  • Data: 2019-09-09 17:06:33
    Temat: Re: Ciekawy przypadek "pikaczowy"
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 9 września 2019 16:55:47 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > No tak, w opcjach można ustawić wiele różnych rzeczy, zwłaszcza jeśli ma
    > się do tego prawo. Miałem na myśli spotykane w rzeczywistości ustawienia
    > - gdzie terminal (taki bez kasy fiskalnej) może w ogóle nic nie
    > wydrukować. Innymi słowy, dzienny utarg karciany może pójść w ch*, jeśli
    > terminal spali się żywym ogniem (a przynajmniej widzę taki potencjał,
    > być może to jest inaczej zrobione).

    Jak się terminal spali żywym ogniem - tzn. jak się spali razem ze sklepem, bo w taki
    "samozapłon" tego typu urządzenia nie wierzę, oraz nigdy nie słyszałem o przypadku -
    to sklep będzie miał zdecydowanie większy problem niż tylko dzienny utarg kartowy.
    Spalą się również te wydrukowane slipy ;>

    Sądzę, że dzienny utarg może być wystawiony na ryzyko.
    Choć z drugiej strony ten zrzut raz na dzień to zapewne pokłosie przesyłania tych
    danych modemami telefonicznymi (a to i tak była nowoczesność w porównaniu do wożenia
    tego w koszyczku, autoryzacji karty rozmową przez telefon i/lub grubej książki
    numerów zastrzeżonych kart) i pewnie obecnie można by to przez GSM zrzucać na bieżąco
    - choć pewnie operator/aquierer i tak raz dziennie z visą/mc to rozlicza (i pewnie
    oprogramowanie terminala też do takiego taktu dostosowane).
    Zauważam jednak, że bywa coraz szybciej - np. wczorajszą płatność IO z wieczora
    miałem już dziś w historii mc world santiego ok. 12 w południe.
    Ale visę wciąż księgują D+2.