  • Data: 2019-08-08 16:41:46
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-08 o 15:48, xbartx pisze:
    > Dobra ale skąd taki Cinkciarz wie, że te konta są akurat Twoje? Z tego
    > co kojarzę (o ile się nie zmieniło) to w polu imię i nazwisko przelewu
    > mogę sobie wpisać cokolwiek.

    Przelew przychodzący zawiera Twoje dane. I to metoda weryfikacji.
    Natomiast na konta nie-swoje nie wysyłałem. Trudno mi powiedzieć jak to
    działa i co się da, a co nie.

    > Z mojego doświadczenia to prawko plus rachunek za media aby potwierdzić
    > adres zamieszkania. Według mnie nie ma jest ok i na tyle mogę przystać.

    Dziwne, prawda? Przecież na przelewie przychodzącym są moje dane. A te
    dane dużo trudniej podrobić niż np. rachunek za media.
    W czasach, gdy coraz więcej ludzi mieszka na wynajmowanym przedstawienie
    fotokopii rachunku za prąd w określonej lokalizacji może być trudne. Oto
    i przykład dokumentu, który mogą zażądać, a klient może mieć kłopot, aby
    go dostarczyć. Swoją drogą nie udało mi się doczytać co wtedy dzieje się
    z pieniędzmi już wysłanymi do nich.

    > Tak, widzę że nasze banki nie ustępują kroku i są na czasie aczkolwiek w
    > takim PKO SA jest karta z przeliczeniem bezpośrednim wystawcy karty i
    > warunki dla konta nie są wygórowane. Inna sprawa, że ten ich system to
    > jest tragifarsa ale mają podobno zmienić na czasie.

    Myślę, że nie należy wiązać wymiany walut i płacenia kartą w walucie. W
    tym pierwszym przypadku kwoty są dużo wyższe, a karta właściwie jest
    dodatkiem - niekoniecznie w ogóle przydatnym. Natomiast jeśli chcesz
    płacić kartą - wymiana może być sprawą wtórną. Ot - dużo zależy od kwot.