  • Data: 2003-09-09 07:43:02
    Temat: Re: Chwała PIN-owi
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sebastian Malarz" <s...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > - niezwłocznego zgłoszenia utraty karty
    > - nieudostępniania karty i kodu osobom nieuprawnionym.

    > To są bardzo ważne punkty, szczególnie w momencie gdy ktoś skorzysta
    > z naszej karty z użyciem kodu PIN. Sposób generowania i
    > udostępniania posiadaczowi karty wyklucza bowiem jego poznanie przez
    > osoby trzecie, zatem jeżeli po wejściu ustawy w życie, posiadacz
    > karty będzie kwestionował transakcje dokonane z kodem PIN to w
    > większości przypadków bank (czy ew. sąd) może uznać, że nastąpiło to
    > z winy posiadacza, gdyż nie spełnił jedengo lub więcej warunków

    Dlaczego w wiekszosci? To bank bedzie musial udowodnic przed sądem, ze
    ja nie zadbalem o trzymanie kodu w tajemnicy, a nie odwrotnie. A w
    razie czego ja przedstawie swiadkow i ekspertow, ze sposob
    wprowadzania pinu w placowkach handlowych w najmniejszym stopniu nie
    zapewnia poufnosci i ze to nie ja tak skonstruowalem te pinpady, tylko
    bank.

    Szeroko opisane w prasie afery z filmowaniem ukryta kamera
    uzytkownikow bankomatow przez zlodziei tez moga sie przydac jako
    argument w sądzie.

    Sposb przesylania pinu klientom przez niektore banki (zaczerniona
    koperta z warstwa samokopiujaca w srodku, drukowana z zewnatrz na
    iglowkach - kod daje sie odczytec z odciskow na kopercie bez
    rozdzierania koperty) tez wola o pomste do nieba.

    Oczywiscie, trzeba poczekac na praktyke sądowa.

    > Oczywiście są różne przypadki, za niektóre odpowiedzialność weźmie
    > bank, za inne posiadacz karty. Na pewno jednak nowa ustawa nie
    > powoduje automatycznego przejęcia odpowiedzialności przez bank za
    > transakcje z kodem PIN, jak to może wynikać z wypowiedzi niektórych
    > tutaj osób.

    Ale likwiduje automatyczny BRAK odpowiedzialności banku, a to juz duzy
    postep.

    MJ