  • Data: 2019-08-29 19:34:45
    Temat: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-25 o 23:51, z pisze:
    > Nie chodzi o aktualną cenę ale o dużo większe ryzyko stracenia
    > wszystkiego co wpłacił niż te inne opcje które podałeś.

    Owszem. Często tak właśnie się buduje portfel: od aktywów bez ryzyka
    (lokaty), przez aktywa małego ryzyka do aktywów wysokiego ryzyka.
    Widełki - jak kto lubi, jednak na te ostatnie stawiać należy niewielką
    część kapitału (która w przypadku sukcesu da oczywiście duże zwroty).

    > To dalej jest RULETKA

    bo?

    > Jest bardzo rozrzutny/niemądry? Ma rodzinę, dzieci?

    10% pensji minimalnej, jakieś 4-5% średniej krajowej, pewnie 3-4%
    warszawskiej i 1-2% informatyka ze stolicy to... rozrzutność?

    > Widzę że młody jesteś. Takie myśli mi krążyły jakieś 30 lat temu ;-)

    Ja jestem wiecznie młody! ;-)
    Interesuje mnie eksperyment sam w sobie. Można dużo gadać o PPK na
    przykład, ale czy się sprawdzą to pokaże dopiero CZAS. Zupełnie jak przy
    OFE.

    > Nie ma złotego środka. Jedni twierdzą że nieruchomości/złoto, inni że
    > inwestować trzeba w siebie to znaczy w umiejętności, szkolenia dzięki
    > którym będzie się więcej zarabiać. Są też poglądy (wydające się na
    > pierwszy rzut oka jako staroświeckie) że najlepszym zabezpieczeniem na
    > starość są DZIECI.

    Moim zdaniem dywersyfikacja to klucz. Wliczając w to zagranie w lotto
    powiedzmy raz na pół roku przy kumulacji. Tak, znam prawdopodobieństwo.
    3 zł jednak nie zbawi, a potencjalny zwrot z kapitału jest wystrzelony w
    kosmos. Biorąc pod uwagę jak trudno jest się doczekać kumulacji rzędu
    25-30 mln nie pozostaje nic innego jak wnioskować, że ktoś jednak wygrywa.

    > Temat na długą debatę.
    >
    > Na pewno dorosły, wykształcony człowiek nie chodzi do kasyna aby odłożyć
    > coś na starość.

    Oby ów dorosły, wykształcony człowiek nie musiał potem chodzić po
    śmietnikach.