  • 1. Data: 2007-09-08 23:54:14
    Temat: Millennium - coraz ciekawiej
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Witam PT Grupowiczów :-)

    Tydzień temu zapytałem poprzez Millenet czy i w jaki sposób bank
    zapowiada klientom zaplanowane przerwy w autoryzacji kart płatniczych.
    Nadeszła odpowiedź iż informacja o planowanych przerwach autoryzacji
    kart winna każdorazowo być umieszczona na stronie głównej banku, w
    dziale "aktualności".

    Na noc 8/9 września 2007 bank zapowiedział przerwę w działaniu systemu
    Millenet. Informacja znajdowała się od paru dni na stronie logowania do
    Millenetu. Brak JAKICHKOLWIEK informacji o innych utrudnieniach, brak
    informacji o kartach. W zasadzie Millenet w nocy nie jest mi do
    szczęścia potrzebny, karta - zdecydowanie TAK.

    Z wrodzoną podejrzliwością podjechałem na samoobsługową stację benzynową
    ok. 1 w nocy. Efektu chyba łatwo się domyślić - permanentny brak
    autoryzacji dla karty VISA Millennium. mBank też nie działa, ale ten - w
    odróżnieniu od Millennium - zapowiedział przerwę. Na szczęście nie
    konserwuje się Inteligo. :-)

    OK - dzwonię do TeleMillennium, żeby uprzejmie zapytać dlaczego karty
    się nie autoryzują i gdzie mogę o tym przeczytać. Wybieram naturalnie
    "0" - połączenie z konsultantem. Uprzejmie informujemy, że nasi
    konsultanci są dostępni codziennie od godziny 8 do 24. UWAGA - na linii
    opisanej jako "Informacje i usługi bankowe przez telefon (24h/7dni)" !!

    W końcu po co klientom informacja o zmianie godzin "otwarcia"
    TeleMillennium i o planowanej dłuższej przerwie w autoryzacji kart.
    Przecież to nie bank jest dla klienta, tylko klient dla banku. A ci
    wredni klienci ciągle chcieli by wiedzieć za dużo i ciągle się czymś
    interesują.

    Na ostatnią reklamację w sprawie nocnego braku autoryzacji odpowiadają
    mi już prawie rok. Mam numer zgłoszenia, przypominam się. Jutro dorzucę
    kolejną, chociaż nie wiem, czy ma to sens.

    Początkowo mnie to może trochę bawiło, ale teraz robi się już upierdliwe...

    WN

  • 2. Data: 2007-09-09 07:23:09
    Temat: Re: Millennium - coraz ciekawiej
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Nawara pisze:
> [...]
    > konsultanci są dostępni codziennie od godziny 8 do 24. UWAGA - na linii
    > opisanej jako "Informacje i usługi bankowe przez telefon (24h/7dni)" !!

    Natomiast obsluga poza standardowymi godzinami pracy na infolini jest, w
    wiekszosci bankow (w niektorych to nawet w normalnych godzinach), zwykle
    zenujaca. Nikt sie w niczym nie orientuje i jedyne co polecaja to
    zadzwonic "dnia roboczego po 9 kiedy bedzie specjalista". Istnieje wiec
    szansa, ze nawet jesli z kims bys sie polaczyl to nic bys sie nie
    dowiedzial.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2007-09-09 16:41:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> writes:

    > Z wrodzoną podejrzliwością podjechałem na samoobsługową stację
    > benzynową ok. 1 w nocy. Efektu chyba łatwo się domyślić - permanentny
    > brak autoryzacji dla karty VISA Millennium.

    Dziwne, to VISA classic?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2007-09-09 16:52:12
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Dziwne, to VISA classic?

    Tak. Dlaczego dziwne?

  • 5. Data: 2007-09-09 17:00:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Tak. Dlaczego dziwne?

    No nie wiem, STIPy i inne takie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2007-09-09 19:55:06
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > No nie wiem, STIPy i inne takie.

    Szczerze mówiąc nie wiem co to są STIPy i inne takie ;-) ale stwierdzam,
    że jest to reguła - autoryzacja dla VC nie przechodzi jeżeli bank
    zapowiada konserwację. Sprawdzone na VC Millennium oraz na VC mBanku.

  • 7. Data: 2007-09-10 12:11:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > stwierdzam, że jest to reguła - autoryzacja dla VC nie przechodzi
    > jeżeli bank zapowiada konserwację. Sprawdzone na VC Millennium oraz na

    VC mBanku to by mnie akurat nie zdziwila, ale Millenniumowe mialy
    kiedys autoryzacje "zapasowa", przynajmniej tak wygladalo. Moze
    zlikwidowali? Moze tak bylo tylko dla tych pomaranczowych kart,
    a teraz stwierdzili ze im to zbedne?
    Niezbyt korzystne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2007-09-10 14:54:44
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > kiedys autoryzacje "zapasowa", przynajmniej tak wygladalo. Moze
    > zlikwidowali? Moze tak bylo tylko dla tych pomaranczowych kart,

    Zapasową? Miałem kiedyś taką sytuację, że podczas płatności pojawił się na
    POSie komunikat skontaktuj się z bankiem. Akceptant zadzwonił i kod
    autoryzacji otrzymał przez telefon ;-)

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2007-09-10 16:43:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> writes:

    > Zapasową? Miałem kiedyś taką sytuację, że podczas płatności pojawił się na
    > POSie komunikat skontaktuj się z bankiem. Akceptant zadzwonił i kod
    > autoryzacji otrzymał przez telefon ;-)

    To akurat cos innego, takie cos robi sie przy "podejrzanych"
    transakcjach (np. przebywanie w "niewlasciwym" kraju).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-09-10 20:11:14
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wojciech Nawara pisze:

    > Początkowo mnie to może trochę bawiło, ale teraz robi się już upierdliwe...

    Złożyłem reklamację via Millenet. Zaznaczyłem, iż "Proszę o
    potraktowanie niniejszej wiadomości jako oficjalnej reklamacji." Tego
    samego dnia nadeszła odpowiedź:

    Szanowny Panie,
    W odpowiedzi na Pana zapytanie o przerwy konserwacyjne uniemożliwiające
    korzystanie z kart informujemy, że Bank nie ma żadnych planowanych
    przerw uniemożliwiających korzystanie z kart, jedyną możliwością jest
    wystąpienie awarii na drodze transmisji płatności, co nie jest do
    przewidzenia z wyprzedzeniem.
    Dziękujemy za kontakt z naszym Bankiem.
    Z poważaniem,
    [Imię i Nazwisko]
    Departament Bankowości Elektronicznej.

    Pffff.
    Primo - Szanowna Pani chyba pomyliła swoje stanowisko z Wydziałem
    Rozpatrywania Reklamacji.

    Secundo - rzekome "awarie na drodze transmisji" dziwnym zbiegiem
    okoliczności występują akurat wtedy, gdy Millenet ma przerwę
    konserwacyjną. To, że inne karty VISA w tym samym czasie działają
    nadzwyczaj poprawnie to też czysty przypadek.

    Chyba trzeba się wynosić. Zanim to uczynię posprawdzam dokładniej
    działanie karty w czasie niedostępności Millenetu, bo może bank sam nie
    wie co się dzieje i trzeba go uświadomić?