  • 11. Data: 2004-12-04 10:58:50
    Temat: Re: CHF czy PLN ?
    Od: "Arek" <i...@b...wp.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com> napisał
    w wiadomości news:cos3eh$378$1@news.onet.pl...
    > Daj mi znac na priv, to pare rzeczy podpowiem z wlasnego
    doswiadczenia.

    Na grupę, na grupę Panie Jacku prosimy :-). To w końcu nie prywata.

    Pozdrawiam
    Arek

  • 12. Data: 2004-12-04 12:01:18
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    Data:2002-02-12 11:27:03 PST
    No oczywiscie, ze zmiana trendu dlugoterminowego nie nastapi tak od razu po
    przebiciu 0,875. Ja nadal wierze, ze konczy sie 9 letni trend umacniania
    dolara i teraz pora na 2-3 letnia przerwe.

    No, wtedy tez wiele osob mowilo o osmieszaniu ; ) Ludzie zawsze cos mowia
    ; )

    pzdr
    wkg

  • 13. Data: 2004-12-04 12:08:28
    Od: "gg" <n...@m...com>

> [...]
    >
    > Daj mi znac na priv, to pare rzeczy podpowiem z wlasnego doswiadczenia.
    > Mialem i mam ten sam problem co ty. Publicznie sie nie bede wypowiadal,

    Własnie o Tobie myślałem pisząc o kimś mądrzejszym... Ale głupio mi było
    wywoływac Cię do tablicy. Krzykacze są wszędzie więc nie ma co się
    przejmować.
    Moze pare osób by jednak skorzystało gdybyś napisał tutaj.
    Skrobne też do Ciebie na priv

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 14. Data: 2004-12-04 13:16:43
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik "wkg" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > --
    >
    > No, wtedy tez wiele osob mowilo o osmieszaniu ; ) Ludzie zawsze cos mowia

    no, no ;) Sam juz zapomnialem ze cos takiego wtedy mowiel hehe. A mozna
    prosic o link do pelnej mojej wypowiedzi? Moze wykorzystam to do celow
    marketingowych :)

    Malin

  • 15. Data: 2004-12-04 13:19:58
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

> [...]
    > przejmować.
    > Moze pare osób by jednak skorzystało gdybyś napisał tutaj.

    :))) Bez szans. Swoje oficjalne wypowiedzi udzielam jzu tylko albo na priv,
    albo w swoich komentarzach publikowanych na ONECIE.

    Niestety powoli przestaje byc osoba anonimowa, wiec musze coraz bardziej
    uwazac na to co mowie. a nie lubie niepotrzebnych utarczek slowncyh. Dlatego
    wybaczcie, ale nie bede publicznie sie wypowiadal tutaj na grupie.

    Ale zawsze mozna sie ze mna skontaktowac. Na grupie natomiast moge pisac
    rzeczy "luzniejsze". Mam nadzieje, ze mnie rozumiecie.

    Pozdrawiam

    Malin

  • 16. Data: 2004-12-04 13:23:08
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    cosdcf$k2f$...@n...onet.pl,

    -

    > no, no ;) Sam juz zapomnialem ze cos takiego wtedy mowiel hehe. A
    > mozna prosic o link do pelnej mojej wypowiedzi? Moze wykorzystam to
    > do celow marketingowych :)
    >
    > Malin

    Znowu google (groups) ukradli ;)

    http://groups.google.com/groups?as_q=%22ze%20zmiana%
    20trendu%20dlugoterminowego%20nie%20nastapi%20&safe=
    images&lr=&num=50&hl=en

    --
    Robert

  • 17. Data: 2004-12-04 13:25:07
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Znowu google (groups) ukradli ;)

    http://groups.google.com/groups?as_q=%22ze%20zmiana%
    20trendu%20dlugoterminowego%20nie%20nastapi%20&safe=
    images&lr=&num=50&hl=en

    Nie ukradli ;) Ale to moje lenistwo ;-)

    Dziekuje za pomoc

    Malin

  • 18. Data: 2004-12-04 16:36:53
    Od: Michal Hopfer <g...@h...com.pl>

    > Dochodzi jeszcze kolejne ryzyko, że wzrośnie oprocentowanie kredytów w CHF.
    > Przecież kredyt bierzesz na wiele lat i trudno przewidzieć jak będą się
    > kształtować stopy procentowe w PLN i w CHF.

    tak, bralem to pod uwage ale zauwaz ze nawet jak wzrosnie o 1% to sie
    opłaca i to jest to de facto prawie 50% aktualnej stopy oprocentowania
    czyli tak jakby złotówka z 8% skoczyła na prawie 12%.

    Michal Hopfer
    Sklep z komiksami zagranicznymi http://gervail.bazarek.pl

  • 19. Data: 2004-12-04 23:04:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gg" <n...@m...com> writes:

    > A nie masz w tym momencie gwarancji że zlotówka nadal nie bedzie spadac.

    Ano nie. Bo tak samo nie ma gwarancji w zadna ze stron, i w zwiazku
    z tym jak by czlowiek nie kombinowal, nawet biorac kredyt w walucie,
    w ktorej zarabia ponosi zawsze ryzyko kursowe.

    > Jeżeli jestes przekonany że umocnienie się złotówki ma solidne
    > fundamenty takie jak: mocna, dobrze rozwijająca się gospodarka,
    > stabilne państwo prawa, Brak niebezpieczeństwa niewypłacalności
    > należności międzynarodowych Polski. Niemożliwość załamania się systemu
    > finansowego (ZUS, OFE, Służba Zdrowia, itd).
    > ....itp,itd
    > To TAK - opłaca się bardzo. Tylko zastanów się co będzie za parę lat
    > jak skończy się majątek państwowy do wyprzedawania. Czy złotówka nadal
    > będzie taka mocna?

    Moze dla niektorych bedzie to herezja, ale w moim przekonaniu zlotowka
    jest przerazliwie slaba. Owszem, bywala jeszcze slabsza. Czy bedzie
    mniej slaba czy bardziej? To zalezy glownie od rzadu, bo to glownie
    jego dzialania moga doprowadzic od dalszego oslabienia.

    Rzadowi teoretycznie nie podoba sie mniej slaba zlotowka, ale duzo
    bardziej slaba tez nie. No i oczywiscie dolar moze sie kiedys odbic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2004-12-04 23:08:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gg" <n...@m...com> writes:

    > Mi tam pasuje silny złoty. Ale patrząc na naszych polityków naprawdę
    > dziwię się komukolwiek z zagranicy kto kupuje polskie obligacje
    > rządowe ...

    To kwestia skali. Jakbym ja mial komus pozyczyc wszystkie moje
    oszczednosci z np. 95% prawdopodobienstwem, ze nie bedzie ze splata
    problemu, to bym pewnie nie pozyczyl, bo trafie na owe 5% i leze.

    Ale jak ktos ma tysiac klientow i wie, ze mniej-wiecej 50 z nich nie
    odda pieniedzy, to sie nie musi tak bardzo przejmowac - oprocentowanie
    uwzglednia strate. Nawet w przypadku wielkiego krachu taki ktos
    przezyje nie gorzej niz inni.
    --
    Krzysztof Halasa