  • 41. Data: 2013-03-28 12:09:42
    Temat: Re: Bankructwo panstwa.
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Thu, 28 Mar 2013 03:46:07 -0700 (PDT)
    z...@g...com wrote:

    > ? a tak gdzieś napisałem ? gddzie ?

    A gdzies tam ROTFL w odpowiedzi, najwyrazniej zle odebralem.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 42. Data: 2013-03-28 12:16:39
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > wiem, chcialem zobaczyc czy mu sie pod sufitem wyprostowało, ale widać nie
    > bardzo.

    No widzisz, brakuje argumentow zaczynaja sie inwektywy i wyjezdzanie
    osobiste.
    Czemu mnie to nie dziwi?
    Po tylu latach tracenia na zlotym wy nadal wierzycie w to co TV mowi, ze
    euro zle i lepsza zlotowka...
    Coz... Ale macie racje, lepszy zloty niz niemieckie czy frnacuskie euro:))
    Moze wlasnie dlatego na zlotowce robi sie kokosy?
    Dlaczego wy ciagle tkwicie w tym samym marazmie co pare lat temu? Nic do
    przodu nie poszli?
    A co do bankow, kiedy w UK nadal konta oosbiste sa darmowe (bez wzgledu na
    rodzaj banku) to w Poslce weszlo, ze trza placic, za... zamkniecie
    rachunku:)))

  • 43. Data: 2013-03-28 12:30:16
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Thu, 28 Mar 2013 11:16:39 -0000
    "pmlb" <b...@d...pl> wrote:

> [...]
    > osobiste.
    > Czemu mnie to nie dziwi?
    > Po tylu latach tracenia na zlotym wy nadal wierzycie w to co TV mowi,

    Zwroc uwage, ze GBP od czerwca stracil wobec euro jakies 10%, i gdyby
    nie ostatnia przygoda z Cyprem, byloby pewnie jeszcze gorzej :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 44. Data: 2013-03-28 13:13:58
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > ale w Grecji obcięto socjal. Teza nie trzyma się faktów.

    A masz jakies naprawde dobre zrodlo z informacja jakie benefity obcietio i w
    jakich warunkach?
    Czy jedynie masz wiedze z Polskiej TV?
    Bo wiesz, kiedys (ok roku temu) w Sejmie powiedzieli z pewna doza
    zadowolenia, ze w UK obcieto zasilek na dzieci. Problem w tym, ze
    niedopowiedzieli, ze obcinaja tym co zarabiaja 40k rocznie i wiecej
    funtow...
    40000 funtow rocznie to pensja dyrektorska.
    Dlatego nalezy bardzo ostroznie przyjmowac wiesci gloszone w Polskiej TV o
    takich sprawach.
    Jesli masz jakies zrodla, byl bym wdzieczny, zwlaszcza jesli to beda
    angielsko jezyczne (mam do takich jakos wieksze zaufanie).

    > a co do państw, które maja euro i jest "dobrze" - słaby argument, bo
    > przede wszystkim obejmuje kraje, które miały rozwinięte gospodarki, gdy my
    > staliśmy w kolejkach za papierem toaletowym. A teraz zobacz na Hiszpanię
    > czy Portugalię, bezrobocie, protesty, puste dzielnice. Może w opinii
    > Polaków jest tam dobrze, bo są ładne palmy i pogoda latem. Tylko co wiecej
    > ?

    Za papierem to stalo sie, jak w Polsce byly strajki generalne trwajace
    tygodniami. Jak by dzis 80% kraju strajkowalo, tez nie mial bys papieru
    toaletowego w sklepie. Bo kto go mial wyprodukowac i przywiez jak byl
    strajk?
    W 1989 roku optymisci mowili o zrownaniu sie poziomu zycia Polaka z
    Hiszpanem w 2 lata a z niemcem (zachodnim) w 5 lat. Pesymisci podawali
    odpowiednio 8 i ok. 15 lat. Mamy 24 lata od tak zwanej transformacji a
    Polska nadal jest na dolnych krancach europy. Powiem wiecej, jest gorzej niz
    24 lata wstecz!
    Polska bedac krajem prawie 40mln powinna byc na wyzszym poziomie zyciowym
    niz Finlandia, Wlochy, czy Austria. Skoro nie jest, to znaczy, ze ktos tych
    ludzi robi mocno w konia. Bo przy cenach praktycznie zblizonych do
    zachodnich i kosztach pracy 4 czy 5 krotnie nizszej, ktos ta nadwyzke
    zabier? Piszac inaczej, co ci po papierze toaletowym jak cie na niego nie
    bedzie stac?
    Jak jest w Portugali nie wiem. Ale wiem, ze w ogarnietej kryzysem Wielkiej
    Brytani nadal przyjmuja emigrantow do prac...
    A zasilki sa niejednokrotnie wyzsze niz srednie zarobki w Polsce. To samo w
    niemczech, gdzie zasilek dla bezrobotnego jest chyba wyzszy niz faktyczna
    minimalan placa w Poslce.

