  • Data: 2003-09-05 18:00:37
    Temat: Re: Chwała PIN-owi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Polsce

    | Jasne. Może sobie chce karty w firmie wprowadzić.
    | To nie jest rocket science, gdyby nie można było tego kupić, to można
    | to prostymi sposobami wyprodukować (w każdym razie wystarczająco dobrze,
    | by bankomat nie marudził na taka kartę).

    No tak, ale karty w firmie mają inny format zapisu (tzw. rzadki) w stosunku
    do bankowych (tzw. gęsty). Po za tym ja nie jestem za zakazem posiadania
    takich maszyn, tylko za monitoringiem wykorzystaniach tych nadających się do
    produkcji kart kredytowych. Rejestracja użytkowników plus prawo do kontroli
    wykorzystania.

    | Nonsens.

    Też tak sądzę.

    | Ale nie da się jej zastosować, za małe długości kluczy.

    Da się. W wyniku otrzymasz serię numerów kart, do których będą pasować
    PIN-y.

    | Tak czy owak, PIN normalnych kart nie jest zapisywany na karcie, a dowodem
    | na to jest możliwość jego zmiany bez wyciągania karty z portfela.

    Nie wszystkie banki dają taką możliwość. Zresztą przyszło mi do głowy, że
    mogłoby to działać zupełnie inaczej. Bank, który daje możliwość zmiany PIN
    robi taką sztuczkę, że zapisywana jest w bazie danych różnica pomiędzy
    wygenerowanym automatycznie z numeru karty PIN-em. (zakładając, że taka
    zależność istnieje) i wygenerowanym PIN-em. przez użytkownika. Jak
    przychodni zapytanie od bankomatu czy POS, to własny serwer odejmuje od
    przesłanego przez bankomat PIN-u zapisaną w bazie danych różnicę i następnie
    postępuje, jak z normalnym PIN-em. To tylko propozycja, a nie twierdzenie,
    że tak jest. W tym wypadku bank po prostu musi utrzymywać na serwerze bazę
    danych tyć różnic.

    | Swoja droga nie jest to prawda.

    A tego nie wiem i wcale się nie upieram, że jest.

    | Nie ma się nad czym zastanawiać, numer karty nie ma żadnego związku
    | z PIN-em.

    Ja nie twierdzę, że jest jakikolwiek związek z PIN-em. numeru karty. Zauważ,
    że w moim poprzednim poście napisałem, że wątpię, by taki związek istniał.
    Ja tylko twierdzę, że nawet jakbyśmy chcieli, by taki związek istniał, to są
    możliwe o wiele bezpieczniejsze procedury, niż wyliczanie tego z numeru
    karty.