  • 51. Data: 2016-03-21 00:26:33
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2016-03-20 o 21:43, Marek pisze:

    > Jak dotąd wszystkie próby wstaawienia backdorów np. do jądra linuxa
    > zostały wyłapane, niekoniecznie dzięki milionom oczu.

    Dlaczego uważasz że to wiesz?

  • 52. Data: 2016-03-21 01:10:33
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Sun, 20 Mar 2016, Rafal Jankowski wrote:

    > Ja się pytam o model użycia TPMa w którym absolutnie byłbyś w stanie
    > udowodnić, że jakąś operację wykonałeś lub nie.
    > Chwilę dalej piszesz o kryptografii, matematyce informatyce a Ty nawijasz coś
    > o kabelkach i kryształkach krzemowych. Dobra, załóżmy że nie da się wyciągnąć
    > danych z tego scalaka. Nie będę się o to spierał.

    Hm, miałem się nie czepiać wyciągania klucza ze scalaka, ale caly filmik
    jest o tym jak gościu się onanizuje skrobaniem tego TPMa i jechaniem po
    jego producentach jak po łysych psach. W okolicy 15:55 jeśli dobrze słyszę
    dorzuca jeszcze coś o gościach którzy shackowali Nagravision, całkiem
    zdaje się jak na swoje czasy przyzwoity DRM naszego ziomala Kudelskiego.
    Ale nie ważne, powiedzmy, że to wszystko dotyczy starych chipów i że te
    nowe są już dobre i bezpieczne. Załóżmy, że współcześnie stosowane
    algorytmy kryptograficzne też są bezpieczne bo jak sam zauważyłeś
    komputerów kwantowych pod naszą strzechą przez jakiś czas jeszcze się nie
    ma co spodziewać. Jedyną rzeczą jakiej mam zamiar się przyczepić to
    sposób użycia i wdrożenia tego cuda, ale czekam aż tą procedurę opiszesz.

  • 53. Data: 2016-03-21 08:50:39
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "MarcinF" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-03-20 o 00:22, Marek pisze:
> [...]
    0000603_II_C_000383_2015_Uz_2015-09-28_001

    >Właściwy kierunek, klient banku jest praktycznie bezbronny wobec
    >zaawansowanych ataków, za to bank ma potencjalne możliwości
    >by je udaremniać.

    Jakie?

    > Oczywiście utrzymanie odpowiednich systemów
    >zabezpieczeń kosztuje, ale jeśli podobne orzeczenia staną się regułą
    >to w końcu banki zaczną ich używać.

    Jesteś gotów zapłacić stówkę więcej rocznie?

  • 54. Data: 2016-03-21 10:33:06
    Od: Aha <a...@p...pl>

    MarcinF pisze:

> [...]
    > by je udaremniać. Oczywiście utrzymanie odpowiednich systemów
    > zabezpieczeń kosztuje, ale jeśli podobne orzeczenia staną się regułą

    Poszkodowana była setki razy informowana przez media , internet oraz swój bank, że
    należy
    sprawdzić, czy jest się zalogowany na stronie banku ( https) a ona mimo to podała
    swoje
    dane autoryzacyjne oszustom. A bank ma odpowiadać, mimo że nie ma żadnej możliwości
    sprawdzenia, kto używa prawdziwe dane autoryzacyjne.

    IMHO ten wyrok niedouczonego sędziego się nie utrzyma przy rewizji.

    --
    aha

  • 55. Data: 2016-03-21 11:12:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Mar 2016 10:33:06 +0100, Aha <a...@p...pl>
    wrote:
> [...]
    oraz swój bank, że należy
    > sprawdzić, czy jest się zalogowany na stronie banku ( https) a ona

    Poszkodowana nie ma obowiązku wiedzieć co to jest http(s) i na czym
    polega logowanie.

    >A bank ma odpowiadać, mimo że nie ma żadnej możliwości

    Tak, jeśli transakcja nie była autoryzowana

    --
    Marek

  • 56. Data: 2016-03-21 11:51:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-20 o 16:33, Krzysztof Halasa pisze:

    > Chargeback nie rozwiązuje żadnego problemu, przerzuca go tylko w inne
    > miejsce.

    Pomijając już fakt, że chargeback działa, bo "na bogatego trafiło i ma z
    czego zwracać". Pieniądze przelane na słupa i wypłacone - do chargebacku
    się już nie nadają, bo nie ma czego stornować.

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2016-03-21 11:52:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-20 o 17:01, Marek pisze:
    > inne
    >
    > Zależy z jakiego punktu widzenia ropatrujemy problem. Zakres tej
    > konkretnej dyskusji dotyczy wyłącznie z pkt. widzenia klienta i to mi
    > wystarcza..

    No, rzeczywiście to byłby pomysł godzien Nobla, jeśli wymyślono by
    sposób zwrotu kasy z pustego konta.

    --
    Liwiusz

  • 58. Data: 2016-03-21 12:05:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-21 o 10:33, Aha pisze:

> [...]
    > prawdziwe dane autoryzacyjne.
    >
    > IMHO ten wyrok niedouczonego sędziego się nie utrzyma

    Obserwując wyroki dochodzę do wniosku, że bardzo mało mądrości jest
    używanej do ich wydawania, niestety. Zatem nie byłbym tego taki pewien.

    > przy rewizji.

    Byłeś zahibernowany przez kilkadziesiąt lat?:)

    --
    Liwiusz

  • 59. Data: 2016-03-21 14:32:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 Mar 2016 11:51:24 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > czego zwracać". Pieniądze przelane na słupa i wypłacone - do
    chargebacku
    > się już nie nadają, bo nie ma czego stornować.

    Zwrot transakcji nieautoryzwanych wg aktualnych przepisów nie jest z
    żadnego konta t.j. one tego nie precyzują bo nie ma takiej potrzeby,
    działa tu analogia jak w naprawie szkody. Zwrot ma dokonać bank, to
    jego problem z jakich środków to pokryje.

    --
    Marek

  • 60. Data: 2016-03-21 14:44:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-21 o 14:32, Marek pisze:
> [...]
    > żadnego konta t.j. one tego nie precyzują bo nie ma takiej potrzeby,
    > działa tu analogia jak w naprawie szkody. Zwrot ma dokonać bank, to jego

    To nie jest analogiczne.
    W karcianych chargebackach bank potrąca sobie zwracaną sumę od
    sprzedawcy, więc można uznać, że to nie bank, tylko sprzedawca zwraca za
    transakcję, którą dokonał złodziej, albo która była przez niego źle
    zrealizowana - w obu przypadkach jest to wiadome ryzyko sprzedawcy.

    --
    Liwiusz