  • Data: 2003-09-06 18:50:13
    Temat: Re: Chwała PIN-owi
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    | One nie nadaja sie do produkcji kart kredytowych (fizyczne zabezpieczenia
    | kart). Jak wyobrazasz sobie ten monitoring? Taki czytnik to jest dosc male
    | pudeleczko, ktore mozna podpiac nawet do peceta.

    Ale mnie nie o czytnik chodzi, tylko o drukarkę. A już trochę większe
    draństwo.

    | A cel tych dzialan? Bo nie widze zadnego sensownego. Tak jak pisalem,
    | takie urzadzenie (moze gorsze, ale potrafiace odpowiednio zapisac karte)
    | mozna wyprodukowac z naprawde powszechnie dostepnych elementow. Takze
    | chcialbys je rejestrowac i kontrolowac?

    No cóż. Nie wiedziałem, że to takie proste. Wydawało mi się bardziej
    skomplikowane.

    | Tu nie ma nic do sadzenia, to jest fakt niewatpliwy :-)

    Na wojnie nie ma rzeczy niemożliwych. po prostu niektóre są mniej
    prawdopodobne - jak mawiał wykładowca z taktyki.

    | Jaki mialby byc cel takiego dzialania w porownaniu do zwyczajnego
    zapisania
    | (tak jak to robia banki) par numer_karty + PIN (ew. numer_karty bez BINu)?
    | Bo wbrew pozorom bezpieczenstwa to to nie zwieksza, choc moze zwieksza
    | pozory bezpieczenstwa.

    Przyspieszenie pracy i mniejsza wrażliwość na ewentualne awarie. W końcu o
    wiele prościej odtworzyć formułę, niż bazę danych. No i objętość baz danych.
    Formułka, to kilkaset kilo, zaś taka baza, to trochę więcej waży.