    > Francja jako socjalny kraj, piąta gospodarka, na naszych oczach stoczy się
    > :
    > http://nczas.com/wiadomosci/europa/francuski-styl-ro
    botnicy-maja-wysokie-pensje-ale-pracuja-trzy-godziny
    -dziennie/

    > Ciągnikiem euro sa Niemcy, ale mają tego dośc. Tyle w temacie.

    Skad wiesz co maja Niemcy dosc? Z Polskiej TV? Przecierz na Cypryjskim maglu
    najwiecej to niemcy zarobia.
    Dzieki rozwinietemu socjalowi, kraj rosnie w sile, rozwija sie i wychodzi
    szybko z kryzysu.
    Czasem zastanawiam sie dlaczego w poslce jest tak zle, skoro kazdy prawie
    Polak wie co jest najlpesze dla Niemiec, Francji, Cypry czy Grecji....

  • 45. Data: 2013-03-28 13:49:05
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Zwroc uwage, ze GBP od czerwca stracil wobec euro jakies 10%, i gdyby
    > nie ostatnia przygoda z Cyprem, byloby pewnie jeszcze gorzej :)

    Tak samo jak Dolar, bo funt jest bezposrednio zwiazny z dolarem nie z euro.
    Glownie ze wzgledu na gielde ropy w Londynie.
    Inaczej UK juz dawno (jak Irlandia) mialo by euro.
    Zreszta Partia Nacjonalistyczna Szkocji, ktora bedzie organizaowac
    referendum o odlaczeniu sie od Wielkiej Brytani - juz zapowiedziala, ze
    przystapi do strefy euro, jesli Szkocja bedzie panstwem samodzielnym.
    Co jest bardzo nie na reke "koronie" - zwlaszcza, ze do Szkocji naleza pola
    naftowe na Morzu Polnocnym.

  • 46. Data: 2013-03-28 16:04:27
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 28 marzec (czwartek), gdy o godzinie 3:18 *Eneuel
    Leszek Ciszewski* naskrobał(a):

    > Mnie dynda koło mej dupy państwo polskie. Szybko nauczę się
    > języka niemieckiego czy rosyjskiego, jeśli taka będzie potrzeba.
    > Szybko tez pogodzę się z innymi kulturami -- od zawsze lubiłem
    > inne kultury i nie czułem się źle na ,,obczyźnie''. Chcę tylko
    > tego, aby mi pozwolono żyć, zarabiać pieniądze bez ,,zdrowaś
    > maryjo'' i aby mi nie rabowano moich pieniędzy w myśl ww.
    > ,,zdrowaś maryjo''...

    Amen. Tylko czasem mi żal tych głupców, którzy jak się teraz okazuje nie
    wiadomo po co oddali życie, zdrowie dla idei wolnej Polski, mitu
    ojczyzny, nic nie wartej tradycji. Tak panie Herbert, bzdury pan piszesz
    w Przesłaniu pana Cogito...

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2013-03-28 15:55:48

  • 47. Data: 2013-03-28 17:39:10
    Od: z...@g...com

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 13:13:58 UTC+1 użytkownik pmlb napisał:

    > A masz jakies naprawde dobre zrodlo z informacja jakie benefity obcietio i w
    >
    > jakich warunkach?
    >
    > Czy jedynie masz wiedze z Polskiej TV?

    dla takich dyskutantów jak Ty pewnie nie ma dobrego źródła, bo wszystkiemu są gotowi
    zaprzeczyć. Nie wiem nawet co mówią w tej polskiej tv, staram się nie oglądać, ale
    lubię poczytać i niekoniecznie po polsku.
    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12837906,Grecja_
    przycisnieta_cieciami__30_proc__ludzi_ponizej.html

    http://www.guardian.co.uk/business/2011/nov/01/greec
    e-austerity-measures

    >Jak jest w Portugali nie wiem. Ale wiem, ze w ogarnietej kryzysem Wielkiej
    >Brytani nadal przyjmuja emigrantow do prac...

