    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 6 Sep 2019 05:52:06 -0700 (PDT)
    <5d6d13bb$0$524$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <5d6e11d9$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5d721e09$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Ciekawy przypadek "pikaczowy"
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 6 września 2019 10:51:47 UTC+2 użytkownik Cezary napisał:

> [...]
    transakcji do rozliczenia idzie zwykle raz dziennie (do banku - aquirera sprzedawcy).

    > Mój terminal potrafił odrzucić kartę - transakcja odrzucona, klient
    > ponowił i drugi raz przeszło. Na podsumowaniu wieczornym obie transakcje
    > zostały zaliczone wraz z informacją o błędzie salda.
    > W tym samym dniu przyleciał ponownie klient, ze swoim wydrukiem z konta
    > i tam miał obciążenie na obie transakcje. Reklamowałem u swojego
    > dostawcy, "proszę czekać, przy niezgodności w saldach bank sam
    > skoryguje". I faktycznie terminal jeszcze dwa dni drukował niezgodność
    > sald, a klient dostał zwrot na konto. Ale emocji było, to mój i jego
    > pierwszy przypadek.

    Wow, ależ to fajnie luzackie podejście, "niezgodność sald" wydrukujemy i wszyscy mają
    być zadowoleni...
    Ale mimo wszystko karty to karty - Portugalczycy mają na tego typu sytuacje słowo
    "calma" - ale to jednak trzeba się urodzić Portugalczykiem, by tak do tego pochodzić
    ;>

    Ja miałem wczoraj również ciekawostkę - z nową visą platinum z santandera.
    Wzięli się do roboty, karta przysłana w konfiguracji, która nie pozwala na odczyt
    numeru i daty ważności przez kopertę (a taki milek wciąż przysyła karty, którymi
    można zapłacić bez wyjmowania z koperty - dobrze, że choć poprawili głupotkę taką, że
    aktywacja karty HCE aktywowała również plastik, teraz to trzeba robić oddzielnie - a
    tacy byli dumni z tego, że kartą HCE można płacić zaraz po akceptacji wniosku
    kredytowego).
    Do tej pory, jak dostawałem kartę tak skonfigurowaną, to terminal pisał "użyj chipa"
    i działało. Więc kolejny raz - i naraz zonk, pani po włożeniu w czytnik mówi "pin
    zablokowany". Tak mnie to zdziwiło, że nawet nie przyszło mi do głowy próbować
    jeszcze raz, zapłaciłem inną kartą - a tą platynę porządnie przetrzepałem w
    bankomacie santiego ("aktywuj kartę" - można kilka razy, "zmień pin" oraz "włącz
    transakcje zbliżeniowe").
    Dziś test pikacza oraz z chipa - na szczęście działa.
    Ale jak widać żyłką eksperymentatora można sobie narobić...