  • 11. Data: 2016-11-19 16:03:49
    Temat: Re: Chamstwo Millenium - Amex
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Imka" <s...@g...pl> wrote in message
    news:1acswuxuqe608$.wkbu7wxrz8a2.dlg@40tude.net...

    > Wniosek: Mille stracilo klienta. Nowa karta bez aktywacji pójdzie do
    > piachu.
    >
    > Ktos poleci jakiegos MasterCarda?
    > Opada ING, mBank, Alior, Citi i Mille ;>

    Gdybys sie nie upierala przy CC i MC to polecilbym VISA Debit z Eurobanku.
    Jest jakis moneyback i chyba to jedna z lepszych kart do transakcji
    walutowych. Konto prestige jest prowadzone gratisw ramach programu rodzina i
    przyjaciele. Do konta mozna miec karte HCE do platnosci zblizeniowych przez
    12 m-cy bez oplat, mozna tez zamowic niespersonalizowana plastikowa. Dla
    mnie brak nazwiska na karcie jest zajebista funkcja, bo moga z niej
    korzystac 2 osoby. Inna fajna rzecza jest to, ze daja 5% moneybacku za
    transakcje wg. wybranych MCC, niestety limitowane do 60 PLN/m-c. Transakcje
    zagraniczne sa przewalutowywane wg. kursu VISA i bank dolicza 1% za
    przewalutowanie. Korzystalem z niej w kilku krajach EU bez problemu. A w
    zasadzie tylko raz zawiodla, tj. w autobusie w londku, ale na
    usprawiedliwienie moge dodac, ze takze nie zadzialala tam takze CC Citi.
    Karte polecam wszystkim, ktory nie sa przywiazani do kredytowek i nie
    przeszkadza im, ze to VISA.

    Pozdrawiam
    MK

  • 12. Data: 2016-11-21 10:59:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, a dlaczego nie chcecie mieć KK w banku, gdzie już macie ROR ?

    Co do mc z db, to zapomniałem jeszcze o jednej przyjemnej własności tej karty, która
    pomoga przy okazji wyrobić limit zwolnienia (lub np. pozwala bez dodatkowych wydatków
    wziąć zamiast silver golda - który bierze udział w programie mc buy&smile) - czyli o
    bezpłatnych przelewach z rachunku karty na opłacanie rachunków domowych. Citek też na
    to pozwala - ale, w przeciwieństwie do citka, w db te przelewy wliczają się do sumy
    zwalniającej z opłaty rocznej.
    Poza tym wliczają się też wypłaty z bankomatów - ale to tanie nie jest - oraz
    przelewy z rachunku karty - te akurat w bardzo przystępnej cenie ryczałtowej - 5zł za
    przelew max. 5k z silver, 10k z gold - jeśli na koniec roku zabraknie troszkę do sumy
    zwolnienia z opłaty to już lepiej zapłacić 5zł, a nie 70/30 albo 200/80zł.
    Tylko trzeba pamiętać, że sumy liczą się osobno dla karty głównej i dla każdej karty
    dodatkowej - ale też przelewy można zleceć "z dowolnej karty", i wtedy doliczą się do
    sumy zwalniającej z opłaty za tą właśnie kartę.

    Aha, i niezależnie od ew. buy&smile db ma dla KK własną "strefę rabatów" - ich
    sensowność jest mniej więcej taka jak tych z citka (mnie nie stać na korzystanie z
    ich, jedynie w telepizzy oszczędzam dodatkowe 15% - ale ten rabat dają też np. dla
    zwykłych debetówek mBąka), ale warto przejrzeć i zapamiętać, może coś się trafi.