  • Data: 2015-01-25 10:47:26
    Temat: Re: Co pożyczali frankowcy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-25 o 10:45, S pisze:

    > Sęk w tym, iż pojęcia "krótkoterminowy" czy "długoterminowy", a nawet
    > "średnioterminowy" funkcjonują w ekonomii w odniesieniu do walut i nie
    > chodzi tu o biologiczne ujęcie stanu Twojego ciała. Na przykład średni
    > termin to ujęcie co najmniej kilkumiesięczne.
    >
    > To tyle jeśli chodzi o ekonomię. Teraz matematyka... Frank kosztuje 2zł.
    > Czy ma większe szanse kosztować 0zł czy 4zł (widełki -100% do +100%)?
    > Czy zatem ryzyko zmiany kursu w jedną lub drugą stronę faktycznie było
    > takie samo?
    >
    > Właśnie udzielenie kredytu we franku jest grą na umocnienie. Oto bowiem
> [...]

    Tyle że średnio wierzę w to, że bank miał ochotę na taką grę. Znam banki
    i zakłady ubezpieczeń i to, co mnie z tej obserwacji zaskakuje
    (zwłaszcza u ubezpieczycieli) to ich paniczna awersja do ryzyka.
    Ubezpieczą ci coś, co zdarzy się w 1%, ale nie ubezpieczą czegoś na 30%,
    nawet przy proporcjonalnej składce.

    Zatem nie wierzę, aby banki brały na klatę ryzyko spadku wartości
    franka, zwłaszcza że zaczęły udzielać tych kredytów na długo przed
    historycznie minimalnym kursem.

    --
    Liwiusz