  • Data: 2006-07-24 12:47:34
    Temat: Re: CVC/CVV czy na kazdej karcie ?
    Od: "Stormy Waters" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a) co powinny miec? CVV - ma kazda. CVV2 - nie, ale to sie zmienia.

    no pisalem juz o tym.CVC ma kazda VISA
    CVV2 kiedys nie kazda.od 2001 powinna juz miec kazda

    > b) co nazywasz "VISA"? Karty classic, czyli offline/wypukle? Karty
    > VISA to takze electrony (choc to kwestia nazewnictwa).

    no wlasnie
    co sie tak czepiasz owych wypuklych ze one off-line
    VISA to VISA i tyle.moze byc uzyta i w pos i zelazko i co tam jeszcze
    electron'ki zwykle juz tak czesto nie. no i nie zelazko.
    a imprinter to przezytek. sto lat nie widzialem tego w Polsce
    chyba ze w taxi, a ostatnio mi pojechali heblem 3 lata temu w Hondurasie
    / tran i tak autoryzowany telefonicznie / kwas jak nie wiem. w sklepie
    telefon i fax, laska siedzi w internecie ale pos'u niet ;)

    > Pomijajac debit VC (ktore wydawane sa takze w Polsce - np. VG mBanku),
    > sa karty plaskie z MOTOIO. Fakt, nie jakos specjalnie duzo, i szczerze
    > mowiac nie do konca wiem czemu.

    no ja tez do konca nie wiem.

    > chyba ze np. karta bedzie miala np SVC= X26 :)
    >
    > Pisalem o kartach w USA (wypuklych), nie slyszalem o takich ale moze
    > jakies sa, kto ich tam wie.

    no glownie electron'ki raczej sa ( SVC=126)
    niech i "malozamozni" maja kredytowke, a co !
    limit maly ale kasowanie oprocentowaniem tak samo :)

    > Card present to ogolniejsze pojecie i dotyczy wszelkich sytuacji,
    > gdy karta (wraz z posiadaczem) jest fizycznie dostepna w miejscu
    > transakcji:
    > - transakcje z odczytem z paska magnetycznego
    > - transakcje mechaniczne (zelazko, xero(x) itp.)
    > - transakcje z wpisaniem numeru karty do terminala (ale nie zdalne).

    dokladnie jak piszesz.present to present

    > Proporcje - tak, nie sa to jednak synonimy.

    ze nie synonimy to jasne
    nie wierze tylko ze plaskich kredytowek jest wiecej...

    > Poza tym ostatnio owe proporcje troche sie zmienily, jest duzo
    > wiecej VE kredytowych. Swoja droga, to jest jakies przeciwrozumne,
    > jesli juz ufamy komus na tyle by pozyczyc mu ten np. 1000 zl, to
    > nie widze problemu w wypuklosci/offlinowosci - w koncu zakupy bez
    > autoryzacji to teraz niezbyt czeste zjawisko/mozliwosc.

    > To ma sie dokladnie nijak do rozliczen bank - klient banku.

    no wielkiego wplywu na to nie ma. w sensie zadnego. moze zmienic karte
    na MC np. ;)
    a chodzilo mi o scisle nazewnictwo.

    > W Polsce nieco gorzej, niestety (a szkoda).
    >
    > Ale w ogole to jest wygodne dla issuera - po co ma wydawac dwie karty,
    > jesli moze wydac jedna? No i jesli konkurencja tak robi, to nie ma
    > wyjscia :-)

    no tu sie zgadzam. tyle ze w gre wchodza koszty z dostosowaniem systemow
    kartowych i interfejsowania sie z systemami bankowymi.a to kupa szmalu
    i nie chop-siup do zrobienia. wiec pewnie nie predko.plus to co pisalem.
    na wyplacie z biezacego bank nic nie zarobi. a z CC leca dodatkowo odsetki.

    SW