
    > 5. zadzwonic i aktywowac karte

    A do tej pory jak było? Jeśli Ci się nie podoba - przenieś się do
    marmurka, tam będziesz mógł odebrać kartę w oddziale.

    > Ile to trwa 2 miesiace?

    Operacje ze strony banku - kilka(naście) dni. Poczta - maksimum 2-3
    dni. Połączenie z bankiem i aktywacja karty - kilka minut. A kiedy Ty
    zadzwonisz do banku, to już Twoja sprawa. Możesz po pół roku od
    otrzymania karty. Tylko nie partol, że to z winy banku wydanie karty
    trwa pół roku.

> [...]
    na
    > karte (lub bank sam z siebie do takiego niosku dochodzi - wznowienia)

    ??? Coś partolisz. A nie jest tak?

    > 2. bank przysyla karte z umowa

    Bartol, Choryś? Zakładasz konto - dostajesz komplet dokumentów.
    Czekasz na wznowienie karty - na 2 miesiącze wcześniej otrzymujesz umowę
    do podpisania. Chcesz wznowienia - podpisujesz i odsyłasz (w ciągu
    tygodnia; wystarczy Ci na to tyle czasu?). Nie chcesz wznowienia -
    wyrzucasz umowę do kosza.
    Czy Ty przeczytałeś post, na który de facto odpwiiadasz, czy tylko
    tak chciałeś sobie popartolić?

    > 3. jak odesle podpisana umowe, to moge sobie karte aktywowac w
    > jakikolwiek sposob (oddzial, telefon, internet)

    Świeeetne! W celu uaktywnienia karty płatniczej mBank serdecznie
    zaprasza swoich klientów do wszystkich oddziałów na terenie kraju! ROTFL
    Idź się wyspać.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 17. Data: 2003-10-02 10:15:58
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    blgrlo$1ke$...@S...icm.edu.pl,
    Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>:

    > Za to mam świadomość, że - jak w
    > przypadku każdej umowy dwustronnej - skuteczność procedury zależy od
    > obydwu stron biorących w niej udział.

    Tez nie mialem do pewnego momentu problemow i myslalem podobnie jak Ty
    wyzej. NIe zycze, abys sie przekonal do mojego stanowiska.

    Inny przyklad - brak odpowiedzi na 3 reklamacje przez ponad 2 miesiace - tez
    moja wina moze?

    --
    Robert

  • 18. Data: 2003-10-02 12:56:37
    Od: "FremeN" <d...@e...com.pl>

> [...]
    > nie mam powodów do narzekania. Za to mam świadomość, że - jak w
    > przypadku każdej umowy dwustronnej - skuteczność procedury zależy od

    Gratuluje samopoczucia i skuteczności. Ja czekam na rozpatrzenie reklamacji
    od 1,5mies., parę dni temu zadzwoniłem, żeby się spytać co się dzieje. Pani
    się zdziwiła - jaka reklamacja, przecież nie była składana? He,he,he...
    Teraz czekam na reklamację reklamacji...
    Procedury reklamacyjne oraz czas oczekiwania np. na mailową odpowiedź są
    naprawdę nie do przyjęcia...

    Pzdr,
    Darek

  • 19. Data: 2003-10-02 13:41:04
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "FremeN" <d...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Teraz czekam na reklamację reklamacji...
    > Procedury reklamacyjne oraz czas oczekiwania np. na mailową odpowiedź

    W jaki sposób składałeś reklamację? Na piśmie, listem poleconym?

    Racz(-cie wszyscy) zwrócić uwagę, że kraj, w którym żyjesz, bardzo
    daleki jest od dosko... co ja bredzę :-)jako-takości. Na wszystko trzeba
    mieć odpowiednią miarkę, zwłaszcza że w żadnym "raju na ziemi" nie jest
    idealnie. Z góry więc należałoby założyć, że reklamacja telefoniczna
    nawet w tak poważnej instytucji jak bank, tak rozreklamowanej jak mBank,
    nigdy nie będzie miała takiej mocy i nie da takiej pewności, jak
    reklamacja złożona na piśmie, wysłana listem poleconym. Zresztą w
    dowolnym urzędzie, ba, firmie działającej w oparciu o zasady wolnego
    rynku, możesz zostać potraktowany niepoważnie, jeśli nie będziesz mógł
    udowodnić złożenia reklamacji. Więc lepiej nie myśleć o sobie jak o
    pępku świata i nie oczekiwać, że przez wszystkich będziesz tak
    traktowany, tylko postępować tak, żeby samemu sobi nie mieć nic do
    zarzucenia.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 20. Data: 2003-10-02 13:55:26
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    > Więc lepiej nie myśleć o sobie jak o
    > pępku świata i nie oczekiwać, że przez wszystkich będziesz tak
    > traktowany, tylko postępować tak, żeby samemu sobi nie mieć nic do
    > zarzucenia.

    Ciekawe poglądy głosisz. W mbanku prawo składania reklamacji via telefon
    jest zapisane w regulaminie. Mam rozumieć, że bank nieregulaminowo rozróżnia
    reklamacje w zależności od sposobu ich złożenia? Myslę, że arbiter bankowy
    powinien zapoznać się z tym ciekawym rozróżnieniem.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn