  • 1. Data: 2002-05-01 09:55:36
    Temat: Ciekawe
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    "Na podstawie § 27 Statutu uchwala się co następuje:
    W Zasadach Dobrej Praktyki Bankowej wprowadza się następujące zmiany:
    1. W rozdziale III pkt. 5 otrzymuje brzmienie: " 5. Banki w swoich reklamach
    powinny rzetelnie informować klientów o działalności banku, charakterystyce
    swych produktów i świadczonych usługach."
    I dodaje się pkt. 6, 7 i 8 w brzmieniu:
    6. Banki w swych reklamach nie będą poddawać w wątpliwość solidności innych
    banków ani też oceniać ich działalności.
    7. Ocena produktów oferowanych przez bank należy do klienta, w związku z tym
    banki nie powinny w reklamach odnosić się do ofert innych banków ani kreować
    negatywnych wizerunków konkurentów.
    8. Aby zapewnić wiarygodność i obiektywizm porównań ofert bankowych
    dokonywanych przez prasę i inne niebankowe instytucje, banki nie powinny
    finansować takich porównań."(...) "
    to nowa uchwala.
    Chyba cos sie towarzystwo wzajemnej adoracji przestraszylo takich bankow jak
    Lukas, Multibank, ktore wlasnie cos takiego robily.

    Czyli klient ma siedziec tam gdzie siedzial, a inne banki moga co najwyzej
    lapac te malo atrakcyjna pozostala czesc spoleczenstwa bez RORow.
    Paranoja.

    Klient powinien byc poinformowany o ofercie! Miejmy nadzieje, ze te nowe
    banki nie opra sie takim molochom jak Pekao SA czy PKO BP i beda dalej im
    podbieraly co lepszych klientow :)

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-05-02 10:27:13
    Temat: Re: Ciekawe
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    nowe
    > banki nie opra sie takim molochom jak Pekao SA czy PKO BP i beda dalej

    PKO BP to miejscami całkiem przyzwoity bank.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2002-05-02 10:53:28
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > PKO BP to miejscami całkiem przyzwoity bank.

    A tez go lubie, bo panstwowy :) Ale mialem z nim rozne dziwne niefajne
    przygody i pozegnalem....

    Wole tam jednak swojego Fortisa + Multi

  • 4. Data: 2002-05-05 15:24:54
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > 7. Ocena produktów oferowanych przez bank należy do klienta, w związku z tym
    > banki nie powinny w reklamach odnosić się do ofert innych banków ani kreować
    > negatywnych wizerunków konkurentów.

    Zgadzam sie calkowicie.

    > Chyba cos sie towarzystwo wzajemnej adoracji przestraszylo takich bankow jak
    > Lukas, Multibank, ktore wlasnie cos takiego robily.

    Na Multi nie zauwazylem... Chyba ze kiedys bylo.
    A z Lukasa dostalem wlasnie takie cos:

    "A może masz inne konto w Fortis Banku, internetowy e-Pakiet za 7 zł
    miesięcznie? Wtedy nie musisz mieć aż tak dużych wpływów na konto, nie płacisz
    za operacje przez Internet, a za wypłaty z bankomatów Twój bank nie pobiera od
    Ciebie prowizji. W Lukas Banku mamy podobną ofertę (e-KONTO), tyle że u nas
    jest ona zupełnie bezpłatna, nie ma żadnego limitu wpływów, a oprocentowanie
    jest wyższe (5,5% w LUKAS Banku i 4,5% w Fortis Banku)."

    Wyżej wisiała tabelka z zestawieniem niektórych parametrów, ale e-pakietu tam
    nie było.

    A propos Multibanku Lukas "informuje":
    "W LUKAS Banku pieniądze bez prowizji możesz wypłacić w bankomatach Euronetu
    przy placówkach banku oraz w całej sieci bankomatów Banku Zachodniego WBK 24.
    Multibank oferuje Ci także Euronet oraz kilka własnych bankomatów."

    > Klient powinien byc poinformowany o ofercie! Miejmy nadzieje, ze te nowe
    > banki nie opra sie takim molochom jak Pekao SA czy PKO BP i beda dalej im
    > podbieraly co lepszych klientow :)

    Podbieranie - zgoda, ale sposób podbierania to już inna sprawa...
    Jeżeli to co dostałem od Lukasa to rzetelne porównanie, to ja przepraszam...:-((

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 5. Data: 2002-05-06 11:28:53
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    24.
    > Multibank oferuje Ci także Euronet oraz kilka własnych bankomatów."

    chamy oszukuja - bo nie wszystkie bankomaty Euronetu - wlasnie sie nacialem
    bpo myslalem, ze wszystkie a to niektore przy oddzialacgh wyznaczone...

