  • 1. Data: 2004-12-03 21:40:32
    Temat: ryzyko kredytu w CHF
    Od: " " <v...@W...gazeta.pl>

    planuje zaciągnąc kredyt/pozyczkę gotówkową w CHF w Deutsche Bank, symulacja
    spłaty rat wyszła znakomicie,w zasadzie połowę taniej niz w SKOKu, ale jest
    oczywiscie ryzyko zmiany kursów walut i komplikacji z tym zwiazanych,
    chociaz w mojej ocenie CHF jest dosc stabilną walutą to wolę spytac
    ekspertów - warto czy lepiej nie ryzykowac?

  • 2. Data: 2004-12-04 09:43:42
    Temat: Re: ryzyko kredytu w CHF
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > oczywiscie ryzyko zmiany kursów walut i komplikacji z tym zwiazanych,
    > chociaz w mojej ocenie CHF jest dosc stabilną walutą to wolę spytac
    > ekspertów - warto czy lepiej nie ryzykowac?

    w tej chwili zloty jest b.mocny i branie krdytu w walucie jest obarczone
    IMHO zbyt duzym ryzykiem.
    Lepiej w zlotowkach i za jakis czas przewalutowac.

    JR

  • 3. Data: 2004-12-04 10:22:11
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    Użytkownik <v...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chociaz w mojej ocenie CHF jest dosc stabilną walutą to wolę spytac
    > ekspertów - warto czy lepiej nie ryzykowac?

    Nie bede sie wypowiadal na temat ryzyka zaciagania kredytu w CHF lub innej
    walucie, bo juz nie jeden raz bylem pozniej atakowany przez niektorych
    uczestnikow tej grupy dyskusyjnej.

    Ale moge przestrzec przed Deutsche Bank!! W 2001 roku dwa miesiace mnie
    zwodzili, by wreszcie na pare dni przed koncem roku poinformowac mnie, ze
    kredytu hipotecznego nie dostane. Przez nich stracilem sporo nerwow i ponad
    5 tysiecy zlotych. Kwota moze nie jakas porazajaco wielka. Potrafilem a pare
    minut stracic znacznie wiecej na nieudanej spekulacji na walutach. Ale dla
    zasady obiecalem sobie wtedy, ze zadnych interesow z tym bankiem NIGDY w
    zyciu juz robic nie zamierzam. A i innych bede tez przestrzegac przed ta
    marka.

    Pozdrawiam serdecznie

    Jacek Maliszewski - Doradca Finansowy
    EFIX Polska - www.efixpolska.com