  • Data: 2016-03-20 13:58:41
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 20 Mar 2016, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > kond przelewem za grosz przez używanie absurdalnie łatwych do złamania
    > zabezpieczeń informatycznych.
    >
    > Oczywiście matematyka i informatyka mają skuteczne metody zabezpieczanie
    > transakcji (np. tokeny sprzętowe). Problem w tym że znaczna częśc
    > społeczeństwa to idioci a znaczna część managerów w bankach to debile.
    > Efektem czego systemy zabezpieczeń banków bazują na poziomie mułu czyli
    > zakładają że system operacyjny usera jest bezpieczny oraz że imie panieńskie
    > babki jest absolutnie nie do podsłuchania podane 40 razy przez telefon.

    Można o tym dyskutować. Tak samo jak to czy słusznie jest skazać gościa
    którego samochód zabił człowieka a on sam 100m dalej był chwilę później
    nawalony jak Messerschmit. Niestety czasem przeprowadza się procesy
    poszlakowe i jakoś trzeba z tym żyć, ale w sprawie której dotyczy wątek w
    zasadzie nie pojawiają się żadne wątpiwości co do zdarzeń jakie miały
    miejsce.

> [...]
    > bankowych. Bo można prosto przewidzieć że każdy user ma jakieś malware. Da
    > się? Da. To niech nie używa.

    > Ciężar dowodu? Wiesz, że nie da się w sposob bezwzględny ocenić czy komputer
    > użytkownika zawiera malware? Tak technicznie rzecz biorąc, a nie prawnie.
    > Technicznie nie masz szans ocenić przy ataku ukierunkowanym i unikatowym czy
    > dowolnie wybrany system operacyjny z 3 obecnie używanych na rynku [1] jest
    > bez malware. To wynika z faktu że 3 obecnie powszechnie używane OSy są po
    > prostu gówno warte pod wzgędem bezpieczeństwa.

    Jednoznacznie udowodnić się nie da, ale bardzo często materiał dowodowy
    wskazuje na przebieg zdarzeń w tak prawdopodobnym stopniu, że żadna ze
    stron nie poddaje w wątpliwość tego co się wydarzyło.

    > PS. Banki migrują z tokentów sprzetowych w kierunku gówno wartych SMSów itp
    > szitu. Trudno powiedzieć komu należy za to natłuc po mordzie. Byc może to
    > "zarządzanie ryzykiem" które sprowadza się do stwierdzenia że przeciętny
    > Kowalski nie ma czasu pozwać banku za ich żałosne zabezpieczenie.

    I tutaj token sprzętowy nic by nie pomógł (zakładając, że przelewy
    zostały wykonany w krótkim czasie od chwili wyłudzenia haseł), bo kobieta
    po prostu przepisałaby hasła z tokena.