    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CHF
    Date: Mon, 14 Aug 2017 10:34:29 +0200

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"
    > 0. W Niemczech nie ma czegoś na kształt 500+?

    > Kiedyś wyszło mi, że ich Kindergeld procentowo w stosunku do
    > niemieckiej
    >średniej to ok. 2 razy mniej niż u nas. Teraz proporcje mogą być inne
    >bo
    >sztucznie podwyższono naszą średnią przez nadprogramową podwyżkę
    >minimalnej.

    Srednia zaczela rosnac wczesniej.

    > Mają za to coś troszkę bardziej sensownego: "zwrot" za nie
    > korzystanie
    >z publicznego przedszkola. W Niemczech to był akurat średni pomysł -
    >korzystają głównie rodziny muzułmańskie.

    Co dalej powoduje, ze te dzieci nie sa zintegrowane.

    >Dużo idzie na towary, których produkcja rozwoju technologicznego
    >raczej
    >nie wspiera np. żywność, odzież.

    Troche wspiera, jesli to krajowa odziez i zywnosc.
    Gorzej, jak dzieciom kupia pomarancze :-)

    >Dla mnie to prawie klasyczny Keynes - zabrać tym, którzy oszczędzają
    >by
    >zainwestować lub na emeryturę, dać tym, którzy natychmiast wydadzą.

    Jesli rzad odniesie sukces i powiekszy dzietnosc - to p* Keynesa, bo
    inaczej i tak nie bedzie mial tym oszczedzajacym kto oddac :-)

    >Sporo jednak zostaje w bankach (to da się oszacować).

    Raczej spadlo zapotrzebowanie na male pozyczki na wysoki procent.

    >PKB też można podrasować pompując na kredyt. Miłe złego początki...

    Na razie ponoc rekordowo niskie bezrobocie, wiec moze nie ma co
    pompowac.

    J.