  • 1. Data: 2008-10-25 08:51:09
    Temat: Co teraz z kredytami na okolice 100%?
    Od: "Ope" <antispam@>

    Zastanawia mnie co teraz bedzie z ludzmi, ktorzy w ciagu ostatniego pol roku
    pobrali kredyty w CHF na ok 100% wartosci. Co w sytuacji jak nagle sie
    okazuje, ze maja kredyt na 120-130%, a umowa byla na 100%? Bank kaze
    natychmiast splacic roznice?

    pozdr

  • 2. Data: 2008-10-25 09:16:44
    Temat: Re: Co teraz z kredytami na okolice 100%?
    Od: huri_khan <e...@w...pl>

    Ope pisze:
> [...]
    > pobrali kredyty w CHF na ok 100% wartosci. Co w sytuacji jak nagle sie
    > okazuje, ze maja kredyt na 120-130%, a umowa byla na 100%? Bank kaze

    Brali kredyt np na 100 CHF a teram mają 130 CHF ? Chyba coś nie tak.

    --
    [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
    [Astra G '1,6 16V] [SY]

  • 3. Data: 2008-10-25 09:24:40
    Od: gollum <o...@r...pl_NOSPAM>

    huri_khan pisze:

    > Brali kredyt np na 100 CHF a teram mają 130 CHF ? Chyba coś nie tak.

    Ale mogli wziąć na 100k zł, a teraz mają do spłaty 130k zł.

  • 4. Data: 2008-10-25 11:27:32
    Od: huri_khan <e...@w...pl>

    gollum pisze:

    > Ale mogli wziąć na 100k zł, a teraz mają do spłaty 130k zł.

    Wiem że się czepiam ;)
    Ale mówimy o CHF a nie o złotówkach, twoje rozumowanie jest dobre pod
    warunkiem że powiemy że chodzi o przeliczenie CHF na zł.

    Twój post powinien wyglądać mniej więcej tak, mam nadzieję że się nie
    obrazisz:
    W momencie brania kredytu w CHF wartość kredytu w przeliczeniu na
    złotówki wynosiła 100k zł a obecnie w przeliczeniu wynosi 130k zł.

    A co w sytuacji jeżeli ktoś dostaje wypłatę w CHF ? Co miesiąc dostaje
    np 1000 CHF, przecież dla niego nic się nie zmienia (jeżeli chodzi o
    kredyt)

    Do autora głównego wątku
    A co w sytuacji jeżeli byłaby sytuacja odwrotna CHF tanieje, czy bank
    nam coś zwróci ?

  • 5. Data: 2008-10-25 11:32:07
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Dnia 25.10.2008 Ope <antispam@> napisał/a:
> [...]
    > pobrali kredyty w CHF na ok 100% wartosci. Co w sytuacji jak nagle sie
    > okazuje, ze maja kredyt na 120-130%, a umowa byla na 100%? Bank kaze

    Wyobraź sobie, że pożyczasz od sąsiada 5kg ziemniaków.
    Przez weekend ziemniaki drożeją o 20-30%.
    Czy teraz jesteś mu winny 120-130% ziemniaków?

  • 6. Data: 2008-10-25 12:33:00
    Od: "marko" <m...@N...pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Wyobraź sobie, że pożyczasz od sąsiada 5kg ziemniaków.
    > Przez weekend ziemniaki drożeją o 20-30%.
    > Czy teraz jesteś mu winny 120-130% ziemniaków?

    Ziemniakow (chf) tyle samo ale przeciez zeby kupic te 5kg ziemniakow musisz
    wydac 120-130% kwoty ktora wydalbys wczesniej.

    Pytajacemu chodzilo wydaje mi sie o to, ze nieruchomosc stanowiaca
    zabezpieczenie ma mniejsza wartosc niz kwota ktora zostala pozyczona na jej
    zakup. Prawie jak w usa :) tylko tam przyczyny nieco inne...

    Nic tylko czekac az nieruchomosci zaczna naprawde taniec ;-)

  • 7. Data: 2008-10-25 12:40:35
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Długoterminowo nie zaczna, bo nie mają powodu, a wręcz odwrotnie.

    Króciutko moga stanieć, jesli kupujący w dołku cen (2005-06) nieruchomości będą teraz
    musieli spłacić, i tak zresztą realizując
    zyski.

    Ale tych mieszkań nie było aż tak dużo, żeby zalać rynek.

    Dla odmiany posiadacze (zagraniczni i krajowi) walut w tej chwili mogą kupić
    nieruchomości o 1/3 taniej niż jeszcze latem, co
    podtrzyma popyt.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-10-25 12:52:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 25 Oct 2008 14:33:00 +0200, w <gdv3lo$n7h$1@news.onet.pl>, "marko"
    <m...@N...pl> napisał(-a):

    > Ziemniakow (chf) tyle samo ale przeciez zeby kupic te 5kg ziemniakow musisz
    > wydac 120-130% kwoty ktora wydalbys wczesniej.

    To było brać kredyt w zł, a nie w ziemniakach (chf) :).
    Czy banki wzywały do dopłaty, gdy kurs chf spadał od lat?

    > Pytajacemu chodzilo wydaje mi sie o to, ze nieruchomosc stanowiaca
    > zabezpieczenie ma mniejsza wartosc niz kwota ktora zostala pozyczona na jej
    > zakup. Prawie jak w usa :) tylko tam przyczyny nieco inne...

    Banki będą się modlić przez następnych xx lat, żeby tylko kredytobiorca spłacał
    :).

    > Nic tylko czekac az nieruchomosci zaczna naprawde taniec ;-)

    Nowe ogłoszenia we Wrocku mają jakby o 1k niższe ceny wywoławcze :)

  • 9. Data: 2008-10-25 14:07:44
    Od: huri_khan <e...@w...pl>

    r...@k...pl pisze:

    > Nowe ogłoszenia we Wrocku mają jakby o 1k niższe ceny wywoławcze :)

    Zamiast 100k zł 99k zł ? :)

  • 10. Data: 2008-10-25 15:04:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Jacek Popławski pisze:
    > Wyobraź sobie, że pożyczasz od sąsiada 5kg ziemniaków.
    > Przez weekend ziemniaki drożeją o 20-30%.
    > Czy teraz jesteś mu winny 120-130% ziemniaków?

    Problem w tym, ze zabezpieczeniem tych 5 kg ziemniakow bylo 5 kg
    marchewki. Cena marchewki nie wzrosla (a ziemniakow tak) i
    zabezpieczenie jest obecnie warte 70% wartosci pozyczki. Sasiad wiec
    moze poczuc sie zagrozony i domagac sie zwiekszenia zabezpieczenia.

    --
    Mithos