  • 11. Data: 2003-09-02 11:36:20
    Temat: Re: Chwała PIN-owi
    Od: "MM" <m...@s...pl>

    news:2nisobeaga.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > Jeszcze tylko przez 40 dni, na nasze szczescie.

    no chyba nie do konca - w Rzeczpospilitej nie dawno pisali o jakims
    paragrafie 58 (chyba) ktory umozliwia
    stosowanie starych przepisow do kart wydanych przed wejsciem ustawy w
    zycie....

    m.

  • 12. Data: 2003-09-02 13:59:38
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@N...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Takiego
    > bezpieczeństwa nie daje PIN - który podobno łatwo jest znaleźć i żaden bank
    > pieniędzy za to nie zwróci.

    sorry Liwiuszu, ale możesz rozwinąć co masz na myśli mówiąc "łatwo jest
    znaleźć" PIN ? Czy udało Ci się znaleźć już jakiś PIN ??

    > Wolę, żeby złodziej podrobił mój podpis, bo pieniądze dostałbym z
    > powrotem,
    > niż próbował złamać mój PIN, przez co nie miałbym raczej szans na wygraną...

    to też nie jest takie proste. Owszem jak ktoś jest gapa i płaci w
    supermarkecie podpisując się PINem w taki sposób że 3 osoby w kolejce
    dokładnie widzą wszystkie cyfry PINu - to może się spodziewać że mu karta a
    następnie kaska z rachunku zginie. Ale żeby znaleźć PIN albo go łamać... Aż
    tak hardcore'owo to to na szczęście nie wygląda.

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart http://kartyonline.net

  • 13. Data: 2003-09-02 15:12:21
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:

    > ze strachem myślę, że ukradliby mi VISĘ, kasy bym więcej nie zobaczył,
    > przez 2 godziny można wszystko wyczyścić. Reklamacja na inny
    > (grafologicznie) podpis nic by nie przyniosła, bo nie mam przecież wzoru
    > jaki był na karcie bo mi ją ukradli.

    Tylko w wypadku normalnej karty odpowiedzialność za transakcje na 48h
    przed zgłoszeniem przejmuje bank.

    > dzięki ci PINie.

    Jeśli ktoś podpatrzy PIN i dmuchnie Ci kartę, to masz zero kasy i możesz
    sobie pogwizdać, bo boank umywa ręce.

    --
    ___________ (R)

  • 14. Data: 2003-09-02 15:13:16
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:

    > ok. jeżeli podejrzą PIN (wystrzegam się "pokazywania" go jak ognia) kasy
    > nie ma. Ale co zrobisz, jeżeli wyczyszczą Ci konto z ukradzionej karty
    > na podpis, jak udowodnisz, że to nie ty, jeżeli kasę zwinęli przed
    > zastrzeżeniem, a podpis jest nie do sprawdzenia (karty nie masz)

    Nie muszę. Zgłaszam i już. Bank przejmuje odpowiedzialnośc. O,
    przepraszam - tracę 200 zł.

    --
    ___________ (R)

  • 15. Data: 2003-09-02 15:14:15
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:
> [...]
    > na podpis, jak udowodnisz, że to nie ty, jeżeli kasę zwinęli przed
    > zastrzeżeniem, a podpis jest nie do sprawdzenia (karty nie masz)

    Nijak. Nie muszę niczego udowadniać. Zgłaszam kradzież karty w banku i
    transakcje złodzieja jakich dokonał uprzednio mnmie nie obciążają.

    --
    ___________ (R)

  • 16. Data: 2003-09-02 15:15:08
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:

    > próbowałeś dowiedzieć się, co to znaczy? nadal nie wiem, jak w przypadku
    > zastrzeżenia po dwóch godzinach od kradzieży i wyczyszczeniu w tym
    > czasie przez złodziei konta udowodnię, że to nie ja płaciłem tą kartą

    Nijak. Nie musisz.
    --
    ___________ (R)

  • 17. Data: 2003-09-02 16:51:08
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

    Dnia 03-09-02 17:12, Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
    > Tylko w wypadku normalnej karty odpowiedzialność za transakcje na 48h
    > przed zgłoszeniem przejmuje bank.

    Czytałeś, jakie karty opisuję? VISA Electron VWBD. Myślisz, że ten bank
    przejmie odpowiedzialność na 48h wstecz? I firma, która ubezpiecza mu
    karty tak poprostu wypłaci forsę? Po moim zgłoszeniu (na papierze lub
    telefonicznie)? To tak jak byś powiedział, że zgłaszasz kradzież
    samochodu i bez problemu dostajesz odszkodowanie.

    > Jeśli ktoś podpatrzy PIN i dmuchnie Ci kartę, to masz zero kasy i możesz
    > sobie pogwizdać, bo boank umywa ręce.

    OK. Zgadzam się z tym punktem. Ale dmuchnęli bez znajomości PINu i karta
    była dla nich bezużyteczna.

    andy_nek

  • 18. Data: 2003-09-02 17:13:14
    Od: "Jamesi" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > na podpis, jak udowodnisz, że to nie ty, jeżeli kasę zwinęli przed
    > zastrzeżeniem, a podpis jest nie do sprawdzenia (karty nie masz)

    Racja. Wniosek jest taki, że trzeba strzec PINu jak oka w głowie - bo
    inaczej to tak jakby dać złodziejowi klucz i dokumenty do domu/samochodu. Ja
    zawsze piszę na swojej karcie jakieś bzdurne cztery cyfry nie mające nic
    wspólnego z moim PINem - dla zmyłki. Dzieki temu potencjalny złodziej straci
    troche czasu zanim dobierze sie do mojego konta.

    Jamesi

  • 19. Data: 2003-09-02 17:33:28
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bj2iud$obr$...@n...lublin.pl,
    Jamesi <j...@p...onet.pl>:

> [...]
    > cztery cyfry nie mające nic wspólnego z moim PINem - dla zmyłki.
    > Dzieki temu potencjalny złodziej straci troche czasu zanim dobierze

    Bron obosieczna - jak potencjalny zlodziej zobaczy 4 cyferki, moze stac sie
    niepotencjalnym. Oczywiscie PINu nie uzyje, ale karte stracisz, a przy
    okazji dokumenty moze, pieniadze, a i w leb Ci moze dac.

    P.S. Rowniez mam 4 cyferki na karcie, ale bardziej dla wygody - zakodowany
    PIN.

    --
    Robert

  • 20. Data: 2003-09-02 20:49:43
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> wrote:

> [...]
    > telefonicznie)? To tak jak byś powiedział, że zgłaszasz kradzież
    > samochodu i bez problemu dostajesz odszkodowanie.

    Nie wiem jak w Twoim banku, u mnie wystarcza telefon. Po kilkunastu
    minutach cała kasa wraca na konto, potem do domu dostaję formularz z
    prośbą o potwierdzenie na piśmie.

    Czyli nie PIN, a miałeś szczęście.

    --