  • Data: 2006-07-24 16:21:53
    Temat: Re: CVC/CVV czy na kazdej karcie ?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Stormy Waters" <a...@a...pl> writes:

    > co sie tak czepiasz owych wypuklych ze one off-line
    > VISA to VISA i tyle.moze byc uzyta i w pos i zelazko i co tam jeszcze
    > electron'ki zwykle juz tak czesto nie. no i nie zelazko.

    No wiec oficjalna teoria VISA jest taka, ze electrony to takze sa
    karty VISA (i.e., karty wydawane w ramach organizacji). Ale, tak
    jak napisalem, to jest kwestia umowna, i dlatego chcialem to
    doprecyzowac.

    Innymi slowy, wszystkie VC (VISA classic) powinny miec CVV2, i mysle
    ze to jest prawdopodobne (byly (sa?) jakies patologiczne VC, ktore
    nie pozwalaly na MOTOIO, ale mysle ze rozwazania o nich mozna sobie
    darowac, poza tym mozliwe ze mialy CVV2).

    > a imprinter to przezytek. sto lat nie widzialem tego w Polsce
    > chyba ze w taxi, a ostatnio mi pojechali heblem 3 lata temu w Hondurasie
    > / tran i tak autoryzowany telefonicznie / kwas jak nie wiem. w sklepie
    > telefon i fax, laska siedzi w internecie ale pos'u niet ;)

    Widzialem zelazka wzglednie niedawno w Afryce. Pradu nie bylo, ciepla
    woda bez problemu (choc rano byla troche chlodniejsza - ale w razie
    problemow mozna bylo rozpalic ognisko pod zbiornikiem).

    Autoryzacji tez nie bylo, choc na upartego daloby sie zrobic przez
    GSM :-) Papierowych stoplist chyba nie bylo.

    Bardzo czesto zelazko robi jednak jako zapasowe, w razie awarii
    terminala czy czegos takiego. Zwlaszcza w mniejszych sklepach,
    ktore mialy je od dawna, bo w supermarkecie to nie wiem.

    > ze nie synonimy to jasne
    > nie wierze tylko ze plaskich kredytowek jest wiecej...

    Tak to nie, bez przesady.
    --
    Krzysztof Halasa