  • 21. Data: 2007-09-09 20:34:52
    Temat: Re: Citi kusi goldem...
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Wrz, 22:12, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > móstwo banków wydaje już w tej chwili karty miniaturki w postaci
    > breloczka do kluczy.
    > Widzialem tez już pen drive 8 GB z którego ze środka wciągało sie pasek
    > magnetyczny do przeciągnięcia przez terminal.
    > Nie pamietam niestety banku.

    Mnostwo - to podaj ze dwa jeszcze jak mnostwo...

  • 22. Data: 2007-09-09 20:40:23
    Od: yayco <y...@n...pl>

    witek pisze:

    > Świadczy o nowobogactwie.
    > Bywałem na takich spotkaniach i najwieksza gafe jaka mozna bylo tam
    > popelnic to zaczac rozmawiac o pieniadzach.

    Nie wiem o jakich spotkaniach piszesz, ale gratuluję towarzystwa.
    Czy mógłbyś mi wyjaśnić w słowach prostych, jaki jest związek kiełbasy z
    nowobogactwem (cokolwiek by ten nowotwór językowy miał znaczyć)?
    Bo ja mam wrażenie, że Ty nie o kiełbasie, a o kwaśnych winogronach
    piszesz...

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 23. Data: 2007-09-09 20:44:59
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    No to z innej beczki:

    Przychodzi facet do banku w Zurichu i mówi szeptem:
    - Mam tu w torbie milion euro. Chciałbym założyć konto
    A kasjerka:
    - Nie musi pan mówić szeptem, bieda to nie wstyd.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 24. Data: 2007-09-09 20:46:36
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Jarek Andrzejewski pisze:
> [...]
    > - Mam tu w torbie milion euro. Chciałbym założyć konto
    > A kasjerka:
    > - Nie musi pan mówić szeptem, bieda to nie wstyd.

    Ale, jak powiedział pewien pisarz:
    "brak pieniędzy to nie wstyd, ale wielkie świństwo"

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 25. Data: 2007-09-09 20:53:58
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    yayco wrote:

    > Nie wiem o jakich spotkaniach piszesz, ale gratuluję towarzystwa.

    spotkaniach ludzi, ktorzy większość czasu spędzają na graniu w golfa
    jeżdżeniu konno i spędzaniu wakacji w Szwajcarii na nartach , bo tak
    robili zawsze z dziada pradziada. Miałem okazję spędzić parę miesięcy w
    takim towarzystwie. Wrażenie jest naprawdę imponujące.

> [...]
    > nowobogactwem (cokolwiek by ten nowotwór językowy miał znaczyć)?
    > Bo ja mam wrażenie, że Ty nie o kiełbasie, a o kwaśnych winogronach

    uwierz mi, że wyciągnięcie prestiżowej karty do kupienia czegoś
    podstawowego jest uważane za duży nietakt.
    W ogóle pokazanie jakimi kartami się dysponuje jest po prostu chwaleniem
    się. Jeśli już muszą zapłacić kartą, a nie jest to doliczane do rachunku
    to robią to w tak dyskretny sposób, żeby nikt tego nie zauwazyl.
    Zresztą wolą płacić gotówką. W większości miejsc i tak mają pootwierane
    rachunki, więc niczego nie płacą.

    Snobizm przejawia się natomiast w czymś innym.
    Nie o pieniądze chodzi, bo wszyscy mają ich tyle, że mogą kupić dowolną
    rzecz, którą można kupić.
    Chodzi o posiadanie czegoś czego inni nie mogą kupić bo jest nie do
    kupienia. Np. suknia wieczorowa zqprojektowana przez znanego projektanta
    mody na specjalne zamówienie danej osoby i na pewno nikt drugiej takiej
    sukni mieć nie będzie. Liczy się, to że suknia jest unikatowa i to kto
    ją projektował, a nie to ile kosztowała, bo jesli chodzi o cenę to
    każdego z nich na nią stać, ale nie każdemu dany projektant zgodzi się
    taką suknię zaprojektować. I to jest to czym można zabłysnąć.

