  • 1. Data: 2002-01-02 20:31:07
    Temat: Ile znaków powinno miećhasło do banku?
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

    Ile znaków powinno mieć hasło dostępu do e-banku?
    Zakładając, że trzecia próba zalogowania nieprawidłowym hasłem powoduje
    zablokowanie konta do odwołania, czy jest sens stosowania haseł dłuższych
    niż np czteroznakowe?

    W razie użycia trojana każda długość hasła nie zabezpieczy przed włamaniem.

    crossposted pl.comp.security; pl.biznes.banki

    Jan Werbinski +48 68 3630000 +48 606 269777
    j...@p...pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul
    ICQ 7291035, j...@t...pl, gadu-gadu 1924072
    http://pa54.zgora.sdi.tpnet.pl

  • 2. Data: 2002-01-04 01:13:14
    Temat: Re: Ile znaków powinno
    Od: Marcin Godyn <m...@z...pl>

    Hmm.... generalnie im wiecej tym lepiej

    mBank wymusza 8 znakowe chasla z nieliterami niecyframi etc. A jak sie
    pierwsze haslo u nich przez telefon zaklada to co prawdaw tylko cyfry
    ale masz ich miec 20
    Swwalenty

  • 3. Data: 2002-01-04 13:31:11
    Od: Slawomir Soszynski <s...@u...pl>

    Marcin Godyn wrote:

    > Hmm.... generalnie im wiecej tym lepiej

    Calkowicie sie z tym zagadzam (jedynym ograniczeniem powinna byc zdolnosc
    zapamietywania).

    > mBank wymusza 8 znakowe chasla z nieliterami niecyframi etc. A jak sie

    ^^^^^^^^ (no wiesz
    takie bledy ortograficzne ;(((

    No nie... dlugosc hasla na 8 znakow jest po prostu ustalona na poczatku.
    Mozna to sobie zmienic na 4/6/8/10/12 (co dwa)

    Pozdrawiam,
    Slawek

  • 4. Data: 2002-01-04 13:59:35
    Temat: Re: Ile znaków powinno miećhasło do banku?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@h...com>
    napisał w wiadomości

    > W razie użycia trojana każda długość hasła nie
    zabezpieczy przed włamaniem.

    Z artykułu w PC Kurierze wynika że względnie łatwo
    tego syfa zlapać.

    ////Umieszczenie szpiega na dysku ewentualnego
    klienta banków internetowych można przeprowadzić
    na wiele różnych sposobów. Oto dwa proste
    przykłady.

    Przykład 1. Stwórzmy stronę WWW o jednej z
    bardziej popularnych treści, np. o pornografii.
    Ukryjmy w kodzie źródłowym tej strony
    implementację szpiega. Będzie się on uruchamiał i
    instalował w komputerze każdego, kto otworzy tę
    stronę. Teraz wystarczy umieścić odsyłacz do tej
    witryny w miejscu powszechnie odwiedzanym przez
    użytkowników Internetu, np. na którejś z grup
    dyskusyjnych. Potencjalny użytkownik klika na taki
    odsyłacz i tym samym uruchamia instalację szpiega
    na swoim komputerze.

    Przykład 2. Piszemy skrypt, który będzie
    uruchamiał szpiega podczas odczytywania poczty.
    Wysyłamy tak przygotowaną pocztę z treścią, która
    nie zdradza prawdziwego zastosowania, do
    potencjalnej ofiary.

    Aplikacja, której działanie opisaliśmy powyżej,
    pozwala zdobyć numer karty i PIN klientów
    Citibanku, a ponieważ są to jedyne zabezpieczenia
    stosowane w CitiDirect, przed okradzeniem
    użytkowników tego systemu może chronić jedynie
    prawo i trudność w zaimplementowaniu
    aplikacji.////

    Cały artykuł
    http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=5135

    Sark

  • 5. Data: 2002-01-04 14:30:08
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Z artykułu w PC Kurierze wynika że względnie łatwo
    > tego syfa zlapać.

    Dlatego kazda osoba korzystajaca z ibankingu powinna miec zainstalowanego na
    swoim komputerze przynajmniej jakiegos Zone Alarm'a.
    Gdyby ktos sie zdecydowal to mozna pobrac z http://www.zonelabs.com Program
    jest darmowy dla uzytkownikow 'niekomercyjnych'.

    Maciej

  • 6. Data: 2002-01-04 14:37:43
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 04, 2002 at 03:30:08PM +0100, MK wrote:

> [...]
    > Gdyby ktos sie zdecydowal to mozna pobrac z http://www.zonelabs.com Program
    > jest darmowy dla uzytkownikow 'niekomercyjnych'.

    Lub zainstalowac jakis niekomercyjny system operacyjny.

    Bardzo przepraszam, ale naprawde zapominamy ze swiat komputerow nie
    konczy sie na windows i pecetach, a 99.99% opisanych problemow dotyczy
    tylko tego systemu. I nie jest to kolejne rozpetanie wojny, a jedynie
    przypomnienie faktow dla niektorych radosnych (czyli niestosowanie
    systemow z Redmont) ;-)

    --

    --w

  • 7. Data: 2002-01-04 15:01:30
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    In pl.comp.security Sark <w...@p...onet.pl> wrote:

    > implementacj? szpiega. B?dzie si? on uruchamia? i
    > instalowa? w komputerze ka?dego, kto otworzy t?
    > stron?. Teraz wystarczy umie?ci? odsy?acz do tej
    [...]
    > uruchamia? szpiega podczas odczytywania poczty.
    duzo niescislosci i niedomowien, jak np. to ze ofiara musi korzystac
    z dziurawego softu, ktory pozwala na wykonanie takiego szpiega. Druga
    mozliwosc to glupota uzytkownikow, przed tym sie nie zabezpieczysz
    (vide ostatnie wybory do sejmu :)

    Lukasz W.

    --
    "... byc zagadka ktorej nikt nie zdazy zgadnac nim minie czas..."
    Perfect "Niepokonani"

  • 8. Data: 2002-01-04 17:19:35
    Od: "Jan Werbinski" <j...@h...com>

    Program
    > Bardzo przepraszam, ale naprawde zapominamy ze swiat komputerow nie
    > konczy sie na windows i pecetach, a 99.99% opisanych problemow dotyczy

    A co jezeli user na pytanie czy eksplorer ma sie laczyc z portu xxx odpowie
    tak? Przeciez wiekszosc nie zna na tyle TCPIP aby prawidlowo skonfigurowac
    firewall'a.

    Co do systemów operacyjnych do biura to sorry ale linux sie do tego nie
    nadaje. Nie mam do tego cierpliwosci. Nie oplaca mi sie meczyc. Co innego w
    zastosowaniach jako serwer www, router - sam go uzywam.
    W biurze wole winde.

  • 9. Data: 2002-01-04 19:03:10
    Od: "domin" <n...@p...onet.pl>

    > Z artykułu w PC Kurierze wynika że względnie łatwo
    > tego syfa zlapać.

    a jak mozna sie zabespieczyc??
    czy np zonealarm cos pomoze??

    Domin

  • 10. Data: 2002-01-06 00:57:42
    Od: "B.K." <b...@b...gnet666.pl>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:a14ecr$cgq$1@news.tpi.pl...
> [...]
    Program
    > jest darmowy dla uzytkownikow 'niekomercyjnych'.

    A jak napisze sobie cos co jest pluginem do most popjular internet brołser i
    komunikuje sie po porcie 80 to co mi ZoneAlarm zrobi?

    B.K.
    remove 666 from my address - usun 666 z mojego adresu