    ALe w UK nie ma euro. No chyba że coś się pozmieniało w trakcie naszej dyskusji. UK
    to w ogóle ciekawy kraj, jeśli chodzi o wolność gospodarczą.
    W tym aspekcie widzę siłę gospodarki UK, a nie w socjalu.

    http://wyborcza.biz/Firma/1,101618,13174307,Polska_z
    ajela_57__miejsce_w_swiatowym_rankingu_wolnosci.html

    > Dzieki rozwinietemu socjalowi, kraj rosnie w sile, rozwija sie i wychodzi
    >
    > szybko z kryzysu.

    ciekawa teoria. Jakieś dowody?
    Dla mnie "rozwiniety socjal" to głównie hodowla nierobów i cwaniaków, ale może
    inaczej definiujemy to pojęcie. Nie słyszałem tez o wyjściu z kryzysu za pomocą
    socjalu. Owszem, prace publiczne, bezzwrotne pożyczki zagraniczne, ale nie socjal.

    Z.

  • 48. Data: 2013-03-28 19:12:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >1. A kto miałby taką decyzję podjąć? Jak wyrzucą jednego każdy inny
    >może się spodziewać tego samego, co może podważyć stabilność wewnątrz
    >pozostałego euro. Nikt nie chce robic pierwszego wyjątku.

    Odwagi! Chociaż z drugiej strony jeżeli tylu "inwestorów" nie odróżnia nie tylko
    Słowenii od Słowacji ale nawet Polski od Węgier to może rzeczywiście być
    ryzykowne.

    >2. Ze względów politycznych. Chodzi o turecką część Cypru.

    Nie bardzo rozumiem - zwiekszą się wpływy Turcji na całej wyspie? Tej Turcji
    która podobno chce do UE?

    >Na poważnie co najwyżej straszono.
    >Gracja miała mniejsze znaczenie polityczne niż Cypr.

    Politycy straszyli. Ekonomiści, niekoniecznie doradcy polityków, rozważali
    na poważnie.

    >Zgadza sie. Całe to euro to wielka pomyłka.
    >Należało zostać przy lokalnych walutach.

    Byłoby lepiej.
    Jeśli wierzyć wspomnieniom polityków za pozwolenie na zjednoczenie Niemiec
    nieoficjalną ceną było:
    dla ZSRR - darowanie długu (nie pamietam czy części czy całego),
    dla Francji - rezygnacja w przyszłości z DEM na rzecz wspólnej waluty,
    i jeszcze jakieś ochłapki typu "ostateczna normalizacja" stosunków z Polską.

    Arek

    PS. Chyba serwer (albo "cóś"?) przepuszcza posty bo widzę dalej w wątku
    w cytowaniach mocne odzywki ale oryginału nie znajduję.

  • 49. Data: 2013-03-28 20:14:10
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> wrote in message

> [...]
    > tylko
    > Słowenii od Słowacji ale nawet Polski od Węgier to może rzeczywiście być

    A ty taki krok bys zrobil? Odzedl bys od euro i na dzien dobry pogodzil sie
    ze strata najmniej 1/4?
    Gratuluje wiedzy ekonomicznej...
    Widac papka medialna w stylu "euro bankrutuje, ciesz sie ze zlotowki"
    przynosi efekty.
    Wierz mi, ze zaden Grek czy Cypryjczyk nie chce zmiany euro na swoja stara
    walute. Liczyc umieja i wola miec ta sama walute co Niemcy czy Francja.

    > Nie bardzo rozumiem - zwiekszą się wpływy Turcji na całej wyspie? Tej
    > Turcji
    > która podobno chce do UE?

    Tak, ale Cypr jest strategicznym pubktem na Morzu Srodziemnym, nie bez
    powodu stacjonuja tam wojska brytyjskie.

    > Politycy straszyli. Ekonomiści, niekoniecznie doradcy polityków, rozważali
    > na poważnie.

