  • Data: 2006-07-24 12:14:20
    Temat: Re: CVC/CVV czy na kazdej karcie ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

    > moim zdaniem powinny miec wszystkie VISA

    a) co powinny miec? CVV - ma kazda. CVV2 - nie, ale to sie zmienia.
    b) co nazywasz "VISA"? Karty classic, czyli offline/wypukle? Karty
    VISA to takze electrony (choc to kwestia nazewnictwa).

    > to cvv2 na debetowkach mnie nieco zaskoczylo przyznam...
    > bo na cholere jak i tak nie da sie tego uzyc.banki to blokuja zwykle.
    > choc zapewne nie zawsze i nie wszystkie.moj napewno.

    Pomijajac debit VC (ktore wydawane sa takze w Polsce - np. VG mBanku),
    sa karty plaskie z MOTOIO. Fakt, nie jakos specjalnie duzo, i szczerze
    mowiac nie do konca wiem czemu.

    > chyba ze np. karta bedzie miala np SVC= X26 :)

    Pisalem o kartach w USA (wypuklych), nie slyszalem o takich ale moze
    jakies sa, kto ich tam wie.

    > nazywa sie to "card present"

    Card present to ogolniejsze pojecie i dotyczy wszelkich sytuacji,
    gdy karta (wraz z posiadaczem) jest fizycznie dostepna w miejscu
    transakcji:
    - transakcje z odczytem z paska magnetycznego
    - transakcje mechaniczne (zelazko, xero(x) itp.)
    - transakcje z wpisaniem numeru karty do terminala (ale nie zdalne).

    > teraz ja moge napisac truzim ;)
    > jaka jest proporcja / przynajmniej w Polsce /
    > plaskich kredytowek do debetowek

    Proporcje - tak, nie sa to jednak synonimy.

    Poza tym ostatnio owe proporcje troche sie zmienily, jest duzo
    wiecej VE kredytowych. Swoja droga, to jest jakies przeciwrozumne,
    jesli juz ufamy komus na tyle by pozyczyc mu ten np. 1000 zl, to
    nie widze problemu w wypuklosci/offlinowosci - w koncu zakupy bez
    autoryzacji to teraz niezbyt czeste zjawisko/mozliwosc.

    > nie zgadzam sie. jest BASE I proces autoryzacji i BASE II rozliczenie
    > tak to sie nazywa w VISA i nie ma innego clearing'u

    To ma sie dokladnie nijak do rozliczen bank - klient banku.

    > nie dyskutuje tu o mozliwosciach systemow kartowych
    > inna kwestia ze opcja nr 2 kompletnie zaden interes dla banku
    > nie po to daje sie CC klientowi aby korzystal rachunku typu C/A
    >
    > wskazesz przyklady takich mozliwosci ? tylko w Polsce

    W Polsce nieco gorzej, niestety (a szkoda).

    Ale w ogole to jest wygodne dla issuera - po co ma wydawac dwie karty,
    jesli moze wydac jedna? No i jesli konkurencja tak robi, to nie ma
    wyjscia :-)
    --
    Krzysztof Halasa