  • Data: 2004-06-17 16:06:20
    Temat: Re: Biedny Citek ;)
    Od: "Glenn" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawe, ciekawe. A jeśli pracodawca żąda posiadania konta, to co, zmień
    > pracę, tak?

    Nie. Sa banki, które konta prowadzą bezpłatnie.

    >Miłosiernie pomijam to, że spora część rodaków (i ja także)
    > prowadzi działalność lub wykonuje wolny zawód. Oczywiście można udowodnić,
    > że nie trzeba wcale posiadać konta, ale w tym celu najlepiej wynieść się
    > gdzieś za granicę albo umrzeć.

    Nie przesadzasz aby? Vide : archiwum nt. konieczności posiadania konta.

    > Przecież właśnie dlatego banki tak konstruują ofertę detaliczną, że
    > większość ludzi nie uniknie założenia konta. A to oznacza, że póki nie
    > zacznie działać wolny rynek (a jakoś na razie nie ma chęci), to potrzebna
    > uzasadniona byłaby interwencja ustawowa (w końcu to my jesteśmy tu,
    > kurnafelek, suwerenem, a nie różne citigroup et consortes - a może mi się
    > zdaje?). Tylko zastanawiam się, czy akurat ograniczenie pułapu odsetek
    > byłoby najważniejszą rzeczą do zrobienia, bo chyba nie.

    Żadne ograniczenia ustawowe nie są IMHO uprawnione. Bo niby dlaczego? ktoś
    oferuje pożyczkę na 500% rocznie. Znajduje klientów. i niby dlaczego ma sie
    w to wtrącać ustawodawca?

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,