  • 1. Data: 2009-02-13 13:30:27
    Temat: Co będzie z kredytami walutowymi po wejściu do strefy euro?
    Od: "Zippo" <z...@o...eu>

    Witam

    Od pewnego czasu nurtuje mnie kwestia na jakiej zasadzie zostaną przeliczone
    kredyty w walutach innych niż EURO? Tak na prawdę w Polsce nie ma kredytów
    bezpośrednio w danej walucie tylko są do niej indeksowane. Wczoraj w banku
    usłyszałem stwierdzenie że kredyty w walucie będą potrójnie
    przewalutowywane... czyli np. dla franka; z chf -> pln potem z pln -> euro a
    następnie z euro ponownie na chf?. Czy po prostu w momencie wejścia do
    strefy euro istotna będzie kwota zadłużenia w danej walucie a spłata raty
    będzie przeliczana do wartości docelowej waluty?

  • 2. Data: 2009-02-13 13:38:55
    Temat: Re: Co bedzie z kredytami walutowymi po wej?ciu do strefy euro?
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Zippo wrote:
    > Witam
    >

    > Od pewnego czasu nurtuje mnie kwestia na jakiej zasadzie zostan? przeliczone
    > kredyty w walutach innych ni? EURO? Tak na prawde w Polsce nie ma kredytów
    > bezpo?rednio w danej walucie tylko s? do niej indeksowane. Wczoraj w banku
    > us?ysza?em stwierdzenie ?e kredyty w walucie bed? potrójnie
    > przewalutowywane... czyli np. dla franka; z chf -> pln potem z pln -> euro a
    > nastepnie z euro ponownie na chf?.

    Banki tak wlasnie by chcialy - tylko raczej nikt i m na to nie pozwoli.

    > Czy po prostu w momencie wej?cia do
    > strefy euro istotna bedzie kwota zad?u?enia w danej walucie a sp?ata raty
    > bedzie przeliczana do warto?ci docelowej waluty?

    Raczej ten przypadek - tak wlasnie bylo (jest) na Slowacji.
    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-02-13 15:06:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Zippo" <z...@o...eu> writes:

    > Od pewnego czasu nurtuje mnie kwestia na jakiej zasadzie zostaną przeliczone
    > kredyty w walutach innych niż EURO?

    W ogole nie zostana przeliczone.

    > Tak na prawdę w Polsce nie ma kredytów
    > bezpośrednio w danej walucie tylko są do niej indeksowane.

    Falsz. Kredyty indeksowane czyms tam to zupelnie inna sprawa, waluta
    moze byc dowolna.

    > Wczoraj w banku
    > usłyszałem stwierdzenie że kredyty w walucie będą potrójnie
    > przewalutowywane... czyli np. dla franka; z chf -> pln potem z pln -> euro a
    > następnie z euro ponownie na chf?

    Trzeba bylo powiedziec by pracownik juz wiecej tego nie uzywal.
    A takze by przeczytal sobie przykladowa umowe kredytu.

    >. Czy po prostu w momencie wejścia do
    > strefy euro istotna będzie kwota zadłużenia w danej walucie

    Oczywiscie.

    > a spłata raty
    > będzie przeliczana do wartości docelowej waluty?

    Jesli w ogole splata bedzie w walucie innej niz waluta kredytu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2009-02-13 19:46:35
    Od: Andrzej <a...@p...de>

    "Zippo" <z...@o...eu> writes:

    >Wczoraj w banku
    >usłyszałem stwierdzenie że kredyty w walucie będą potrójnie
    >przewalutowywane... czyli np. dla franka; z chf -> pln potem z pln -> euro a
    >następnie z euro ponownie na chf?

    taaa. i za każde przewalutowanie prowizja i spread.

    mam do oddania 100chf i tyle oddaje - teraz w pln, potem w eur.
    wazna bedzie relacja chf/eur.

    pozdr

  • 5. Data: 2009-02-14 17:45:20
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Maverick"

    > Banki tak wlasnie by chcialy - tylko raczej nikt i m na to nie
    > pozwoli.

    jak to nie pozwoli, banki beda MUSIAŁY tak liczyc! tyle ze juz 2 lata
    przed wejsciem do strefy euro bedziemy znali staly przelicznik pln ->
    eur
    i eur -> pln. To będzie jak liczenie po kursie srednim i na tym bank nic
    nie zarobi.
    Praktycznie skutkowac to bedzie przeliczaniem chf -> eur i ta relacja
    bedzie wazna
    *** blad ***