eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCoś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany? › Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Date: Fri, 25 Oct 2019 10:46:43 +0200
    <qomerk$2ab$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <5daeca4e$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <qomp18$76n$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <c...@g...com>
    <qon7s7$es5$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <a...@g...com>
    <qoq73n$s33$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <d...@g...com>

    > Zaczynamy od zera 1 stycznia ....

    Masz rację, ale wywód skomplikowany.
    Ja to widzę tak - bez karty - stan gotówki ma postać piły (1 w dniu
    wypłaty, 0 na końcu). Z kartą w dniu wypłaty/spłaty stan -2/3, na koniec
    cyklu stan -5/3. Czyli różnica rzędu 5/3 jak pisałeś.

    > a samemu ratuje się albo curve albo HCE/google pay ;>

    Nie mam curve, nie wiem co to HCE/google pay.
    Z google (w miarę możliwości) nie chcę mieć nic wspólnego. Jak płaciłem
    ubezpieczenie za samochód to było chyba 5% zniżki jak się jakąś
    aplikację zainstaluje. Pani powiedziała, że jak mam z tym problemy to mi
    to zrobi na telefonie. Się okazało, że u wszystkich działało, a na moim
    telefonie poległa - chciało jakieś hasło/logowanie aby pobrać tę
    aplikację. Inny świat - na komputerze pobieram sobie aplikacje bez
    żadnego logowania.

    np. zaproponuje 100zł moneyback (10% przez 3 miesiące - więc wystarczy w 3 miesiące
    wydać w sumie 1k)- to zrekompensuje opłaty za 2 lata. Po 2 latach oczywiście znów ten
    sam manewr ;>

    > Ale przecież nie masz ich na nic naciągać, a jedynie dać szansę poprawienia ich
    własnej błędnej decyzji, przez którą nie możesz mieć karty dodatkowej do simpliciti -
    nie miej wyrzutów sumienia, oni na tym zarobią ;>
    > Klikasz, potem dzwonią, mówisz, że zamykasz, bo chciałbyś kartę dla żony, ale
    płatna. I już propozycje jak z rękawa, i jeszcze ktoś dostanie za Ciebie premię, bo
    zadanie wykonał. Nie ma co być nieśmiałym ;>

    A jak nie zadzwonią?
    Nie mam innej KK, a zdobycie tej kosztowało mnie trochę wysiłku
    (napisanie maila z wytłumaczeniem dlaczego nie dostarczę im wymaganych w
    regulaminie dokumentów tak aby logika przekazu była przekonująca dla
    każdego czytającego).
    Szkoda mi czasu na kolejne kombinacje. Lepiej w tym czasie zrobić coś
    pożytecznego.

    > Hmm, jak ma być tak drobiazgowo, to powinieneś płacić tylko kartą firmową, bo banki
    zabraniają używania rachunków i kart "konsumenckich" do rozliczeń w ramach
    prowadzonej DG.

    A jak samochód jest też używany do celów prywatnych to co? Fakturę
    częściowo opłacać kartą firmową, a częściowo prywatną?

    Wydaje mi się, że coś tu się jednak zmienia. Skąd w takim razie
    wydzielone przelewy do ZUS czy US również na kontach konsumenckich.
    Przecież płacenie ZUSu, czy podatków jest jak najbardziej związane z DG.

    > Zaś takie zjadające czas hobby jak czytanie p.b.b. powinno jakiś dochód w zamian
    przynosić ;>

    Czytanie to pół biedy. Czas zjada pisanie :)

    > Rozumiem, że czujesz się zobligowany w stosunku do citka za te 400zł z promocji -
    ale przecież nie umawiałeś się z nimi, że będziesz miał tą KK latami.
    > Zamykać, a po karencji brać na nowo z promocją - oczywiście jeśli masz jakąś
    alternatywę wartą zachodu, czyli również darmową (albo z warunkami, które i tak
    spełniasz) KK z jakimiś dodatkowymi bonusami.

    Nie mam alternatywy. Trochę mi się nie chce w to bawić. Jakby dawali 'na
    oświadczenie' to pewnie bym próbował mieć kilka 'darmowych'.
    Ale właśnie (temat wątku) ponownie się przekonałem, że mnie nie lubią :)
    P.G.