    Poza "straszeniem" w Polskiej TV jakos nie widzialem takowego gdzie indziej.
    Zwlszcza zaden ekonomista nawet nie bral pod uwage wyjscia kogos ze strefy
    euro, zwlaszcza jak to male panstwo o stosunkowo niskim dochodzie. Teraz
    mozna sie przekonac, jacy "ekonimosci" wystepuja w Polskich mediach :))

    > Byłoby lepiej.
    > Jeśli wierzyć wspomnieniom polityków za pozwolenie na zjednoczenie Niemiec
    > nieoficjalną ceną było:
    > dla ZSRR - darowanie długu (nie pamietam czy części czy całego),

    A ja nie pamietam by takowy istnial... Jesli juz to byl symboliczy.
    Ale jak przedstawisz jakies dane to chetnie zobacze.
    Ja zjednoczenie Niemeic widzialm na wlasne oczy, bylem swiadkiem tego jak do
    tego dojrzewalo.
    W czasie Pierestrojki, kraje demoludow znosily ostre restrykcje graniczne,
    jak np. wyjazd do Austrii przez Czechoslowacje, czy Wegry. Niemcy ze wschodu
    to wykorzystwali i przez austrie jechali do RFN, Czesi granice szybko
    zamkneli z Austria dla obywateli NRD Polska nie! Polska byla pierwszym
    krajem, ktory bez ograniczen pozwalal niemcom z NRD wjazd do Polski i wjazd
    na teren ambasady RFN. Kazdy niemiec ze wschodu w nomencie wejscia na teren
    RFN stawal sie obywatelem tego kraju, wiec z ambasady w Warszawie mogl
    spokojnie jechac przez NRD do RFN.
    Dopiero po tym wydarzeniu inne panstwa otworzyly granice i rozpoczely sie
    rozmowy o zniesieniu ograniczen w ruchu granicznym dla NRD i RFN - tak
    dojrzewalo zjednoczenie Niemiec. Czasy pierestrojki to lagodzenie pewnych
    ostrych praw raczej nie darowania dlugow.

    > dla Francji - rezygnacja w przyszłości z DEM na rzecz wspólnej waluty,

    eeee.... w 1989 roku? Euro powstalo w 1995 a zaimplementowano w okolicy
    1999. Przed euro byl ECU. ECU to byl koszyk walut wymienialnych w europie
    zachodnie w ktorym najwiekszy udzial miala marka niemicka, wiec to raczej
    niemcy nalegali inne kraje na wspolna walute nie odwrotnie:)

    ?

  • 50. Data: 2013-03-29 08:39:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <z...@g...com> f...@g...co

[...]

    Socjal, socjal, über alles!!! Najlepiej, gdy to socjal patriotyczny -- narodowy! ;)

    Mnie kurwa Ojczyzna okradła z mojej młodości, wepchnęła do szamba
    Ozorowskiego, z którego trudno wydostać się, zaś nieudaczników
    rzeczywistych wspiera na wiele sposobów!!! Prawdą staje się tylko
    to, co zatwierdzi biskup, zaś wszystko inne jest uważane powszechnie
    za kłamstwo, choćby fakty (dokumenty przykładowo) mówiły inaczej...

    Niech żyje socjal!!! Andrzej Lepper chciał dawać kredyty młodym
    ludziom a inny rolnik (Waldemar Pawlak) chciał umarzania kredytów
    przez państwo. W połączeniu -- mamy ideał!!! ;) Jakie to szczęście,
    że Andrzej Lepper... Hm... No... Że program Leppera uległ zawieszeniu się. ;)

    -=-

    Gówno wskazane przez biskupa otrzymuje kredyt, zatrudnia ludzi mądrych,
    którym jednak biskup nie udzielił kredytu, gnębi ich, narzuca im swoją
    głupotę, marnuje zdolności tych ludzi i ma jakieś mierne efekty, które
    Kościół nakazuje uważać za zdumiewająco dobre!!!

    Osrańcze Ozorowski -- jedni z piasku zbudują pałace,
    innym zaś można dawać bezskutecznie miliony...

    Bez mojej pomocy rodzina firma (błogosławiona przez samego wielkiego JPII)
    z 10 kpln (tyle naprawdę zarabiała, gdy wiosną 2001 roku, na wniosek prałata
    Stanisława Rabiczko, zostałem skazany na powolne umieranie) dziennie stoczyła
    się niemal donikąd pomimo pomocy Kościoła. :) (głownie wyniszczania mnie)

    Tak w praktyce wygląda socjal.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'