    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bankructwo panstwa.
    Date: Thu, 28 Mar 2013 12:13:58 -0000

    > ale w Grecji obcięto socjal. Teza nie trzyma się faktów.

    A masz jakies naprawde dobre zrodlo z informacja jakie benefity obcietio i w
    jakich warunkach?
    Czy jedynie masz wiedze z Polskiej TV?
    Bo wiesz, kiedys (ok roku temu) w Sejmie powiedzieli z pewna doza
    zadowolenia, ze w UK obcieto zasilek na dzieci. Problem w tym, ze
    niedopowiedzieli, ze obcinaja tym co zarabiaja 40k rocznie i wiecej
    funtow...
    40000 funtow rocznie to pensja dyrektorska.
    Dlatego nalezy bardzo ostroznie przyjmowac wiesci gloszone w Polskiej TV o
    takich sprawach.
    Jesli masz jakies zrodla, byl bym wdzieczny, zwlaszcza jesli to beda
    angielsko jezyczne (mam do takich jakos wieksze zaufanie).

    > a co do państw, które maja euro i jest "dobrze" - słaby argument, bo
    > przede wszystkim obejmuje kraje, które miały rozwinięte gospodarki, gdy my
    > staliśmy w kolejkach za papierem toaletowym. A teraz zobacz na Hiszpanię
    > czy Portugalię, bezrobocie, protesty, puste dzielnice. Może w opinii
    > Polaków jest tam dobrze, bo są ładne palmy i pogoda latem. Tylko co wiecej
    > ?

    Za papierem to stalo sie, jak w Polsce byly strajki generalne trwajace
    tygodniami. Jak by dzis 80% kraju strajkowalo, tez nie mial bys papieru
    toaletowego w sklepie. Bo kto go mial wyprodukowac i przywiez jak byl
    strajk?
    W 1989 roku optymisci mowili o zrownaniu sie poziomu zycia Polaka z
    Hiszpanem w 2 lata a z niemcem (zachodnim) w 5 lat. Pesymisci podawali
    odpowiednio 8 i ok. 15 lat. Mamy 24 lata od tak zwanej transformacji a
    Polska nadal jest na dolnych krancach europy. Powiem wiecej, jest gorzej niz
    24 lata wstecz!
    Polska bedac krajem prawie 40mln powinna byc na wyzszym poziomie zyciowym
    niz Finlandia, Wlochy, czy Austria. Skoro nie jest, to znaczy, ze ktos tych
    ludzi robi mocno w konia. Bo przy cenach praktycznie zblizonych do
    zachodnich i kosztach pracy 4 czy 5 krotnie nizszej, ktos ta nadwyzke
    zabier? Piszac inaczej, co ci po papierze toaletowym jak cie na niego nie
    bedzie stac?
    Jak jest w Portugali nie wiem. Ale wiem, ze w ogarnietej kryzysem Wielkiej
    Brytani nadal przyjmuja emigrantow do prac...
    A zasilki sa niejednokrotnie wyzsze niz srednie zarobki w Polsce. To samo w
    niemczech, gdzie zasilek dla bezrobotnego jest chyba wyzszy niz faktyczna
    minimalan placa w Poslce.

    > Francja jako socjalny kraj, piąta gospodarka, na naszych oczach stoczy się
    > :
    > http://nczas.com/wiadomosci/europa/francuski-styl-ro
    botnicy-maja-wysokie-pensje-ale-pracuja-trzy-godziny
    -dziennie/

    > Ciągnikiem euro sa Niemcy, ale mają tego dośc. Tyle w temacie.

    Skad wiesz co maja Niemcy dosc? Z Polskiej TV? Przecierz na Cypryjskim maglu
    najwiecej to niemcy zarobia.
    Dzieki rozwinietemu socjalowi, kraj rosnie w sile, rozwija sie i wychodzi
    szybko z kryzysu.
    Czasem zastanawiam sie dlaczego w poslce jest tak zle, skoro kazdy prawie
    Polak wie co jest najlpesze dla Niemiec, Francji, Cypry czy Grecji....