    > Jeżeli to co dostałem od Lukasa to rzetelne porównanie, to ja
    przepraszam...:-((

    A kto mowi ze ma byc uczciwie :)

  • 6. Data: 2002-05-06 12:26:38
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > A kto mowi ze ma byc uczciwie :)

    Rozdział III punkt 8. :-P

    BTW, jestem zdania że bank jako "instytucja zaufania publicznego" nie powinien
    stosować tych samych chwytów marketingowych co sprzedawcy czosnku (niczego im
    nie ujmując), bo to nieco inny profil działalności... Ale to tylko moje skromne
    zdanie.
    Zresztą i tak popis nad popisami widziałem w wykonaniu Inteligo. "Jesteśmy
    przekonani że zmiany spotkają się z Państwa uznaniem" i zachomikowane głęboko
    zmiany w TOiP, żeby się czasem klient za prędko nie dokopał... :-(( Wstyd IMHO,
    żeby bank takiego chłama wysyłał.
    Zresztą podobne zdanie mam na temat "porównania" by Lukas.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 7. Data: 2002-05-06 12:58:50
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
> [...]
    nacialem
    > bpo myslalem, ze wszystkie a to niektore przy oddzialacgh wyznaczone...

    A gdzie twierdzą, że wszystkie?? Wyraźnie wszędzie mówią, że tylko te przy
    oddziałach, jest też lista bankomatów na WWW.
    http://www.lukas.com.pl/placowki_bankomaty.asp
    Jeśli już to oszukiwali w drugą stronę: przez długi czas po fuzji nie były
    uwzględnione na liście bankomaty dawnego WBK, a były już bezprowizyjne
    (sprawdziłem empirycznie). Teraz już uzupełnili listę.

    Jeśli chodzi o te porównania natomiast, to istotnie są mocno nieobiektywne.

  • 8. Data: 2002-05-07 10:20:06
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > A gdzie twierdzą, że wszystkie?? Wyraźnie wszędzie mówią, że tylko te przy
    > oddziałach, jest też lista bankomatów na WWW.

    No chociazby w tych porownanaich na ktpore natrafilem, a byly u gory
    cytowane.
    I ja sie nabralem bo myslalem, e w Lukasie mozna z bankomatow Euronetu +
    BZWBK.

    Zreszta nie wiem czy poprawili ale zobacz ile Lukas ma bankomatow wg.
    www.bankier.pl - nie wiem jakim cudem...

  • 9. Data: 2002-05-07 11:01:17
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Thu, 2 May 2002 12:27:13 +0200, "BaLab" <b...@p...com>
    napisał(a):

    > PKO BP to miejscami całkiem przyzwoity bank.
    Taaa... W połowie lutego zamknąłem u nich konto - do dzisiaj nie dostałem
    potwierdzenia zamknięcia rachunku

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 10. Data: 2002-05-10 13:01:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "gornik" <g...@g...w.pl> napisał w wiadomości

    > Taaa... W połowie lutego zamknąłem u nich konto - do dzisiaj nie
    dostałem
    > potwierdzenia zamknięcia rachunku

    No, nie twierdze ze jest idealny :-))). Mi podoba sie ich Teleserwis,
    to, ze maja duzo placowek, to, ze gdy wplacam czynsz to nie pobieraja
    oplat, a jak wplace po terminie to sami nalicza i pobiora odsetki, to ze
    wykonuja tanie przelewy zagraniczne i z gory wiadomo ile za nie zaplace
    (a nie jak np. w Pekao SA po 2 tyg. zostane obciazony jeszcze jakimis
    oplatami banku zagranicznego) oraz to, ze takiego przelewu moze dokonac
    czlowiek z ulicy - nawet jak nie masz u nich konta (ale jak masz to
    taniej kupisz walute), to ze mam bez zadnych formalnosci kredyt do
    wysokosci 6-krotnych srednich miesiecznych wplywow (nie korzystam, ale
    milo wiedziec). Lubie tez te atmosfere duzych placowek bankowych - hal
    ala dworzec ;-) - wiem, ze jestem w Banku, a nie w garazu ;-). Pawnie
    pare plusow by sie jeszcze znalazlo, co nie znaczy, ze te plusy
    przyslaniaja mi minusy ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab