  • 11. Data: 2008-10-25 15:17:34
    Temat: Re: Co teraz z kredytami na okolice 100%?
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 25.10.2008 Mithos <f...@a...pl> napisał/a:

    > Problem w tym, ze zabezpieczeniem tych 5 kg ziemniakow bylo 5 kg
    > marchewki. Cena marchewki nie wzrosla (a ziemniakow tak) i
    > zabezpieczenie jest obecnie warte 70% wartosci pozyczki. Sasiad wiec
    > moze poczuc sie zagrozony i domagac sie zwiekszenia zabezpieczenia.

    Masz dziwnego sąsiada.

  • 12. Data: 2008-10-25 15:41:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Oct 2008 16:07:44 +0200, w <gdv98m$9bs$2@news.onet.pl>, huri_khan
    <e...@w...pl> napisał(-a):

    > Zamiast 100k zł 99k zł ? :)

    Tak, 1m2 teraz jest za 99k :)

  • 13. Data: 2008-10-25 18:14:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Popławski" e...@d...darkdomain

    > Masz dziwnego sąsiada.

    Dlaczego dziwnego? Raczej pazernego -- ziemniak do marchwi po kursie 1:1?
    Rozbój w biały dzień... I jeszcze marudzi, że marchew nie podrożała... Jak
    tak można?! To jakiś lichwiarz!!!

    Czy przypadkiem nie w ten sposób w USA DTP ma przed sobą świetlaną przyszłość?
    Czy nie o to tam chodzi, że wartość zabezpieczeń nie dogoniła wartości
    udzielonego kredytu?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2008-10-25 18:38:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    Ope pisze:
    > Zastanawia mnie co teraz bedzie z ludzmi, ktorzy w ciagu ostatniego pol roku
    > pobrali kredyty w CHF na ok 100% wartosci. Co w sytuacji jak nagle sie
    > okazuje, ze maja kredyt na 120-130%, a umowa byla na 100%? Bank kaze
    > natychmiast splacic roznice?
    >
    > pozdr

    wartość kredytu (w CHF) nie zmieniła się, jeżeli ktoś zaciągnął 100k chf
    to nadal musi spłacić 100k chf (+ odsetki)

    natomiast w przypadku, gdy wartość zabezpieczenia znacząco spadła
    (niższe ceny nieruchomości) to bank może (określone to jest w umowie i
    regulaminie kredytu) domagać się uzupełnienie zabezpieczenia, ale to są
    indywidualne sytuacje, na szczęście ceny nieruchomości nie spadły tak
    znacząco...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 15. Data: 2008-10-25 18:59:07
    Od: "orlando" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ope <antispam@> napisał(a):

> [...]
    > pobrali kredyty w CHF na ok 100% wartosci. Co w sytuacji jak nagle sie
    > okazuje, ze maja kredyt na 120-130%, a umowa byla na 100%? Bank kaze

    dobre pytanie. Sam jestem w podobnej sytuacji o tyle, że trafiłem na niski
    kurs CHF, ciut powyżej 2. Tyle, że brałem kredyt na jakieś 60-65% wartości
    mieszkania....Niemniej przy kursie CHF/PLN = 3 lub więcej mogę mieć problem...

  • 16. Data: 2008-10-25 20:22:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Oct 2008 18:59:07 +0000 (UTC), w <gdvq9r$3cd$1@inews.gazeta.pl>,
    "orlando" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(-a):

    > dobre pytanie. Sam jestem w podobnej sytuacji o tyle, że trafiłem na niski
    > kurs CHF, ciut powyżej 2.

    No stary, pogratulować odwagi :).

  • 17. Data: 2008-10-25 21:31:06
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 25.10.2008 r...@k...pl <r...@k...pl> napisał/a:

    > No stary, pogratulować odwagi :).

    Ludzie do tej pory biorą w ciemno kredyty. "Skoro wszyscy wzięli to czemu nie?"

  • 18. Data: 2008-10-25 22:01:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-25, orlando <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > mieszkania....Niemniej przy kursie CHF/PLN = 3 lub więcej mogę mieć problem...

    Dobrą zasadą jest NIE brać kredytu w walucie obcej jak już trąbią w
    gazetach o tym że "wszyscy to robią". Jak już o tym trąbią, to znaczy
    że jest za późno na wejście.

    To samo odnosi się do inwestycji. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2008-10-26 06:50:51
    Od: "orlando" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    r...@k...pl <r...@k...pl> napisał(a):

    > No stary, pogratulowa=E6 odwagi :).

    wiem, wiem...:) na szczęście (jesli w ogole tak można mowić) wziąłem tylko 40%
    swojej zdolności kredytowej....umoczyć na pewno umoczę, ale mam nadzieję, że
    jakoś to umoczenie przeżyję.

  • 20. Data: 2008-10-26 08:39:36
    Od: poziomek <p...@g...com>

    A ja mam poobne ale inne pytanie i być może o to włąśnie chodziło
    właścicielowi wątku (no może nie do końca ;)).
    Temat chyba był juz poruszany na forum ale nie ma jednoznacznej
    prostej odpowiedzi. Jest sobie małżeństwo Kowalskich wzieło jakiś czas
    temu (niezbyt odległy w sensie zdążyli spłącić niewielką cześć
    kapitału) kredyt na uwaga 120% wartośći nieruchomości (waluta też
    nieistotna).
    Zakładamy spadek cen ww. nieruchomości o 10% -15% wieć LTV pogorszył
    się i teraz załóżmy wartość pozostałego do spłaty kapitału kredytu do
    AKTUALNEJ rynkowej wartości nieruchomości wynosi powiedzmy 130%-140%.
    Mieli pecha bo niewiele zdążyli spłącić a cena neiruchomości zaczeły
    spadać na rynku.

    1.Jak zachowają sie banki globalnie (w obrebie Polski) wobec takiego
    scenariusza? Jaką przyjmą strategię dla takich kredytów?

    2. Jakie FORMALNE kroki banki będą podejmować w celu zabezpieczenia
    sie? Czy bank może wymagać od kredytobiorcó DOUBEZPIECZENIA kredytu
    (kolejny wzrost raty meisięcznej)?

    Wiecie ja nie wiem jakie umowy banki dają do podpisania i czy n w
    ostatnich 2 latach nie dodali jakiś nowych klauzul włąśnie ot
    umożliwiających. Ktoś siedzi w rynku kredytów hipotecznch i może się
    pdzielić spostrzeżeniami?