  • 26. Data: 2007-09-09 21:02:20
    Od: m...@o...eu

    > Ale co z tego ? Zlota karte w zwyklym banku moze miec teraz praktycznie
    > kazdy, wiec to zaden prestiz. Jezeli wiec ktos chce miec karte
    > prestizowa to niech sobie wyrobi ww. Amexa.

    Tak dla porządku: tego (czarnego) Amexa nie da się "wyrobić". Jest "invitation
    only". :(
    A co do płacenia za kiełbasę: właściciel Black Centuriona ma zawsze możliwość
    zakamuflowania się. Automatycznie dostaje też podpięte do tego samego rachunku
    trzy inne karty - Platinum. Gold i Green...

    MM

  • 27. Data: 2007-09-09 21:11:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:

    > Mnostwo - to podaj ze dwa jeszcze jak mnostwo...

    proszę bardzo
    na pewno Bank of America

    na pewno Capital One i to na dodatek możesz sobie wstawić własne
    indywidualne zdjęcie bo takowe widziałem

    na pewno Discover i to zdaje się u nich widziałem też kartę w postaci
    takiego małego otwieranego scyzoryka i to ładnych parę lat temu.

    na pewno GMCard

    i pewnie sporo innych.

  • 28. Data: 2007-09-09 21:18:50
    Od: yayco <y...@n...pl>

    witek pisze: [rozmaitości]

    Obawiam się, że Twoje wyobrażenia o posiadaczach kart platynowych biorą
    się z kiepskiej literatury. Tacy ludzie nie tylko grają w golfa (zdarza
    się) i jeżdżą konno (niewygodne). Poza tym normalnie robią zakupy.
    Zdarza się, że spożywcze. Dzieciakom kupują hotdogi.
    Niektórzy (choć faktycznie, raczej nieczęsto się tacy zdarzają) mają
    tylko jedną albo dwie karty kredytowe, bo w nosie mają zabawę w
    układanie kolekcji. W nosie też mają to, czy i jak ktoś reaguje na
    kartę. Karta jest do płacenia, a nie do wywierania wrażenia. Jej kolor
    jest wtórny. Kolor to zmyłka. Twierdzenie, że złota, albo platynowa
    karta przyciąga uwagę jest nonsensem. Mam kartę, która się nazywa
    *gold*, ale w kolorze jest szaro czarna. Akurat taki "gold" jest
    wydawany do takiego, a nie innego konta (bank nie jest tutejszy)
    W przyzwoitym banku "silver", "gold", "platinum" oznaczają standard
    usług oferowanych przez bank. Niestety w krajach biednych jest inaczej -
    albo są oznaką pseudo prestiżu - vide "goldy" polbanku, m-banku etc.,
    albo budują postawy pseudosnobistyczne.
    Manifestowanie tych ostatnich zawsze przypomina mi pewną anegdotę
    rosyjską. Tam, od pewnego czasu, modne jest zwracanie się do zebranych
    per "damy i gaspada". Anegdotka jest prosta: "Spójrz Żenia na swoją
    żonę. Jaka z niej dama, skoro ona ostatni raz w teatrze była nigdy"
    Po rosyjsku to brzmi lepiej.

    --
    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****

  • 29. Data: 2007-09-09 21:25:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    yayco wrote:
> [...]
    > układanie kolekcji. W nosie też mają to, czy i jak ktoś reaguje na
    > kartę. Karta jest do płacenia, a nie do wywierania wrażenia.

    Ależ ja się z tobą całkowicie zgadzam, dlatego śmieszy mnie dyskusja na
    temat kart złotych srebrnych i brązowych i dlatego napisałem co
    napisałem, że jedni zbierają znaczki a inni klej od znaczków.

  • 30. Data: 2007-09-09 21:25:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 9 Wrz, 23:11, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >
    > na pewno Discover i to zdaje się u nich widziałem też kartę w postaci
    > takiego małego otwieranego scyzoryka i to ładnych parę lat temu.

    I pewno jeszcze kilka kanadyjskich bankow.
    .....Widzisz to duze blekitne na mapie? To ocean. Przestan sie slajac
    po obcych landach i zwroc uwage, ze mowimy o polskich kartach i
    bankach.