  • 1. Data: 2002-01-02 21:21:14
    Temat: Re: Bez marmurka ani rusz
    Od: j...@f...onet.pl (J.F.)

    On Mon, 31 Dec 2001 16:59:07 +0100, Tristan Alder wrote:

    >No to już podpada pod kryminał, jest załatwiane urzędowo i w obecności
    >notariusza i takie działanie jest już wybitnym przestępstwem z
    >dowodami.

    Jest - tylko ze konczy sie tak ze Ty nie masz ani pieniedzy, ani
    mieszkania, a jego nie ma :-)

    Niewiem czy jeszcze nie mozna przekretu zrobic z kredytem na hipoteke.

    >A podanie fałszywego konta można łatwo zrzucić na moją pomyłkę...

    konto wpisuje sie w umowe.

    >Albo powie, że ja mu przelałem w geście przyjaźni, prawda?
    >I ładnie opłaci podatek od darowizny :-)

    O nie - doniesie do urzedu skarbowego, bo podatek placi darczynca :-)

    Tyle ze platnosc gotowka nie rozwiazuje problemow - mozna zaczekac na
    sprzedajacego przy wyjsciu, albo na kupujacego przy wejsciu do
    notariusza :-)

    J.

  • 2. Data: 2002-01-02 21:51:54
    Od: Mariusz A. Jasiński <m...@p...onet.pl>

    "J.F." wrote:

    > Tyle ze platnosc gotowka nie rozwiazuje problemow - mozna zaczekac na
    > sprzedajacego przy wyjsciu, albo na kupujacego przy wejsciu do
    > notariusza :-)

    gotówka w końcu może być fałszywa!

    MJ

  • 3. Data: 2002-01-02 21:58:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Mariusz A. Jasiński <m...@p...onet.pl> writes:

    > gotówka w końcu może być fałszywa!

    I dlatego trzeba wszystko zalatwiac przy okienku kasowym...

    MJ

  • 4. Data: 2002-01-03 17:09:23
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > I dlatego trzeba wszystko zalatwiac przy okienku kasowym...

    no, tylko trudno tam przyciagnac notariusza.
    ja placilem u notariusza czekiem potwierdzonym.
    notariusz podpowiadal nam tez takie rozwiazanie jak ktos tu chyba opisywal:
    spisac akt, notariusz chowa go w kieszen, przelac kase na wskazane przez
    sprzedawce w akcie konto, platnik (nabywca) przynosi potwierdzenie przelewu
    i notariusz wydaje akty.
    ale mi sie to mniej podobalo niz czek potwierdzony.

    pozdrawiam

    romek

  • 5. Data: 2002-01-04 01:52:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    Roman Kubik <W...@p...com.pl> writes:

> [...]
    > sprzedawce w akcie konto, platnik (nabywca) przynosi potwierdzenie przelewu

    A jak ktos nie przyniesie potwierdzenia (bo niby po co ma je widziec
    notariusz?), to nie dostanie aktu? Na jakiej podstawie?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 6. Data: 2002-01-04 09:42:55
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa"
    <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości
    > A jak ktos nie przyniesie potwierdzenia (bo niby
    po co ma je widziec
    > notariusz?), to nie dostanie aktu? Na jakiej
    podstawie?

    Chyba na podstawie zapisów w samym akcie
    notarialnym (takiej właśnie procedury).

    Sark

  • 7. Data: 2002-01-04 10:01:53
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    > A jak ktos nie przyniesie potwierdzenia (bo niby po co ma je widziec
    > notariusz?), to nie dostanie aktu? Na jakiej podstawie?
    na podstawie umowy ustnej stron.
    bez aktu notarialnego nabywca nie jest wlascicielem.
    ale jest niebezpieczenstwo: sprzedawca moze byc zainteresowany, zeby
    nabywca po przelaniu nie dotarl do notariusza :-).
    dlatego wybralem opcje czek potwierdzony.

    pozdrawiam

    romek

  • 8. Data: 2002-01-04 21:20:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> writes:

    > po co ma je widziec
    > podstawie?
    >
    > Chyba na podstawie zapisów w samym akcie
    > notarialnym (takiej właśnie procedury).

    Ale notariusz nie moze nie wydac odpisu stronom. A niezaleznie od tego
    musi to wyslac m.in. do sądu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator