  • 21. Data: 2003-09-03 07:00:08
    Temat: Re: Chwała PIN-owi
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-09-02 22:49, Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
    > Nie wiem jak w Twoim banku, u mnie wystarcza telefon. Po kilkunastu
    > minutach cała kasa wraca na konto, potem do domu dostaję formularz z
    > prośbą o potwierdzenie na piśmie.

    twoje posty przypomniały mi sutuacje sprzed paru lat, kiedy na
    uczelnianej liście dyskusyjnej (może wtedy inaczej się to zwało) ludzie
    wymieniali sie m.in. uwagami nt. eksploatacji malucha (fiat 126p),
    oczywiście z przewagą opisu awarii i radami jak z takich sytuacji
    wybrnąć. I od czasu do czasu "odzywał" się facet, który wszystkie takie
    problemy kwitował stwierdzeniem, że on nie ma takich problemów, bo
    Mercedes się nie psuje, i nie należy kupować maluchów tylko pożądne,
    niemieckie samochody i nasze problemy od razu znikną.

    itbnt

    andy_nek

  • 22. Data: 2003-09-03 07:02:51
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Kłos" <a...@k...wp.pl> napisał w wiadomości
    > sprawdzano mojego podpisu z wzorem na karcie VISA. Zazwyczaj oddawano mi
    > ją zaraz po wczytaniu, potem dopiero podpisywałem to coś (slip?).

    Zdarzyło mi się, że nie tylko nic nie psrawdzanao, ale sam terminal stał po
    stronie klienta i to ja przeciągałem kartą. Sprzedawca nawet nie miał mojej
    karty w ręce.

    Pzodrawiam
    Robert Wicik

  • 23. Data: 2003-09-03 08:51:26
    Od: m...@p...pl (McMac)

    >Nie wiem jak w Twoim banku, u mnie wystarcza telefon. Po kilkunastu
    >minutach cała kasa wraca na konto, potem do domu dostaję formularz z
    >prośbą o potwierdzenie na piśmie.

    I co potem?
    Czy w takim razie mozna sobie zrobic duze zakupy za darmo (a raczej za
    ewentualny koszt nowej karty?)

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 24. Data: 2003-09-03 09:33:56
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > sorry Liwiuszu, ale możesz rozwinąć co masz na myśli mówiąc "łatwo jest
    > znaleźć" PIN ? Czy udało Ci się znaleźć już jakiś PIN ??

    Od czasu do czasu w mediach poruszany jest problem 'kopiowania' kart.
    Pokazują zwykle wtedy laptopa z odpowiednią przystawką do tego służącą. Z
    niektórych relacji można się było wtedy dowiedzieć, że istnieje możliwość
    sprawdzenia PINu takiej karty. Ile jest w tym racji - nie wiem.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 25. Data: 2003-09-03 11:45:03
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 3 Sep 2003 11:33:56 +0200, "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> wrote:

    >niektórych relacji można się było wtedy dowiedzieć, że istnieje możliwość
    >sprawdzenia PINu takiej karty. Ile jest w tym racji - nie wiem.

    null racji
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 26. Data: 2003-09-03 13:16:39
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:

> [...]
    > Mercedes się nie psuje, i nie należy kupować maluchów tylko pożądne,
    > niemieckie samochody i nasze problemy od razu znikną.

    Raz jeszcze - karta która wymaga aby przy transakcji był podawany PIN
    powoduje, że jeśli złodziej go pozna i ukradnie kartę, to wszelkie
    tranmsakcje jakie dokona nia obciążą tego, komu ja ukradziono.
    Jest to tak, jakbyś miał w portfelu wszystkie swoje pieniądze. Ukradną -
    przepadły.

    --
    ___________ (R)

  • 27. Data: 2003-09-03 13:17:15
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    McMac <m...@p...pl> wrote:

    > I co potem?

    Nic potem.

    > Czy w takim razie mozna sobie zrobic duze zakupy za darmo (a raczej za
    > ewentualny koszt nowej karty?)

    MOżna. I beknąć za oszustwo.
    --
    ___________ (R)

  • 28. Data: 2003-09-03 14:22:55
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik Jerzy O napisał:

    > można zrobić za granicą np. z kafejki internetowej. Złodziej zadzwonił po
    > pewnym czasie o okup za zwrot kart i dokumentów. Ponieważ zgłosiłem to na
    > policji, to mu serdecznie podziekowałem za dobre chęci i narazie cisza.

    Trzeba bylo sie zgodzic i powiadomic policje - nie byloby ciszy ;)

    Miko

  • 29. Data: 2003-09-03 17:04:31
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-09-03 15:16, Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

> [...]
    > tranmsakcje jakie dokona nia obciążą tego, komu ja ukradziono.
    > Jest to tak, jakbyś miał w portfelu wszystkie swoje pieniądze. Ukradną -

    Tu się zgadzamy, znam ten przypadek i wszyscy powinni go znać, jeżeli
    stracisz kartę i PIN do niej to tracisz bezpowrotnie kasę z karty.
    Jeżeli rąbną Ci portfel z gotówką to tracisz bezpowrotnie kasę z portfela.

    Jeżeli rąbną Ci portfel z kartą na PIN ale bez PINu forsy nie tracisz
    nawet, jak zastrzeżesz ją i po 5 dniach (nie słyszałem o możliwości
    odczytu PINu z karty).

    a teraz meritum

    jeżeli posiadasz VISĘ Electron (na podpis) dla ubogich typu VWBD i
    stracisz ją w kraju, w którym nie przestrzega się zasad weryfikacji
    płatności taką kartą (o dziwo w żadnym z krajów które wymieniłem czyli
    Słowacja, Węgry i Chorwacja nigdy sprzedawcy nie weryfikowali mi
    podpisu) tracisz forsę wyciągniętą z karty przez złodzieja przy pomocy
    transakcji bezgotówkowych przed momentem zastrzeżeniem. W tym przypadku
    wystarczy rąbnąć kartę i już jesteś w plecy.

    tak?

    andy_nek

  • 30. Data: 2003-09-03 18:38:10
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał:

    > Raz jeszcze - karta która wymaga aby przy transakcji był podawany PIN
    > powoduje, że jeśli złodziej go pozna i ukradnie kartę, to wszelkie
    > tranmsakcje jakie dokona nia obciążą tego, komu ja ukradziono.

    Owszem, ale to będzie już nieaktualne za miesiąc (i trochę)...[*]

    [*] pod warunkiem że wyrobisz sobie duplikat karty i zostanie on wydany po
    12/10/2003