    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 11 Sep 2019 07:12:52 -0700 (PDT)
    <5d6d13bb$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5d6e11d9$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    <c...@g...com>
    <5d77683f$0$518$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <8...@g...com>
    <2...@g...com>
    <m...@p...waw.pl>
    Subject: Re: Ciekawy przypadek "pikaczowy"
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 września 2019 15:34:43 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Normalnie, było o 10 zł więcej i tyle.

    Ale jak to "fizycznie" było robione, bo przecież nie przez wysłanie takiego slipu do
    aquierera.
    Powtarzam - sytuacja nie jest taka jak u mnie w piekarni, że terminal _najpierw_
    pyta: "doliczyć napiwek?", tylko nabite jest tyle, ile na rachunku, drukuje się slip
    - i dopiero na slipie klient dopisuje napiwek.
    To już wymaga zmiany w przeprowadzonej transakcji.

    Kiedyś kolega mi opowiadał, że kobitka na stacji benzynowej chciała go oskubać -
    jakoś wyczaiła, że będzie płacił kartą, i nabiła dodatkowy kod kreskowy na ponad
    stówę - na jej nieszczęście kolega na takie rzeczy uwagę zwracał - ale też potem
    mocno się zastanawiał, jak ona w ogóle mogła to wykorzystać?

    Wczoraj byłem w biedronce świadkiem szkolenia w tej sprawie - kierowniczka mówiła, że
    jak pracownik robi zakupy, to musi w kasie dostać specjalne potwierdzenie na
    paragonie.
    Dlaczego? Otóż trafili się cwaniacy, którzy wynosili ze sklepu rzeczy na paragony,
    których nie wzięli klienci ;>

    > Inną sprawą jest to, co się dalej z tą kwotą stało.

    Jak przechodzi przez konto to już nie tak łatwo zachachmęcić - ale żeby było z
    podatkami itp. to jeszcze powinien być taki napiwek nabity na kasę - i w
    ostateczności, po okrojeniach, odpowiedniemu kelnerowi przy wypłacie wypłacony.
    Nie ma co dodawać, że się to chyba w PL nie przyjęło - i albo w karcie jest napisane
    "do cen dopisujemy 10% serwisu" (ciekawą odmianę tego widziałem w klauzuli, że
    "jedynie przy stolikach z 6 lub więcej osób" - do dziś nie rozumiem, czemu tak
    zrobili) albo napiwki daje się gotówką.