    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Blokada kart
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 10 Mar 2022 12:05:49 +0100

    On Thu, 10 Mar 2022 02:37:20 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:
    > Info z francuskiego banku:
    > "Informujemy, że w środę 9 marca 2022 r. o godzinie 22:01 organizacje płatnicze
    Mastercard i Visa zaprzestaną świadczenia usług w Rosji."
    > Wysłane w iście francuskim stylu 09.03.2022 godz. 18:21 pocztą wewnętrzną.
    > Inną sprawą jest to, czy jakiekolwiek inne banki w ogóle się pofatygowały o tym
    poinformować, jeszcze nie sprawdzałem.

    dotyczy to kart tegoz francuskiego banku, wszystkich nierosyjskich
    bankow, czy takze kart wydanych przez rosyjskie banki?

    Bo wydaje mi sie, ze te rosyjskie bedą nadal dzialac.
    Przynajmniej w Rosji, bo czy uda sie kupic cos np przez internet w
    Chinach ?

    U mnie na telefonie zadnej informacji ... polskie karty na razie chyba
    w Rosji dzialaja, wiec poinformowac powinni :-)

    https://www.benchmark.pl/aktualnosci/visa-i-masterca
    rd-zawieszaja-transakcje-w-rosji.html
    "Bank Centralny uspokaja jednak, że blokada dotyczy wyłącznie
    płatności rosyjskimi kartami poza granicami państwa - w Rosji
    transakcje nadal będą możliwe.

    Karty wydawane przez rosyjskie banki nie będą już obsługiwane przez
    sieć Mastercard. Każda karta Mastercard wydana poza granicami kraju
    nie będzie działać u rosyjskich sprzedawców ani w bankomatach"

    Taa ... a karty wydane przez rosyjskie banki na terminalu w Rosji ...
    to obslugiwane przez "siec Mastercard" czy inne?

    https://300gospodarka.pl/news/visa-mastercard-rosja-
    wojna-w-ukrainie

    J.