    From: "Tomasz Nowicki" <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Biedny Citek ;)
    Date: Thu, 17 Jun 2004 16:03:56 +0200

    news:cas5km$2dr$1@news.onet.pl...

    > Lichwiarz też człowiek ;-))) Jak ma klientów, to po co jakiekolwiek
    ustawy?
    > W końcu powinna byc wolnośc zawierania umów.

    Pod warunkiem że jest taka w istocie. Wtedy nie ma sprawy. Ale zazwyczaj to
    silniejszy narzuca słabszym niekorzystne zapisy, a jak ci się nie podoba, to
    nie musisz mieć konta - w ogóle, bo cosi fan tutte. A jednak ustawodawca
    zmusza cię do posiadania konta i tyle masz z wolności umów.
    Nie mówię, że ustawowe ograniczenie wysokości odsetek jest dobre, ale ma też
    pewne pozytywne aspekty. A może by tak inaczej? Na przykład progresywne
    opodatkowanie odsetek zyskiwanych przez bank? Ale po sprowadzeniu ich do
    rzeczywsitej stopy rocznej minus inflacja minus (jakiś tam zgodnie ustalony)
    współczynnik ryzyka kredytu? Nie wiem.

    T.