  • Data: 2002-10-17 14:22:42
    Temat: Re: Brawa dla PolCardu
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Dave" <u...@p...onet.pl> writes:

    > to szukaj sklepu gdzie ci zautoryzuja te 2zl. Nie jestem sprzedawca

    To widac.

    > ale
    > jakbym byl to nie sprzedawalbym towaru ponizej kosztow zakupu.

    Gdybanie.

    > A tak moze
    > byc jak od 2zl odejmiesz 0,35 za autoryzacje i prowizje aklajera. Nie
    > rozumiesz wolnego rynku - podstawowa zasada dzialalnosci gospodarczej jest
    > zysk. Jezeli go nie ma to mamy do czynienia przewaznie z przekretami
    > (pomijam sluszne inwestycje).

    Gdyby bylo tak, jak mowisz, to pojecie bankructa (upadlosci) byloby
    nieznane.

    > Tak samo bank nie da ci karty na ktorej nie
    > zarobi

    O, ciekawe. Bo np. mBank wydal mi karty, na ktorych nie zarobi
    (hint: uzywam ich, albo raczej jej, bo druga gdzies zagubilem, do
    wyplat z euronetowych bankomatow).

    Ostatnio Millennium tez probowalo, ale nie potrzebuje wiecej.

    Wolny rynek kreci sie oczywiscie wokol zysku, ale spodziewanego zysku
    - raz sie straci, raz sie zyska, wazne, by wyjsc na plus.

    > a aklajer nie bedzie tez obslugiwal POSa bez zysku.

    Bo?

    > nazwe niezwykla uprzejmoscia zautoryzowanie transakcji 2zl przez sprzedawce.

    Ciekawe, niezwykla uprzejmosc = wykonanie swoich zobowiazan.

    > Bardziej niezwykla niz pofatygowanie sie klienta do bankomatu. Bo klient na
    > tym nie straci nic a sprzedawca autoryzujac moze generowac straty.

    Straty sprzedawcy sa jego problemem. Klient nie straci nic? Straci,
    sprzedawca nie wywiazuje sie ze swoich zobowiazan, a klient placi
    prowizje za wyplate z bankomatu oraz odsetki.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator