  • Data: 2019-09-12 21:24:06
    Temat: Re: Ciekawy przypadek "pikaczowy"
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 września 2019 20:27:18 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Zwyczajnie, np. może była właścicielką stacji, albo mogła po prostu tę
    > rzecz (już opłaconą) później sobie wziąć.

    Właścicielką nie była, bo podobno po tej akcji wyleciała.
    Kolega kombinował, jak ona tą "kasę wyciągała z POSa", ale ja też sądziłem, że po
    prostu te rzeczy wynosi albo dodaje "gratis" znajomym "klientom".

    > Okrojeń nie powinno być - to jest darowizna, nawet i w III grupie
    > podatkowej jest mała szansa, by ktoś przekroczył limit
    > (ok. 5 kzł / 5 lat). Chyba że ktoś stale je w jednej knajpie i stale
    > daje napiwek, to wtedy może należałoby tworzyć jakąś ewidencję - raczej
    > przerost formy nad treścią.

    Do darowizny potrzebna jest umowa.
    Zresztą internety i MF twardo twierdzą, że to zarobek podpadający pod PIT.
    Inna sprawa, czy egzekwowalny.
    Ale płacony/dawany kartą - zapewne tak.