  • 1. Data: 2014-12-28 13:46:13
    Temat: Citi - błędna kwota spłaty KK
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Donos kronikarski - pomyliłam się w spłacie KK Citka, o całe 10 zł.
    Zorientowałam się jakieś dwa tygodnie później, szybko dopłaciłam.
    Byłam bardzo ciekawa czy jakiekolwiek odsetki zostaną naliczone od tych
    10 zł (ok. 40 dni - trzynaście groszy, piechotą nie chodzi).
    Nic nie naliczyli.

    Nie wiem co zadziałało - liberalne podejście, elastyczne procedury,
    zdrowy rozsądek czy zwykły bałagan. Ale wyobrażam sobie, że zdrowy
    rozsądek i niniejszym Citkowi bardzo dziękuję :)

    PS. Polbankowe ignorowanie opóźnienia spłaty o dzień lub pięć
    podciągałam pod "zwykły bałagan" ;)

    --
    Imka

  • 2. Data: 2014-12-28 14:10:03
    Temat: Re: Citi - błędna kwota spłaty KK
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 28 Dec 2014 13:46:13 +0100, Imka <s...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >Byłam bardzo ciekawa czy jakiekolwiek odsetki zostaną naliczone od tych
    >10 zł (ok. 40 dni - trzynaście groszy, piechotą nie chodzi).
    Gwoli ścisłości odsetki byłyby naliczone od całej kwoty zadłużenia.
    Odsetki w KK naliczane są na bieżąco od daty transakcji a jedynie są
    "umarzane" jeśli spłacisz 100% w terminie. Jeśli nie spłacisz 100% to
    odsetki są od każdej transakcji.

    WAM
    --
    Ostatnie miejsca na Sylwestra 2014!
    http://nadmorze.pl/noclegi-specjalne/boze-narodzenie

  • 3. Data: 2014-12-28 14:33:08
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 28.12.2014 o 13:46, Imka pisze:
> [...]
    > rozsądek i niniejszym Citkowi bardzo dziękuję :)
    >
    > PS. Polbankowe ignorowanie opóźnienia spłaty o dzień lub pięć

    Tak jak napisał WAM odsetki są liczone od całej kwoty za nie od tej
    różnicy, która wynikła z niedopłaty - takie szczodre to banki raczej nie
    są ;)
    Inna sprawa to poczekaj do kolejnego wyciągu, bo być może coś się jednak
    pojawi. Wiem jednak że Citi jest tutaj bardzo elastyczne i można
    spokojnie wynegocjować pierwszy pomyłkę w spłacie aby przeszła bez
    karnych odsetek - to akurat kiedyś przetestowałem osobiście i działa.

    Xenocide

  • 4. Data: 2014-12-28 14:36:21
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Dec 2014 14:10:03 +0100, WAM napisał(a):

> [...]
    > Odsetki w KK naliczane są na bieżąco od daty transakcji a jedynie są
    > "umarzane" jeśli spłacisz 100% w terminie. Jeśli nie spłacisz 100% to

    Faktycznie, masz rację. Znowu o tym zapomniałam...

    No to jeszcze ciekawiej. Nawet nie chce mi się już liczyć, ile by tego
    było.
    W takim razie brak odsetek składam na karb "elastycznych procedur" ;)

    Ktoś na grupie kiedyś donosił o pertraktacjach z Citkiem i umorzeniu
    odsetek powstałych na skutek pomyłki w kwocie spłaty w ramach "dobrej
    współpracy z klientem" i już się szykowałam na taki sam manewr, ale nie
    dali mi szansy... ;/

    --
    Imka

  • 5. Data: 2014-12-28 14:52:42
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Dec 2014 14:33:08 +0100, xbartx napisał(a):

> [...]
    > spokojnie wynegocjować pierwszy pomyłkę w spłacie aby przeszła bez
    > karnych odsetek - to akurat kiedyś przetestowałem osobiście i działa.

    Nie wyrywałabym się z postem, gdybym nie poczekała :)

    Post napisałam właśnie po obejrzeniu kolejnego wyciągu - odnotowana na
    nim spłata uzupełniająca, owe 10 zł, oraz spłata całego poprzedniego
    wyciągu (na którym słowa o odsetkach nie było). Aktualnie karta nie
    używana, saldo zero. Myślisz że trzeba poczekać na jeszcze jeden?

    ZTCP to w podobnej sytuacji parę lat temu (tylko nie pomyłka, a zwykłe
    niemanie kasy na całą spłatę) odsetki pojawiły mi się na następnym
    wyciagu. A tu już dwa i nic.

    wyciąg z października - niedopłaciłam 10
    wyciąg z listopada - zorientowałam się w kiksie, spłaciłam natychmiast
    10, a w terminie kwotę wyciagu minus te 10
    wyciąg z grudnia - odnotowane tylko dwie wpłaty, saldo zero, w systemie
    też.

    Gdyby mieli coś mi policzyć to byłoby chyba już na listopadowym? :)

    --
    Imka

  • 6. Data: 2014-12-28 15:07:54
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 28 Dec 2014, Imka wrote:

    > W takim razie brak odsetek składam na karb "elastycznych procedur" ;)

    Obstawiam, że te elastyczne procedury polegają na tym, że chcą uśpić
    czujność i przystąpić do kontrataku jak będzie można wyciągnąć coś więcej
    ;).

  • 7. Data: 2014-12-28 22:18:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 28.12.2014 o 14:52, Imka pisze:

    > Nie wyrywałabym się z postem, gdybym nie poczekała :)
    (...)

    No to ewidentnie system chyba nie zatrybił aczkolwiek trochę to dziwne.

    Xenocide

  • 8. Data: 2014-12-29 00:13:18
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Dec 2014 22:18:04 +0100, xbartx napisał(a):

    > (...)
    >
    > No to ewidentnie system chyba nie zatrybił aczkolwiek trochę to dziwne.

    Dla mnie w sumie też.

    A może mają ratingi klientów i dla ratingu klasy E2.17 ustaloną regułę,
    że niedopłatę <= X% przy kwocie wyciągu <= Y zł, klientowi odpuszczają,
    bo na pewno zadzwoni i będzie się targował, i w sumie sama obsługa
    wyjdzie drożej niż naliczone odsetki? Które i tak trzeba będzie anulować
    "dla dobra współpracy"? ;)

    Tak, wiem, miło tak sobie pomarzyć...

    --
    Imka

  • 9. Data: 2014-12-29 10:04:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Imka" e...@4...net

> [...]
    > bo na pewno zadzwoni i będzie się targował, i w sumie sama obsługa
    > wyjdzie drożej niż naliczone odsetki? Które i tak trzeba będzie anulować

    IMO właśnie tak. Po co tracić klienta, zyskując 13 groszy, skoro odzysk
    klienta kosztuje nie 13 groszy, nie 13 złotych czy 130, ale znacznie więcej...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2014-12-29 11:11:52
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Imka <s...@g...pl> wrote:

    > Nie wiem co zadziałało - liberalne podejście, elastyczne procedury,
    > zdrowy rozsądek czy zwykły bałagan. Ale wyobrażam sobie, że zdrowy
    > rozsądek i niniejszym Citkowi bardzo dziękuję :)

    Raz przeciągnąłem spłatę o kilka dni - bez konsekwencji. Od tego czasu
    ustawiłem spłatę poleceniem zapłaty, szkoda się stresować ;-)

    a.