  • 11. Data: 2008-03-10 05:39:48
    Temat: Re: Co roku zaświadczenie o dochodzie przy hipotecznym?
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Nie musi byc on w umowie. Prawo bankowe mowi, ze kredytobiorca na zadanie
    > banku ma dostarczyc dokumenty do okreslenia zdolnosci kredytowej i
    > wykorzystania kredytu.
    >
    > Art. 70. 3. Kredytobiorca jest obowiązany umożliwić podejmowanie przez
    > bank

    <cut>

    Ok to jet podstawa na jakiej bank może żądać dokumentów. Ale to nie jest
    przymus i większość banków tego już nie robi (przy firmach może i owszem)

    Darek

  • 12. Data: 2008-03-10 22:15:53
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 9 Mar 2008 22:34:20 +0100, MK napisał(a):
    > Nie musi byc on w umowie. Prawo bankowe mowi, ze kredytobiorca na zadanie
    > banku ma dostarczyc dokumenty do okreslenia zdolnosci kredytowej i
    > wykorzystania kredytu.

    Swoją drogą, ten zapis to czysty bandytyzm.
    Bank, dopóki klient spłaca kredyt - powinien nie mieć nic do gadania.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 13. Data: 2008-03-11 04:45:11
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Użytkownik "p.g" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja sobie zabrałem umowę do domu w celu zapoznania się przed ewentualnym
    > podpisaniem. Jest tam między innymi taki zapis:
    > Obowiązki kredytobiorcy:
    > W okresie kredytowania Kredytobiorca zobowiązany jest do przedkładania w
    > Banku, w terminie do dnia 15 maja roku następującego po roku podatkowym,
    > dokumentów potwierdzających wyskość dochodów osiaganych w roku podatkowym,
    > wraz z załączonym oświadczeniem o dochodach i stanie rodzinnym.

    Co to jest "stan rodzinny"? Że niby jak ci się dziecko urodzi, to musisz
    zgłaszać w banku?

  • 14. Data: 2008-03-11 06:38:32
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message

    > Swoją drogą, ten zapis to czysty bandytyzm.
    > Bank, dopóki klient spłaca kredyt - powinien nie mieć nic do gadania.

    Tak? Zauwaz, (w uproszczeniu) ze bank z wlasnych srodkow musi zainwestowac w
    kredyt tylko 8%, 92% pochodzi z depozytow klientow.
    Tego typu zapisy wynikaja z dbalosci o zdeponowane srodki. Procedur
    ostroznosciowych jest oczywiscie duzo wiecej, a przepisy prawa maja
    umozliwiac ich realizacje i ograniczenie ryzyka zwiazanego z
    niewyplacalnoscia.

    MK

  • 15. Data: 2008-03-11 07:26:19
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > ostroznosciowych jest oczywiscie duzo wiecej, a przepisy prawa maja
    > umozliwiac ich realizacje i ograniczenie ryzyka zwiazanego z

    To tak a propos dbałości o środki:
    http://www.youtube.com/watch?v=3t1m4r-IB1U

    A.

  • 16. Data: 2008-03-11 07:45:00
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    ath pisze:

    > To tak a propos dbałości o środki:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3t1m4r-IB1U

    I co uwazasz ze ten bzdet jest cos wart.

    Zadluzenie nominalne to tak ladnie na obrazkach wyglada
    tyle ze po rozpadzie systemu z Brenton Woods to dolar mial "nieco" inflacji.

  • 17. Data: 2008-03-11 07:49:27
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "ath" <a...@p...onet.pl> writes:

    [...]
    > To tak a propos dbałości o środki:
    > http://www.youtube.com/watch?v=3t1m4r-IB1U

    To już się robi nudne.
    KJ

  • 18. Data: 2008-03-11 12:07:48
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Tue, 11 Mar 2008 04:45:11 -0000, "kashmiri"
    <k...@i...pl> wrote:

    >Co to jest "stan rodzinny"? Że niby jak ci się dziecko urodzi, to musisz
    >zgłaszać w banku?

    To chyba logiczne? Nowe dziecko - nowe wydatki - może cię nie być stać na ratę,
    więc bank zażąda natychmiastowej spłaty kredytu ;-)

  • 19. Data: 2008-03-11 13:20:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MK pisze:

> [...]
    > ostroznosciowych jest oczywiscie duzo wiecej, a przepisy prawa maja
    > umozliwiac ich realizacje i ograniczenie ryzyka zwiazanego z

    Tylko zastanów się chwilkę logicznie: bank ma klienta, który regularnie
    spłaca raty. Po roku nadal grzecznie spłaca raty, ale chwilowo mu się
    pogorszyły dochody - powiedzmy wypowiedzenie złożył i szuka czegoś lepszego.

    Scenariusz 1: raty są spłacane planowo, więc bank ma to w nosie - i
    człowiek po np. pół roku znajduje jeszcze lepiej płatną pracę. Wszyscy
    spłacają długo i szczęśliwie ;)

    Scenariusz 2: mimo spłacanych regularnie rat bank wypowiada umowę i
    domaga się natychmiastowej spłaty. Zestresowany klient nie znajduje
    nowej roboty, bank zajmuje mieszkanie i usiłuje i sprzedać - ale
    wk*.*wiony były już klient nie zamierza go opuścić, a eksmisja na bruk
    jest nielegalna. Wszyscy tracą.

    Ba! Można sobie wyobrazić sytuację, w której klient pracy nie traci,
    dochody uzyskuje stabilnie, ale w banku nagle zmieniają się "procedury"
    i sposoby wyliczania zdolności kredytowej. To jest dopiero kanał - mnie
    to spotkało przy okazji kredytu odnawialnego w koncie w PeKaO SA. W
    rezultacie PeKaO SA straciło klienta - i straci innych, bo komu się da o
    tym opowiadam i zniechęcam do korzystania z usług tej bandy naciągaczy ;->

  • 20. Data: 2008-03-11 14:19:27
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 11 Mar 2008 14:20:18 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]
    >nowej roboty, bank zajmuje mieszkanie i usiłuje i sprzedać - ale
    >wk*.*wiony były już klient nie zamierza go opuścić, a eksmisja na bruk

    I tutaj pomysł z mozliwością bankructwa osoby fizycznej staje się
    bardzo ciekawy. Bank ma maocną motywację do nie zaduszenia dłużnika.
    --
    ___________/ GG: 3524356