  • Data: 2002-10-17 12:41:25
    Temat: Re: Brawa dla PolCardu
    Od: "Robert" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    In news:20021017122146.GU26821@diuna.pingwin.waw.pl, Wojtek Piecek
    wrote:

    > Oż ty ... powaga? No to (przepraszam za wyrażenie) wieś pełna gębą ;-(

    Niestety. Rozmawiałem nawet z szefami, okazując ulotkę z ofertą, którą
    rzucili mi pod drzwi domu i powiedziałem, że przyszedłem skorzystać z oferty
    i nic nie jest napisane w ofercie, że mam się odpowiednio ubrać.
    Reakcja była taka, że to jest teren prywatny i oni mogą sobie ustalić
    dowolne reguły i mnie nie wpuszczą, a jak mi się nie podoba, to mogę u nich
    nie kupować.

    W pewnym momencie ustąpiłem i poszedłem za tą ostatnią radą, bo znam
    przypadek, że w tym sklepie ochroniarze dotkliwie pobili klienta.

    Niemniej ostatnio złamałem zasadę i pojechałem tam, bo musiałem kupić coś,
    co było tylko w tym sklepie, a była to dobrej jakości zapalniczka gazowa do
    gazu.
    Plecak oddałem (potrzebne było do tego 2 zł). Za to byłem bezlitosnym
    formalistą przy zakupie: zapalniczka była zapakowana. Ale zyczylem sobie
    wyprobowac przed kupnem. Odeslali mnie do
    informacji. Proponowali mi kupic i reklamowac jak nie bedzie dzialac.
    Upierałem się - następne stanowisko pani bylo, ze moge otworzyc ale "na
    wlasna odpowiedzialnosc", co zapachnialo grozba pobicia przez ochrone.

    Po dalszych negocjacjach powolalem sie na Rozporządzenie RM, które
    obowiązkowo wisi w każdym punkcie:

    Rozdział 3
    Wykonanie umowy sprzedaży
    § 9. Sprzedawca jest obowiązany:
    2) zapewnić odpowiednie do rodzaju towaru i miejsca sprzedaży warunki
    techniczno-
    organizacyjne niezbędne do umożliwienia konsumentowi dobrania właściwego dla
    niego
    towaru oraz zademonstrowania jakości i kompletności, jak też funkcjonowania
    towaru
    (w tym sposobu uruchomienia jego mechanizmów i podstawowych zespołów),

    Nastepnie postraszylem PIHem i zaraz pomoglo - pani mi rozpakowala mrucząc
    "gdyby tak wszyscy klienci znali swoje prawa". Zaplacilem KK (18 zlotych w
    koncu!) i wrocilem do domu.

    :)

    > Pociesz się (jeśli to coś da) ze to może tylko tam.
    No niestety, ale w Poznaniu juz większosc hipermarketów ma takie zasady. Moj
    osiedlowy Sam tez ma taką notę, ale poza notą ochrona nie stosuje represji.
    Na początku widziałem, jak próbowali, to Pani Klienta (słusznie) się
    oburzyła na ochroniarza "Panie, ja 18 lat kupuje w tym sklepie!", co go
    przekonało.

    Zatem oczywiście mogę bojkotować sklepy o takich zasadach, tak jak
    sugerowali w TESCO, niemniej jak wszystkie sklepy wprowadzą identyczne
    zasady, będę miał problem. Choc zawsze pozostaje http://www.totu.com