  • 1. Data: 2003-11-18 11:07:29
    Temat: CLiF chce upadłości Kredyt Banku
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Leasing - Konflikt przybiera na sile
    Nieoczekiwana zamiana miejsc. CLiF, niedoszła ofiara, stała się myśliwym.

    Centrum Leasingu i Finansów (CLiF) wykonało kolejny ruch w rozgrywce z
    Kredyt Bankiem. Według naszych informacji, po sześciu miesiącach bezowocnych
    negocjacji w sprawie układu CLiF w piątek skierował do Komisji Nadzoru
    Bankowego (KNB) wniosek o wystąpienie do sądu o upadłość Kredyt Banku. Nie
    może tego zrobić sam, bo zgodnie z przepisami prawa, w przypadku banku tylko
    Komisja Nadzoru Bankowego ma do tego uprawnienia.
    calosc:
    http://glinki.com/?l=xX9S

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-11-18 12:15:34
    Temat: Re: CLiF chce upadłości Kredyt Banku
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > może tego zrobić sam, bo zgodnie z przepisami prawa, w przypadku banku tylko
    > Komisja Nadzoru Bankowego ma do tego uprawnienia.

    Tylko w tym naszym biednym kraju mogą się zdarzać takie absurdy. Najpierw
    1. bierze się ogromny kredyt,
    2. ogłasza upadłość,
    3. bank jak najbardziej słusznie rekwiruje zabezpieczenia kredytu a następnie
    4. dłużnik składa wniosek o upadłość banku.

    Tensor1

  • 3. Data: 2003-11-18 12:45:35
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik t...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > 3. bank jak najbardziej słusznie rekwiruje zabezpieczenia kredytu a następnie
    > 4. dłużnik składa wniosek o upadłość banku.

    Wiem, ze kochasz KB, ale cala sytuacja taka prosta nie jest. Gdyby byla,
    to by Clifa dawno nie bylo.

    Bartek

  • 4. Data: 2003-11-18 12:48:19
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

    [...]

> [...]
    > 3. bank jak najbardziej słusznie rekwiruje zabezpieczenia kredytu a następnie
    > 4. dłużnik składa wniosek o upadłość banku.
    Bredzisz.
    KJ

  • 5. Data: 2003-11-18 13:25:17
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > 3. bank jak najbardziej słusznie rekwiruje zabezpieczenia kredytu a następnie
    > 4. dłużnik składa wniosek o upadłość banku.

    Hmm, w tej sytuacji było chyba jakby z deka inaczej:
    1. bierzesz duży kredyt
    2. rozwijasz działalność (a kredyt spłacasz po troszku jak należy)
    3. bank nabiera chrapki na kawałek Twojego majątku
    4. bank w trybie natychmiastowym wypowiada umowę
    i zaczyna przejmować Twój majątek, zresztą na kwotę
    znacznie przekraczającą Twoje zobowiązania.

    Przecież numer z Clifem nie był jedyny. Kredyt Bank ma teraz piękne
    budynki przy ulicy Kasprzaka, aby przejąć ten teren wykończył w
    podobny sposób zakłady Kasprzaka...

  • 6. Data: 2003-11-18 15:32:58
    Od: "Grzegorz" <g...@U...pl>

    napisał w wiadomości news:bpcust$rm8$1@news.onet.pl...
> [...]
    tylko
    > Komisja Nadzoru Bankowego ma do tego uprawnienia.

    :-)
    pytanie: co bedzie z kredytami zaciagnietymi w KB po ogloszeniu jego
    upadlosci?
    pytam czysto teoretycznie ;-)

    Grzegorz

  • 7. Data: 2003-11-18 16:19:12
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Grzegorz pisze:

    > :-)
    > pytanie: co bedzie z kredytami zaciagnietymi w KB po ogloszeniu jego
    > upadlosci?
    > pytam czysto teoretycznie ;-)

    Myślę, że to pytanie Cię nie zadowoli: po ogłoszeniu upadłości bank
    nie będzie udzielał nowych kredytów, więc nic z nimi stać się nie
    może. .->
    --
    ___ .--
    /)/)( / /

  • 8. Data: 2003-11-18 18:34:29
    Od: "Przemek" <p...@...to.poczta.onet.pl>

    > Tylko w tym naszym biednym kraju mogą się zdarzać takie absurdy. Najpierw
    > Bredzisz.
    > KJ

    Sprawa jest chyba bardziej skomplikowana.
    Dlaczego wniosek o upadłość KB, co z pozostałymi bankami?
    Czy to jest gra kancelarii prawniczych CLiF'a, które są "na prowizji" od
    utargowanych środków.
    Dlaczego CLiF nie wydaje kart pojazdu klientom, którzy spłacili kredyty i
    dostali pisma o zrzeczeniu sie praw do PL od banków.
    Wygląda na to, że prezesowi D.Baranowi chodzi o pokazanie "swojego na
    wierzchu" kosztem klientów. Nikt chyba nie ma wątpliwości,że KB straci część
    najbardziej wystraszonych klientów. Ale walka może teraz pójść na noże.
    Polecam formum poszkodowanych przez CLiF i przez banki:

    Panowi prezesi: mniej ambicji więcej ROZUMU.

    Przeszukałem portal parkietu (www.pb.pl- trzeba bulić za dane historyczne) i
    chciałbym zapytać mądrzejszych:
    dlaczego CLIF wypowiedział 15.10.2001 wszystkim bankom kredytującym umowy
    (bardzo prosze o odpowiedź, co można rozumieć przez takie wypowiedzenie
    umowy)?
    Właśnie wtedy banki wypowiedziały umowy kredytowe
    BGŻ, BP SA, PKO BP, BZ, Kredyt Bank, PKB:
    http://www.parkiet.com.pl/news/art.jsp?idn=167530
    http://www.parkiet.com.pl/news/art.jsp?idn=170210
    http://www.parkiet.com.pl/news/art.jsp?idn=202015

    Przemek

  • 9. Data: 2003-11-18 18:53:51
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Przemek wrote:
    > Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > następnie

    [...]

    > Przemek

    Powiem tak. Nie znam sprawy od środka. Ale ZTCW nie byla tak
    jednoznaczna jak to w 4-ech punktach chcial przedstawic tensor1.
    No chyba, że jest pracownikiem banku i sprawę zna od podszewki.*
    KJ

  • 10. Data: 2003-11-18 19:38:12
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > pytanie: co bedzie z kredytami zaciagnietymi w KB po ogloszeniu jego
    > upadlosci?
    > pytam czysto teoretycznie ;-)

    Będziesz je spłacał syndykowi. W zależności od treści umowy kredytowej
    syndyk może podjąć próby wypowiedzenia albo pogorszenia warunków
    spłaty.