  • Data: 2019-08-08 15:23:14
    Temat: Re: Co zamiast Revolut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-08 o 14:08, xbartx pisze:
    > Co do Cinkciarza i innych PL kantorów to nie powiesz mi chyba, że
    > zakładam konto, weryfikuję się i przelewam 100k PLN zamieniam i
    > przelewam gdzieś na konto i nikt się nie zainteresuje?

    Z tego co wiem procedury obowiązują takie jak w bankach. Przelewy pow.
    15000 EUR są zgłaszane do GIIF. Natomiast osobnym problemem jest to co z
    tego zainteresowania wynika. Jeśli wpłacasz ze swojego konta, wymieniasz
    i wypłacasz na swoje konto to pewnie nie wzbudza to większego
    zainteresowania kogokolwiek. Jeśli natomiast transferujesz pieniądze do
    osób trzecich - szczególnie gdzieś tam w świat - może ktoś się
    zainteresować. Jeśli jednak działasz legalnie to w czym problem?

    > No ale zostaw BTC w spokoju. Chodzi mi o to, że ludzie mieli tam
    > normalnie fiat czyli PLN, USD, EUR etc. i też je wszystkie stracili tak
    > jak BTC.

    Nie znam tematu. Jeśli rzeczywiście stracili to mogą zgłosić się na
    policję, zeznawać w sądzie, zgłosić roszczenia komornikowi itd. Jakieś
    tam ruchy są. Pytanie jakie miałbym ruchy, gdyby padła firma skądś tam.
    Pamiętam jak swego czasu ogrom ludzi się żaliło na brokerów foreksowych
    - wszystko cacy przy wpłacie i stracie. Gdy był zysk - nigdy nie było
    wiadomo czy wypłacą. I nie mówię tu o jednej firmie - to była dość
    powszechna praktyka. Oczywiście żaden UOKiK, KNF czy nawet policja Ci
    nic nie pomoże, bo podmiot działa w obcym państwie i nie podlega pod
    nasze procedury.
    Albo inaczej... Jeśli Polak ma problem z podmiotem działającym w PL to
    jakie szanse na cokolwiek ma np. Wietnamczyk? A sytuacja tego
    Wietnamczyka wobec PL jest taka, jak Polaka trzymającego cokolwiek w
    Singapurze.

    Mam wątpliwości co do otwierania kont w tych firmach poza PL, bowiem
    dziwnie dużo wymagają danych. To już nawet nie chodzi o skany, fotokopie
    itd. dowodu czy paszportu - pojawiają się informację o prawie jazdy,
    dowodzie rejestracyjnym samochodu wraz z polisą, rachunkach za media
    itd. Po co im tak wrażliwe dane? Co z nimi robią, komu przekazują, jak
    przechowują? No cóż... Nie wiadomo. A z informacji na ich stronach
    wynika, iż właściwie mogą poprosić o każdy dokument i "weryfikować" w
    czasie bliżej nieokreślonym.

    OK - po początkowych ochach i achach nt. Revoluta dziś coraz więcej
    niekoniecznie przychylnych informacji się pojawia. Tymczasem banki
    nadgoniły temat wymiany walut (kantory), kart wielowalutowych, a mam
    nadzieję, że wkrótce i z kontami będzie lepiej. Niemniej powodzenia w
    testowaniu alternatyw - dawaj znać jak to wychodzi w praktyce.